Recenzje
4:44 OSTATNI DZIEŃ NA ZIEMI. Apokaliptyczne science fiction według Abla Ferrary
Koniec świata jest jednym z bardziej zintensyfikowanych lęków społecznych, z jakim dane było mierzyć się współczesnemu człowiekowi.
ZŁY POLICJANT. Włosko-amerykański prekursor „Złego porucznika”
Psychologiczny dreszczowiec Roberto Faenzy z 1983 roku.
DIUNA Jodorowsky'ego. Najważniejszy film science fiction, który nigdy nie powstał
W latach siedemdziesiątych Alejandro Jodorowsky znajdował się na językach wielku kinomanów.
DWANAŚCIE KRZESEŁ. Niesłusznie zapomniany film Mela Brooksa
„Dwanaście krzeseł” Brooksa to nie pierwsza próba przeniesienia tej historii na ekran kinowy.
MEAN GIRLS. Plastic is (not always) fantastic [RECENZJA]
Plastikowy film – ładny na zewnątrz, pusty w środku.
MIŁOŚĆ BEZ OSTRZEŻENIA. Kulig, Dinklage i Hathaway w komedii romantycznej [RECENZJA]
Miller pokazuje, że kino społeczne niezbyt ją interesuje – i należałoby tę szczerość docenić, gdyby tylko „Miłość bez ostrzeżenia”...
20 DNI W MARIUPOLU. Pierwszy Oscar w historii Ukrainy [RECENZJA]
Kino tworzy pamięć, a pamięć tworzy historię.