News
Recenzje
Publicystyka filmowa
Wywiad
Felietony – Cykle
Głosowanie
Plebiscyt
Quiz
Connect with us
film.org.pl
Recenzje
Publicystyka filmowa
Wywiad
Felietony – Cykle
Plebiscyt
News
Quiz
Autorzy
Łukasz Budnik
Sabrina Carpenter gwiazdą musicalu zainspirowanego „Alicją w Krainie Czarów”
Odys Korczyński
ZAPOMNIANE parodie filmów SCIENCE FICTION
Jakub Piwoński
MARIA MAGDALENA. Biblijna prekursorka feminizmu
REDAKCJA
BEST OF 16. Festiwal Kamera Akcja. Najlepsze filmy
Filip Pęziński
GOOD BOY. Pies, który jeździł do nawiedzonego domu [RECENZJA]
Tekst gościnny
TRON. Jeden z najbardziej nowatorskich filmów w dziejach X muzy
Jacek Lubiński
POPEYE. Pierwsza główna rola Robina Williamsa
Dawid Myśliwiec
JUNG_E. Co ten film science fiction żywcem zapożycza z „Łowcy androidów”?
Mary Kosiarz
„Kocham wszystkie odcienie emocji”. JAMIE BAMBER o serialu „Cannes Confidential” i miłości do francuskiego kina
Tomasz Raczkowski
BRESLAU. Zbrodnia w cieniu swastyki
Maciej Niedźwiedzki
CIEMNY KRYSZTAŁ. Spełniony artystycznie film fantasy
Krzysztof Walecki
COLOR OUT OF SPACE. Nicolas Cage w paszczy Lovecrafta
Rafał Donica
THE RING. Amerykański remake japońskiego arcydzieła horroru
Janek Brzozowski
5 filmów, które trzeba zobaczyć podczas 2. edycji BRITISH FILM FESTIVAL
Rafał Oświeciński
GATTACA. Horror najbliższej przyszłości
Filip Jalowski
FRANKENSTEIN: 100 LAT W KINIE. Recenzja książki
Natalia Hluzow
Jon Hamm wspomina, co zastępowało alkohol i papierosy na planie „Mad Men”. „Oddech był cudowny”
Jakub Koisz
LOCKE. Tom Hardy w filmie, który uwiera w najlepszy sposób
Maciej Kaczmarski
MARKIZ DE SADE: JUSTYNA. Kinski jako osławiony libertyn
Gracja Grzegorczyk-Tokarska
TO ZAWSZE AGATHA… w długo wyczekiwanym serialu? [RECENZJA dwóch odcinków]
Przemysław Mudlaff
Filmy SCIENCE FICTION zainspirowane PRAWDZIWYMI WYDARZENIAMI
Jan Dąbrowski
CIEMNY KRYSZTAŁ: CZAS BUNTU. Mroczne fantasy: czas renesansu
Karol Barzowski
ŚWIĄTECZNE FILMY POD CHOINKĘ. Nabijacze kasy, czy może coś więcej?
Szymon Skowroński
Komedie, które w ogóle NIE SĄ ŚMIESZNE
Tomasz Urbański
GODZILLA: OSTATNIA WOJNA. Już sam początek tego filmu przyprawia o zawrót głowy
Michalina Peruga
Gaslighting, friendzone i inne. SŁOWA i wyrażenia, które stały się popularne dzięki filmom i serialom
Mikołaj Lewalski
STARFISH. Niepowtarzalne science fiction, o którym trudno zapomnieć
Karolina Chymkowska
LABIRYNT FAUNA. Film, który na zawsze zapada w pamięć
Mariusz Czernic
Krwawy nokaut dla widzów, czyli podsumowanie 11. edycji SPLAT!FILMFEST
Maja Budka
I SAW THE TV GLOW. Po drugiej stronie telewizora [RECENZJA]
Grzegorz Fortuna
FAZA 7. Postapokaliptyczne sci-fi jakiego nie znacie
Marcin Kempisty
LUCY WŚRÓD GWIAZD. Poetycki BEŁKOT science fiction od twórcy „Legionu” i „Obcego: Ziemi”
Weronika Lipińska
Film przygodowy PODRÓŻ NA TAJEMNICZĄ WYSPĘ dziś na TNT!
