Recenzje

BALLERINA. Z UNIWERSUM JOHNA WICKA. Deadly Dancing [RECENZJA]
Jak broni się film z Aną de Armas na tle pozostałych odsłon serii o Johnie Wicku?

PRÓBA ŁUKU. Mierząc się z traumą [RECENZJA]
Próba łuku Łukasza Barczyka (Nieruchomy poruszyciel, Hiszpanka) rozpoczyna się od cytatu z Odysei Homera – konkretnie od jednej z kwestii...

EXODUS: BOGOWIE I KRÓLOWIE Ridleya Scotta. Bale jako Mojżesz i kontrowersyjna wizja Boga
W kinie wciąż widoczna jest tendencja do rekonstruowania i odświeżania biblijnych historii. Nie będę ukrywał, iż przyjmuję to z niemałym...

EWALUACJA. Science fiction dla widza szukającego emocji
Czy „Ewaluacja”, debiutancki film pochodzącej z Francji reżyserki teledysków, ma w sobie na tyle dużo świeżości, by zostać zapamiętanym?

ASH. Imponujący hołd dla science fiction z epoki VHS
Film fantastycznonaukowy Flying Lotusa z 2025 roku.

COUNTDOWN. Horror z absurdalnym punktem wyjściowym
„Ciekawość to pierwszy stopień do piekła” – mówi nam słynne przysłowie i slogan horroru Countdown, ale trudno winić jego bohaterów za...

PERFEKCJA. Thriller Netflixa wypełniony woltami fabularnymi
Przyjemność z obcowania z Perfekcją, nowym netfliksowym thrillerem, wynika z licznych wolt fabularnych, które stawiają na głowie wcześniejszy...

WSZYSTKIE ODCIENIE ŚWIATŁA. Trzy kobiety w Mumbaju
Payal Kapadia – reżyserka, która wydaje się powoli wyrastać na główną postać indyjskiego arthouse’u.