Connect with us

Autorzy

Łukasz Budnik

Sabrina Carpenter gwiazdą musicalu zainspirowanego „Alicją w Krainie Czarów”

Odys Korczyński

ZAPOMNIANE parodie filmów SCIENCE FICTION

Jakub Piwoński

MARIA MAGDALENA. Biblijna prekursorka feminizmu

REDAKCJA

BEST OF 16. Festiwal Kamera Akcja. Najlepsze filmy

Filip Pęziński

GOOD BOY. Pies, który jeździł do nawiedzonego domu [RECENZJA]

Tekst gościnny

TRON. Jeden z najbardziej nowatorskich filmów w dziejach X muzy

Jacek Lubiński

POPEYE. Pierwsza główna rola Robina Williamsa

Dawid Myśliwiec

JUNG_E. Co ten film science fiction żywcem zapożycza z „Łowcy androidów”?

Mary Kosiarz

„Kocham wszystkie odcienie emocji”. JAMIE BAMBER o serialu „Cannes Confidential” i miłości do francuskiego kina

Tomasz Raczkowski

BRESLAU. Zbrodnia w cieniu swastyki

Maciej Niedźwiedzki

CIEMNY KRYSZTAŁ. Spełniony artystycznie film fantasy

Krzysztof Walecki

COLOR OUT OF SPACE. Nicolas Cage w paszczy Lovecrafta

Rafał Donica

THE RING. Amerykański remake japońskiego arcydzieła horroru

Janek Brzozowski

5 filmów, które trzeba zobaczyć podczas 2. edycji BRITISH FILM FESTIVAL

Rafał Oświeciński

GATTACA. Horror najbliższej przyszłości

Filip Jalowski

FRANKENSTEIN: 100 LAT W KINIE. Recenzja książki

Natalia Hluzow

Jon Hamm wspomina, co zastępowało alkohol i papierosy na planie „Mad Men”. „Oddech był cudowny”

Jakub Koisz

LOCKE. Tom Hardy w filmie, który uwiera w najlepszy sposób

Maciej Kaczmarski

MARKIZ DE SADE: JUSTYNA. Kinski jako osławiony libertyn

Gracja Grzegorczyk-Tokarska

TO ZAWSZE AGATHA… w długo wyczekiwanym serialu? [RECENZJA dwóch odcinków]

Przemysław Mudlaff

Filmy SCIENCE FICTION zainspirowane PRAWDZIWYMI WYDARZENIAMI

Jan Dąbrowski

CIEMNY KRYSZTAŁ: CZAS BUNTU. Mroczne fantasy: czas renesansu

Karol Barzowski

ŚWIĄTECZNE FILMY POD CHOINKĘ. Nabijacze kasy, czy może coś więcej?

Szymon Skowroński

Komedie, które w ogóle NIE SĄ ŚMIESZNE

Tomasz Urbański

GODZILLA: OSTATNIA WOJNA. Już sam początek tego filmu przyprawia o zawrót głowy

Michalina Peruga

Gaslighting, friendzone i inne. SŁOWA i wyrażenia, które stały się popularne dzięki filmom i serialom

Mikołaj Lewalski

STARFISH. Niepowtarzalne science fiction, o którym trudno zapomnieć

Karolina Chymkowska

LABIRYNT FAUNA. Film, który na zawsze zapada w pamięć

Mariusz Czernic

Krwawy nokaut dla widzów, czyli podsumowanie 11. edycji SPLAT!FILMFEST

Maja Budka

I SAW THE TV GLOW. Po drugiej stronie telewizora [RECENZJA]

Grzegorz Fortuna

FAZA 7. Postapokaliptyczne sci-fi jakiego nie znacie

Marcin Kempisty

LUCY WŚRÓD GWIAZD. Poetycki BEŁKOT science fiction od twórcy „Legionu” i „Obcego: Ziemi”

Weronika Lipińska

Film przygodowy PODRÓŻ NA TAJEMNICZĄ WYSPĘ dziś na TNT!

