Felietony

Arcydzieło czy szkodliwa szmira? Co z tą EMILIĄ PÉREZ
Jeżeli przedziwna sytuacja wokół „Emilii Pérez” czegoś dowodzi, to tylko jednego: wpływu szerszej recepcji na indywidualny odbiór tekstów...

Jak słodko płakać na SZTUCE PIĘKNEGO ŻYCIA
Bohaterki „Love Story” i „Sztuki pięknego życia” umierają bardzo dzielnie, pokornie i estetycznie.

„Prawdziwy ból” jako opowieść o nieobecności. „[…] gdzie biblijne pieśni wiatr łączył z polską piosnką”
„Prawdziwy ból” nie jest historią o Polsce ani nawet o jej mieszkańcach. Co więcej, słusznie nie stara się nią być.

LADY LOVE – podsumowanie. W filmie jak w seksie najbardziej podniecają obrazy
„Lady Love” jest jednym z najlepiej zrealizowanych polskich seriali w XXI wieku, za który jego twórcy powinni zostać obsypani nagrodami.

Nie regulujcie telewizorów, kiedy będziecie oglądać WZGÓRZE PSÓW. I tak nic nie usłyszycie
Kino domowe nie pomoże „Wzgórzu psów”, bo nie ma funkcji automatycznego dubbingu.

DAVID LYNCH. Wielka miłość i mroczne sny
Był twórcą, o którym – jak o mało kim równie zasłużenie – można powiedzieć, że odmienił amerykańskie kino i telewizję.

Nolan wziął się za przygody Odysa i jego ODYSEJĘ. Kto za to przeprosi widzów?
Odmówić Christopherowi Nolanowi wyreżyserowania „Odysei” Homera może się wydawać jego fanom kuriozalne, ma jednak racjonalny sens.

Czy „KEVINA SAMEGO W DOMU” i jego sequel wciąż ogląda się tak samo DOBRZE?
Odpowiedź wydaje się oczywista, chociaż z biegiem lat kolejne pokolenia chyba z mniejszym sentymentem podchodzą do obu produkcji.

GĄSKA kolekcjonuje błędy seriali komediowych z lat 90., którym "1670" sprytnie zdołało uciec
„GĄSKA” to nie piękna, dzika GĘŚ, lecz spasiony NIELOT do zarżnięcia na pasztet.