Berlinale 2023
MIŁOŚĆ BEZ OSTRZEŻENIA. Kulig, Dinklage i Hathaway w komedii romantycznej [RECENZJA]
Miller pokazuje, że kino społeczne niezbyt ją interesuje – i należałoby tę szczerość docenić, gdyby tylko „Miłość bez ostrzeżenia”...
POPRZEDNIE ŻYCIE. O tym, co mogłoby być
W kontrze do wszystkich filmów realizacyjnie wymyślnych, ale kulejących narracyjnie, „Past Lives” to w pierwszej kolejności rzecz świetnie...
FEMME: Uwieść, czyli zniszczyć? Recenzja queerowego thrillera
Queerowy thriller zemsty, czyli: prowokowanie uśpionego lwa.
REALITY. Prawda kontra rzeczywistość [RECENZJA]
System kontra jednostka. Kobieta versus mężczyźni. Prawda kontra rzeczywistość.
AFIRE. Opowieść o katastrofie i pożądaniu
W „Afire” Petzold buduje posiadającą ekologiczny wydźwięk metaforę zaślepienia i antropocentrycznego skupienia ludzi na samych sobie, co...
INGEBORG BACHMANN – PODRÓŻ NA PUSTYNIĘ. Kiepska czytanka z Vicky Krieps
Brak oryginalnego przekazu to jedno, ale niekiedy nawet i takie opowieści potrafią zainteresować. „Podróż na pustynię” nie jest jednak...
BLACKBERRY. Na szczyt i z powrotem
Johnsonowi udaje się stworzyć prawdziwy crowd-pleaser, który będzie godził sporą część krytyki i szeroką widownię.