Jarosław Kowal

SNAKE OUTTA COMPTON. Gangsta rap na wojnie z gigantycznym wężem

Radosław Pisula

PASAŻEROWIE. Co było największym grzechem science fiction z Prattem i Lawrence?

Damian Halik

W SIECI KŁAMSTW. Ten thriller Ridleya Scotta miał ogromny potencjał

Berenika Kochan

PRACUJĄCE MAMY. Uprzywilejowane się identyfikują, klasa średnia przewraca oczami

Agnieszka Stasiowska

MOI SYNOWIE. Bez subtelności [RECENZJA]

Radosław Buczkowski

KLESZCZE. Kultowy klasyk science fiction horroru ery VHS

Jan Tracz

Gustav Möller o filmie UKRYTY MOTYW. „Więzienie stało się dla mnie filmowym amfiteatrem”

Katarzyna Kebernik

KOMPLETNIE NIEZNANY, a do tego nieudany [RECENZJA]

Dawid Konieczka

POPSTAR: NEVER STOP NEVER STOPPING. Kapitalna satyra, której nie umyka żaden absurd

Martyna Janasik

“Pokora to właściwa ocena sytuacji”. Michał Pawlik z hitu Netflixa “Heweliusz” szczery do bólu

Szymon Pewiński

NOWY PAPIEŻ również grzeszy

Ewelina

CZWORO DO PARY. Mieszanka komedii i science fiction

Krzysztof Nowak

NIEBO O PÓŁNOCY. Jak kompilacja najlepszych scen z cenionych science fiction

Darek Kuźma

ALIEN PLANET. Science fiction że szczęka opada

Kornelia Farynowska

„DRAKULA” BBC. Symfonia kiczu i pomyłek

Edward Kelley

OMEN. Niepotrzebny remake wybitnego horroru

Tomasz Bot

RZEŹ. Co łączy ten film z kultowym „Krzykiem”?

Jerzy Babarowski

TRANS. Thriller, który obejrzysz na krawędzi fotela

Adrian Szczypiński

SZCZĘKI. Fascynujące kulisy realizacji nieśmiertelnego filmu Spielberga

Marcin Kończewski

OSTATNI WIKING. Wszyscy jesteśmy trochę nienormalni [RECENZJA]

Maria Grzybowska

Scena seksu ze STEWARDESSY była problematyczna dla KALEY CUOCO. Michiel Huisman opowiada historię z planu

Wpadki

#77 Kotka na gorącym, blaszanym dachu

Karolina Nos-Cybelius

Drugi sezon SANTA CLARITA DIET. Neonaziści, małże i perfekcyjna pani zombie

Urwany film

URWANY FILM: Pogadanka o Rockym

Miłosz Drewniak

DZIECKO ROSEMARY. Czy miniserial Agnieszki Holland z Zoe Saldañą w roli głównej jest udany?

Michał Bleja

KIN-DZA-DZA! Przezabawne science fiction dla fanów Hydrozagadki i Salvadora Dali

Krzysztof Połaski

ZABIJ MNIE, GLINO. Ameryka w Polsce

Maciek Poleszak

JESTEM BOGIEM. Thriller science fiction podobny do historii o superbohaterach

Szymon Pajdak

BUNKIER / THE DIVIDE. Niewygodny, ciężki i przygnębiający kawałek science fiction

Krzysztof Dylak

FILMY O EKSPERYMENTACH wymykających się spod kontroli

Michał Kaczoń

TO: WITAJCIE W DERRY. Pier**lony Nightmare Fuel [RECENZJA]

Paulina Zdebik

WYKLUCZENI, czyli „Lśnienie” po imigrancku

Karolina Dzieniszewska

Zbyt antyreligijny, by się podobać? ZŁOTY KLAKIER ZABLOKOWANY, SMARZOWSKI BEZ NAGRODY

Roman Sowa

Styczniowe premiery. Na co do kina?

