Od szeptu w krzyk

O MIŁOŚCI I ŚMIERCI. Przez życie iść ku światłu
O miłości i śmierci nie jest przypadkowym zlepkiem pastiszowych scen gore.

TUŻ PRZED ŚWITEM. Krwawa zemsta przyrody
Tuż przed świtem rozgrywa fabułę klasycznie dla slashera, jest w nim jednak pierwotna ekorefleksja, którą z rzadka spotykamy w tym gatunku.

OBRAZY. Schizofrenia – najstraszliwszy potwór
W sztuce filmowej schizofrenię traktuje się płytko, szczególnie w takim gatunku jak horror. Ewenementem na światową skalę są pod tym względem...

RĘKA BOGA. Święte powołanie do mordowania
“Ręka Boga” wymyka się typowemu dla gatunku podejściu, polegającym na bezrefleksyjnym wywołaniu u widza poczucia strachu. W tym tkwi...

BAD TASTE. Peter Jackson jako zombie mściciel
Amatorszczyznę widać w Bad Taste na każdym kroku. Tytuł filmu również można interpretować jak autoironię twórców, gdyż wiedzieli, że nie...

LUDZIE-KOTY. Zwierzęcy seks, ludzka krew
Niektóre horrory mają to do siebie, że z czasem tracą moc straszenia. Co lepszym produkcjom jednak pozostaje klimat tajemnicy i estetyczna...

NAWIEDZONY. Duchy również potrzebują erotyki
Książka Jamesa Herberta, na motywach której zrealizowano film, wpadła mi w ręce gdzieś w VIII klasie szkoły podstawowej. Nie zrobiła na mnie...

CIEMNOŚCI. Czy Dario Argento jest niebezpiecznym dewiantem?
Po realizacji Głębokiej czerwieni w 1975 roku wydawało się, że Dario Argento powiedział ostatnie słowo w giallo, natomiast nakręcone później...

ZIMNY POCAŁUNEK. Subtelnie o zaburzeniu seksualnym
Sandra Larson jest niezwykła. Sandra Larson kocha zmarłych. Miłością duchową, ale także miłością fizyczną. Tak, nazwijmy rzeczy po imieniu:...