Jarosław Kowal
SNAKE OUTTA COMPTON. Gangsta rap na wojnie z gigantycznym wężem
Radosław Pisula
PASAŻEROWIE. Co było największym grzechem science fiction z Prattem i Lawrence?
Damian Halik
W SIECI KŁAMSTW. Ten thriller Ridleya Scotta miał ogromny potencjał
Berenika Kochan
PRACUJĄCE MAMY. Uprzywilejowane się identyfikują, klasa średnia przewraca oczami
Agnieszka Stasiowska
MOI SYNOWIE. Bez subtelności [RECENZJA]
Radosław Buczkowski
KLESZCZE. Kultowy klasyk science fiction horroru ery VHS
Jan Tracz
Gustav Möller o filmie UKRYTY MOTYW. „Więzienie stało się dla mnie filmowym amfiteatrem”
Katarzyna Kebernik
KOMPLETNIE NIEZNANY, a do tego nieudany [RECENZJA]
Dawid Konieczka
POPSTAR: NEVER STOP NEVER STOPPING. Kapitalna satyra, której nie umyka żaden absurd
Martyna Janasik
“Pokora to właściwa ocena sytuacji”. Michał Pawlik z hitu Netflixa “Heweliusz” szczery do bólu
Szymon Pewiński
NOWY PAPIEŻ również grzeszy
Ewelina
CZWORO DO PARY. Mieszanka komedii i science fiction
Krzysztof Nowak
NIEBO O PÓŁNOCY. Jak kompilacja najlepszych scen z cenionych science fiction
Darek Kuźma
ALIEN PLANET. Science fiction że szczęka opada
Kornelia Farynowska
„DRAKULA” BBC. Symfonia kiczu i pomyłek
Edward Kelley
OMEN. Niepotrzebny remake wybitnego horroru
Tomasz Bot
RZEŹ. Co łączy ten film z kultowym „Krzykiem”?
Jerzy Babarowski
TRANS. Thriller, który obejrzysz na krawędzi fotela
Adrian Szczypiński
SZCZĘKI. Fascynujące kulisy realizacji nieśmiertelnego filmu Spielberga
Marcin Kończewski
OSTATNI WIKING. Wszyscy jesteśmy trochę nienormalni [RECENZJA]
Maria Grzybowska
Scena seksu ze STEWARDESSY była problematyczna dla KALEY CUOCO. Michiel Huisman opowiada historię z planu
Wpadki
#77 Kotka na gorącym, blaszanym dachu
Karolina Nos-Cybelius
Drugi sezon SANTA CLARITA DIET. Neonaziści, małże i perfekcyjna pani zombie
Urwany film
URWANY FILM: Pogadanka o Rockym
Miłosz Drewniak
DZIECKO ROSEMARY. Czy miniserial Agnieszki Holland z Zoe Saldañą w roli głównej jest udany?
Michał Bleja
KIN-DZA-DZA! Przezabawne science fiction dla fanów Hydrozagadki i Salvadora Dali
Krzysztof Połaski
ZABIJ MNIE, GLINO. Ameryka w Polsce
Maciek Poleszak
JESTEM BOGIEM. Thriller science fiction podobny do historii o superbohaterach
Szymon Pajdak
BUNKIER / THE DIVIDE. Niewygodny, ciężki i przygnębiający kawałek science fiction
Krzysztof Dylak
FILMY O EKSPERYMENTACH wymykających się spod kontroli
Michał Kaczoń
TO: WITAJCIE W DERRY. Pier**lony Nightmare Fuel [RECENZJA]
Paulina Zdebik
WYKLUCZENI, czyli „Lśnienie” po imigrancku
Karolina Dzieniszewska
Zbyt antyreligijny, by się podobać? ZŁOTY KLAKIER ZABLOKOWANY, SMARZOWSKI BEZ NAGRODY
Roman Sowa
Styczniowe premiery. Na co do kina?
Anna Ciarkowska
Złote Globy 2017 rozdane!
Maciej Kujawski
KATASTROFA W ANDACH. Mroki przetrwania [RECENZJA KSIĄŻKI]
Piotr Han
ZEW CTHULHU. Wyjątkowa ekranizacja opowiadania grozy H.P. Lovecrafta
Jacek Kozłowski
SPARTAN. Jakie Wielkie Prawdy objawia film z Valem Kilmerem?