Anna Ciarkowska

Złote Globy 2017 rozdane!

Maciej Kujawski

KATASTROFA W ANDACH. Mroki przetrwania [RECENZJA KSIĄŻKI]

Piotr Han

ZEW CTHULHU. Wyjątkowa ekranizacja opowiadania grozy H.P. Lovecrafta

Jacek Kozłowski

SPARTAN. Jakie Wielkie Prawdy objawia film z Valem Kilmerem?

Adam Łudzeń

OBCY KONTRA PREDATOR 2. Znacznie lepszy niż część pierwsza

Tomasz Ludward

JOHN CANDY: LUBIĘ SIEBIE. Pełna emocji i wzruszająca opowieść

Radosław Dąbrowski

ANTYWESTERN. Nietypowe opowieści o Dzikim Zachodzie

Krzysztof Żwirski

Jak HOUSE OF CARDS uczyniło z Netflixa nie platformę, lecz potęgę

Karolina Michalska

OSZUST Z TINDERA. Szokujący dokument od Netflixa

Anna Niziurska

MÓJ WŁASNY WRÓG. Świetne science fiction z czasów VHS

Jędrzej Paczkowski

FATHER MOTHER SISTER BROTHER. Wycinki z rodzinnego albumu [RECENZJA]

Łukasz Homziuk

LEFT-HANDED GIRL. Matki i córki w Tajpej [RECENZJA]

Dawid Karpiński

PROJEKT: MONSTER. Wciąż znakomity horror science fiction

Karol Baluta

SIŁA STRACHU. Faktycznie straszny i klimatyczny horror

Michał Fedorowicz

50 „prawd” objawionych przez serial science fiction LOST / ZAGUBIENI

Piotr Żymełka

PREDATOR: STREFA ZAGROŻENIA. To zupełnie inny „Predator”

Krzysztof Bogumilski

TO JUŻ JEST KONIEC. Gwiazdy Hollywood w rolach samych siebie i biblijna apokalipsa

Magdalena Skorus

Kino europejskie: ANDRIEJ TARKOWSKI

Paweł Marczewski

V JAK VENDETTA. Jaką cenę ma wolność?

Paweł Kuraś

ASSASSIN’S CREED – Filmowe Gry Komputerowe

Andrzej Brzeziński

ŚCIEŻKA STRACHU. Niesamowity (a trochę zapomniany) thriller braci Coen

Iwona Kusion

OPOWIEŚCI Z NARNII. Religia i C.S. Lewis

Michał Puczyński

Obcy kontra Predator. Ikony science fiction sięgają daleko poza (kiepską) filmową serię

Adam Sobieski

50 prawd objawionych przez HOLLYWOOD. Część II

Michał Włodarczyk

SUCKER PUNCH. Science fiction, fantasy, steampunk, uff…

Jakub Zalewski

Aktorzy, którzy zrobili NIEPOWTARZALNE show na galach filmowych

Robert Skowroński

SNOWPIERCER: ARKA PRZYSZŁOŚCI. To science fiction jest idealną ilustracją różnic społecznych

Rafał Grynasz

PŁYTKI GRÓB. Hipnotyczny i zaskakujący thriller Danny’ego Boyle’a

Klara Kukowska

FOLLOWING (ŚLEDZĄC). Christopher Nolan debiutuje w filmie pełnometrażowym

Marcin Cedro

ALMOST HUMAN. Zaskakująco dobry serial science fiction

Mateusz Górniak

WRÓG. Drażniący umysł thriller Denisa Villeneuve’a

Małgorzata Czop

THE AFFAIR. Kim oni są?

Bolesław Dochuński-Duchoński

GREEN ZONE. Wojna jest brudna i zła, ale polityka jest jeszcze gorsza

Bartosz Czartoryski

EDEN LAKE. To film dla ludzi o mocnych nerwach

Przemysław Brudzyński

PASJA. Analiza chrześcijańska

Dawid Gawałkiewicz

Piąta Fala

Piotr Gauza

DRUŻYNA A. Film nie tylko dla fanów kultowego serialu z lat 80.

Aleksandra Krupińska

KINO EUROPEJSKIE: Bernardo Bertolucci

Marek Klimczak

APOCALYPTO Mela Gibsona. Bardzo dobre kino rozrywkowe z ambicjami

Maciej Satora

OBSESJA („May December”). Zobaczyć niewidoczne [RECENZJA]

Tomasz Jamry

DOWÓD. Anthony Hopkins i Gwyneth Paltrow w kameralnym filmie

Dominik Jedliński

Czy ktoś w ogóle martwi się o „Gwiezdne wojny”?

Ola Okońska

40 IKONICZNYCH STROJÓW MĘSKICH, KTÓRE ZAWDZIĘCZAMY KINEMATOGRAFII. CZĘŚĆ 2

Kacper Kowalski

PROMETEUSZ. Pozostawiające niedosyt science fiction Ridleya Scotta

Aleksandra Tofil

SPEED RACER. Niepopularna opinia: ten film to świetne science fiction

Andrzej Wiśniewski

ESSENTIAL KILLING. Wizualnie spektakularny i niepokojący thriller

Karolina Boroń

DZIURA. To nie jest klasyczna katastroficzna opowieść science fiction

Anna Dranikowska

KOD NIEŚMIERTELNOŚCI. Inteligentne science fiction w przebraniu filmu akcji

Alicja Szalska-Radomska

8 krótkich metraży PIXARA o rodzinie, które POWINIEN zobaczyć każdy rodzic

Jędrzej Dudkiewicz

NEMEZIS. Obrosły kultem science fiction thriller z lat 90.

Dominika Grochowska

Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy? – recenzja prosto z NH2014

Michał Degórski

THE FALL (Upadek). Podskórne namiętności

Karol Kućmierz

NIEBEZPIECZNA METODA. Idealny materiał dla Cronenberga

Bartosz Rudnicki

ROBOCOP. Już nie robi się takiego science fiction jak kiedyś

Michał Klimaszewski

CZASEM SŁOŃCE, CZASEM DESZCZ. Cudowny przedstawiciel kina Bollywood

Michał Jakubowski

PIRACI Z KARAIBÓW: KLĄTWA CZARNEJ PERŁY. Niesamowity show Johnny’ego Deppa

Adam Gaafar

ŻYD SÜSS. Najbardziej antysemicki film III Rzeszy

Tomasz Stankunowicz

CIEMNA GWIAZDA. Nietypowe Sci-Fi Johna Carpentera

Janek Steifer

JOHN DIES AT THE END. Science fiction na kwasie

Bogusz Dawidowicz

KIM JEST HARRY BROWN? Analiza filmu Daniela Barbera (2009)

Brunon Hawryluk

EMBERS. Ciekawe science fiction, któremu bliżej do „Odysei kosmicznej” i „Stalkera” niż do blockbusterów