Adam Łudzeń
OBCY KONTRA PREDATOR 2. Znacznie lepszy niż część pierwsza
Tomasz Ludward
JOHN CANDY: LUBIĘ SIEBIE. Pełna emocji i wzruszająca opowieść
Radosław Dąbrowski
ANTYWESTERN. Nietypowe opowieści o Dzikim Zachodzie
Krzysztof Żwirski
Jak HOUSE OF CARDS uczyniło z Netflixa nie platformę, lecz potęgę
Karolina Michalska
OSZUST Z TINDERA. Szokujący dokument od Netflixa
Anna Niziurska
MÓJ WŁASNY WRÓG. Świetne science fiction z czasów VHS
Jędrzej Paczkowski
FATHER MOTHER SISTER BROTHER. Wycinki z rodzinnego albumu [RECENZJA]
Łukasz Homziuk
LEFT-HANDED GIRL. Matki i córki w Tajpej [RECENZJA]
Dawid Karpiński
PROJEKT: MONSTER. Wciąż znakomity horror science fiction
Karol Baluta
SIŁA STRACHU. Faktycznie straszny i klimatyczny horror
Michał Fedorowicz
50 „prawd” objawionych przez serial science fiction LOST / ZAGUBIENI
Piotr Żymełka
PREDATOR: STREFA ZAGROŻENIA. To zupełnie inny „Predator”
Krzysztof Bogumilski
TO JUŻ JEST KONIEC. Gwiazdy Hollywood w rolach samych siebie i biblijna apokalipsa
Magdalena Skorus
Kino europejskie: ANDRIEJ TARKOWSKI
Paweł Marczewski
V JAK VENDETTA. Jaką cenę ma wolność?
Paweł Kuraś
ASSASSIN’S CREED – Filmowe Gry Komputerowe
Andrzej Brzeziński
ŚCIEŻKA STRACHU. Niesamowity (a trochę zapomniany) thriller braci Coen
Iwona Kusion
OPOWIEŚCI Z NARNII. Religia i C.S. Lewis
Michał Puczyński
Obcy kontra Predator. Ikony science fiction sięgają daleko poza (kiepską) filmową serię
Adam Sobieski
50 prawd objawionych przez HOLLYWOOD. Część II
Michał Włodarczyk
SUCKER PUNCH. Science fiction, fantasy, steampunk, uff…
Jakub Zalewski
Aktorzy, którzy zrobili NIEPOWTARZALNE show na galach filmowych
Robert Skowroński
SNOWPIERCER: ARKA PRZYSZŁOŚCI. To science fiction jest idealną ilustracją różnic społecznych
Rafał Grynasz
PŁYTKI GRÓB. Hipnotyczny i zaskakujący thriller Danny’ego Boyle’a
Klara Kukowska
FOLLOWING (ŚLEDZĄC). Christopher Nolan debiutuje w filmie pełnometrażowym
Marcin Cedro
ALMOST HUMAN. Zaskakująco dobry serial science fiction
Mateusz Górniak
WRÓG. Drażniący umysł thriller Denisa Villeneuve’a
Małgorzata Czop
THE AFFAIR. Kim oni są?
Bolesław Dochuński-Duchoński
GREEN ZONE. Wojna jest brudna i zła, ale polityka jest jeszcze gorsza
Bartosz Czartoryski
EDEN LAKE. To film dla ludzi o mocnych nerwach
Przemysław Brudzyński
PASJA. Analiza chrześcijańska
Dawid Gawałkiewicz
Piąta Fala
Piotr Gauza
DRUŻYNA A. Film nie tylko dla fanów kultowego serialu z lat 80.
Aleksandra Krupińska
KINO EUROPEJSKIE: Bernardo Bertolucci
Marek Klimczak
APOCALYPTO Mela Gibsona. Bardzo dobre kino rozrywkowe z ambicjami
Maciej Satora
OBSESJA („May December”). Zobaczyć niewidoczne [RECENZJA]
Tomasz Jamry
DOWÓD. Anthony Hopkins i Gwyneth Paltrow w kameralnym filmie
Dominik Jedliński
Czy ktoś w ogóle martwi się o „Gwiezdne wojny”?
Ola Okońska
40 IKONICZNYCH STROJÓW MĘSKICH, KTÓRE ZAWDZIĘCZAMY KINEMATOGRAFII. CZĘŚĆ 2
Kacper Kowalski
PROMETEUSZ. Pozostawiające niedosyt science fiction Ridleya Scotta
Aleksandra Tofil
SPEED RACER. Niepopularna opinia: ten film to świetne science fiction
Andrzej Wiśniewski
ESSENTIAL KILLING. Wizualnie spektakularny i niepokojący thriller
Karolina Boroń
DZIURA. To nie jest klasyczna katastroficzna opowieść science fiction
Anna Dranikowska
KOD NIEŚMIERTELNOŚCI. Inteligentne science fiction w przebraniu filmu akcji
Alicja Szalska-Radomska
8 krótkich metraży PIXARA o rodzinie, które POWINIEN zobaczyć każdy rodzic
Jędrzej Dudkiewicz
NEMEZIS. Obrosły kultem science fiction thriller z lat 90.
Dominika Grochowska
Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy? – recenzja prosto z NH2014
Michał Degórski
THE FALL (Upadek). Podskórne namiętności
Karol Kućmierz
NIEBEZPIECZNA METODA. Idealny materiał dla Cronenberga
Bartosz Rudnicki
ROBOCOP. Już nie robi się takiego science fiction jak kiedyś
Michał Klimaszewski
CZASEM SŁOŃCE, CZASEM DESZCZ. Cudowny przedstawiciel kina Bollywood
Michał Jakubowski
PIRACI Z KARAIBÓW: KLĄTWA CZARNEJ PERŁY. Niesamowity show Johnny’ego Deppa
Adam Gaafar
ŻYD SÜSS. Najbardziej antysemicki film III Rzeszy
Tomasz Stankunowicz
CIEMNA GWIAZDA. Nietypowe Sci-Fi Johna Carpentera
Janek Steifer
JOHN DIES AT THE END. Science fiction na kwasie
Bogusz Dawidowicz
KIM JEST HARRY BROWN? Analiza filmu Daniela Barbera (2009)
Brunon Hawryluk
EMBERS. Ciekawe science fiction, któremu bliżej do „Odysei kosmicznej” i „Stalkera” niż do blockbusterów
Akcja partnerska
KINO ŻEGLARZ. Przygoda życia
Mateusz Sojka
SUPER. Bohater, przy którym płaczliwy Batman może się schować
Hiryu
Dźwięk w kinie cz. 6: Aleksander Newski
Bernadetta Trusewicz
„Król życia” Stańczykiem
Kaja Kryda
Przedsmak „Boyhood” Linklatera w dwóch krótkich scenkach
Piotr Bieroń
CROFT, LARA CROFT. Profil pierwszej damy gier wideo
Łukasz Anioł
PRZEKLEŃSTWA NIEWINNOŚCI. Ze zrozumieniem o samobójstwie
Przemysław Kapela
U PROGU SŁAWY. To nie film, to nostalgiczna laurka
Sylwia K
Siódma pieczęć
Paweł Mączewski
Kino w złym guście – odcinek 4
Michał Chudoliński
NIEMOŻLIWE. Mocny i poruszający film o traumatycznych wydarzeniach
Jacek Hałupka
ŁOWCA SNÓW. Horror science fiction oparty na powieści Stephena Kinga
Kinga Kubicka
CHLOE. Brodzenie po płyciźnie
Dominika Nowicka
Rusza 12. LGBT FILM FESTIVAL
Marta Chrzczanowicz
PENGUIN BLOOM: NIESAMOWITA HISTORIA SAM BLOOM. Ku pokrzepieniu serc
Maciek Kukowski
CZEKOLADA. Inteligentna i smakowita
Dagmara Sitek
SALAD FINGERS
Piotr Kocoń
LUSTRA. Horror, który zapewni wam porządną dawkę adrenaliny
Anna Rosiak
SZCZĘŚLIWY CZŁOWIEK (2000)
Ewelina_Burda
INVICTUS – NIEPOKONANY. Rugby jednoczy Południową Afrykę