Akcja partnerska

KINO ŻEGLARZ. Przygoda życia

Mateusz Sojka

SUPER. Bohater, przy którym płaczliwy Batman może się schować

Hiryu

Dźwięk w kinie cz. 6: Aleksander Newski

Bernadetta Trusewicz

„Król życia” Stańczykiem

Kaja Kryda

Przedsmak „Boyhood” Linklatera w dwóch krótkich scenkach

Piotr Bieroń

CROFT, LARA CROFT. Profil pierwszej damy gier wideo

Łukasz Anioł

PRZEKLEŃSTWA NIEWINNOŚCI. Ze zrozumieniem o samobójstwie

Przemysław Kapela

U PROGU SŁAWY. To nie film, to nostalgiczna laurka

Sylwia K

Siódma pieczęć

Paweł Mączewski

Kino w złym guście – odcinek 4

Michał Chudoliński

NIEMOŻLIWE. Mocny i poruszający film o traumatycznych wydarzeniach

Jacek Hałupka

ŁOWCA SNÓW. Horror science fiction oparty na powieści Stephena Kinga

Kinga Kubicka

CHLOE. Brodzenie po płyciźnie

Dominika Nowicka

Rusza 12. LGBT FILM FESTIVAL

Marta Chrzczanowicz

PENGUIN BLOOM: NIESAMOWITA HISTORIA SAM BLOOM. Ku pokrzepieniu serc

Maciek Kukowski

CZEKOLADA. Inteligentna i smakowita

Dagmara Sitek

SALAD FINGERS

Piotr Kocoń

LUSTRA. Horror, który zapewni wam porządną dawkę adrenaliny

Anna Rosiak

SZCZĘŚLIWY CZŁOWIEK (2000)

Ewelina_Burda

INVICTUS – NIEPOKONANY. Rugby jednoczy Południową Afrykę

Piotr Kletowski

Narodziny narodu: GANGI NOWEGO JORKU

Przemysław Brożek

MOON. Science fiction w starym stylu z genialnym Samem Rockwellem

ForumKMF

Bronson (krótka piłka)

Piotr Sawicki

GRIZZLY II – premiera po prawie 40 latach. Nieznany HORROR z GWIAZDORSKĄ OBSADĄ

Hanna Kowalska

SCHMIDT. Siła ukryta w drobnych momentach

Przemysław Dobrzyński

CO JEST GRANE? Brzydka prawda o Hollywood

Krzysztof Pietrzyk

POLOWANIE NA GOLLUMA. Aragorn na tropie w fanowskim filmie ze świata WŁADCY PIERŚCIENI

Mariusz Szędzioł

Trzy siostry T

Witold Paczkowski

BEZ KOŃCA (1984)

Robert Dunst

Efekty specjalne w WILKU Z WALL STREET

Paweł Łudzeń

KRWAWY SPORT 2. Jak się kończy igranie z kultem

Kamila Regel

W ramach i kadrach. SZTUKA i ARTYŚCI we współczesnym kinie

Zuzanna Bańkowska

WILKOŁAK. Organy wewnętrzne rozrzucone po lesie

Rafał Gałuch

KLUB 54

Sebastian Pyka

GLADIATOR większy niż życie! Arcydzieło Scotta rozszyfrowane

Krzysztof Gonerski

WSZYSCY ALBO NIKT. Scenariusz pisany przez życie

Dominika Samselska

OCZY SZEROKO ZAMKNIĘTE. Wyobraźnia i pożądanie

Piotr Kocięcki

WĄTPLIWOŚĆ. Meryl Streep walczy o moralność

Norbert Frątczak

MOJA PODRÓŻ TRWA. Wywiad z Maciejem Pieprzycą

Bartek Klus

CANNIBAL! THE MUSICAL (1993)

Martyna Korczyk

Zamiast magii świąt – magiczny świąd

Piotr Krajski

8 MILIMETRÓW

Katarzyna Wojdełko

FREE RAINER (2007)

Joanna Feliksiak

STAN ŁASKI. Brawurowy aktorski pojedynek

Piotr Miśkiewicz

INWAZJA: BITWA O LOS ANGELES. Widowiskowe science fiction

Jędrzej Bukowski

HAN SOLO: GWIEZDNE WOJNY – HISTORIE. Bliska galaktyka w IMAX

Cezary Chałupa

Gównodziennikarstwo, algorytmy i dobrowolne niewolnictwo, czyli o „darmowym” dostępie do informacji

KubaObszynski

Jobs

Emil Śmistek

The Perks of Being a Wallflower (Charlie) – porównanie książki z filmem

Kasia Kowalska

SEQUELE – Czy leci z nami pilot?