Piotr Kletowski
Narodziny narodu: GANGI NOWEGO JORKU
Przemysław Brożek
MOON. Science fiction w starym stylu z genialnym Samem Rockwellem
ForumKMF
Bronson (krótka piłka)
Piotr Sawicki
GRIZZLY II – premiera po prawie 40 latach. Nieznany HORROR z GWIAZDORSKĄ OBSADĄ
Hanna Kowalska
SCHMIDT. Siła ukryta w drobnych momentach
Przemysław Dobrzyński
CO JEST GRANE? Brzydka prawda o Hollywood
Krzysztof Pietrzyk
POLOWANIE NA GOLLUMA. Aragorn na tropie w fanowskim filmie ze świata WŁADCY PIERŚCIENI
Mariusz Szędzioł
Trzy siostry T
Witold Paczkowski
BEZ KOŃCA (1984)
Robert Dunst
Efekty specjalne w WILKU Z WALL STREET
Paweł Łudzeń
KRWAWY SPORT 2. Jak się kończy igranie z kultem
Kamila Regel
W ramach i kadrach. SZTUKA i ARTYŚCI we współczesnym kinie
Zuzanna Bańkowska
WILKOŁAK. Organy wewnętrzne rozrzucone po lesie
Rafał Gałuch
KLUB 54
Sebastian Pyka
GLADIATOR większy niż życie! Arcydzieło Scotta rozszyfrowane
Krzysztof Gonerski
WSZYSCY ALBO NIKT. Scenariusz pisany przez życie
Dominika Samselska
OCZY SZEROKO ZAMKNIĘTE. Wyobraźnia i pożądanie
Piotr Kocięcki
WĄTPLIWOŚĆ. Meryl Streep walczy o moralność
Norbert Frątczak
MOJA PODRÓŻ TRWA. Wywiad z Maciejem Pieprzycą
Bartek Klus
CANNIBAL! THE MUSICAL (1993)
Martyna Korczyk
Zamiast magii świąt – magiczny świąd
Piotr Krajski
8 MILIMETRÓW
Katarzyna Wojdełko
FREE RAINER (2007)
Joanna Feliksiak
STAN ŁASKI. Brawurowy aktorski pojedynek
Piotr Miśkiewicz
INWAZJA: BITWA O LOS ANGELES. Widowiskowe science fiction
Jędrzej Bukowski
HAN SOLO: GWIEZDNE WOJNY – HISTORIE. Bliska galaktyka w IMAX
Cezary Chałupa
Gównodziennikarstwo, algorytmy i dobrowolne niewolnictwo, czyli o „darmowym” dostępie do informacji
KubaObszynski
Jobs
Emil Śmistek
The Perks of Being a Wallflower (Charlie) – porównanie książki z filmem
Kasia Kowalska
SEQUELE – Czy leci z nami pilot?
Advertisement
Najnowsze
Popularne
News
6 godzin ago
Sabrina Carpenter gwiazdą musicalu zainspirowanego „Alicją w Krainie Czarów”
Wywiad
9 godzin ago
“Pokora to właściwa ocena sytuacji”. Michał Pawlik z hitu Netflixa “Heweliusz” szczery do bólu
Zestawienie
13 godzin ago
5 filmów, które trzeba zobaczyć podczas 2. edycji BRITISH FILM FESTIVAL
News
14 godzin ago
Jest teaser „Toy Story 5”. Zabawki powrócą w 2026 roku
News
14 godzin ago
DC szykuje serial w konwencji true crime. Powróci postać z „Supermana”
Recenzje
2 tygodnie ago
DOM DOBRY. Miłe złego początki [RECENZJA]
Publicystyka filmowa
3 tygodnie ago
Najbardziej ABSURDALNE technologie w filmach SCIENCE FICTION
Recenzje
3 tygodnie ago
TRON: DZIEDZICTWO. Kontynuacja, która się nie zestarzała
News
3 tygodnie ago
Anthony Ippolito jako Stallone na nowym zdjęciu z „I Play Rocky”. Podobny?
Publicystyka filmowa
4 tygodnie ago
Najbardziej OBRZYDLIWE filmy SCIENCE FICTION