Berlinale 2023
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/she-came-to-me-830x475.webp)
MIŁOŚĆ BEZ OSTRZEŻENIA. Kulig, Dinklage i Hathaway w komedii romantycznej [RECENZJA]
Miller pokazuje, że kino społeczne niezbyt ją interesuje – i należałoby tę szczerość docenić, gdyby tylko „Miłość bez ostrzeżenia”...
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/Past_Lives___Still_1-382x252.jpeg)
POPRZEDNIE ŻYCIE. O tym, co mogłoby być
W kontrze do wszystkich filmów realizacyjnie wymyślnych, ale kulejących narracyjnie, „Past Lives” to w pierwszej kolejności rzecz świetnie...
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/03/Femme-recenzja-382x252.jpg)
FEMME: Uwieść, czyli zniszczyć? Recenzja queerowego thrillera
Queerowy thriller zemsty, czyli: prowokowanie uśpionego lwa.
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/Reality-Sydney-Sweeney-Berlinale-2023-382x252.jpg)
REALITY. Prawda kontra rzeczywistość [RECENZJA]
System kontra jednostka. Kobieta versus mężczyźni. Prawda kontra rzeczywistość.
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/Screenshot-2023-02-24-at-02-20-49-1677139428535-bs-roter-himmel-112_v-16x92dM_-ad6791ade5eb8b5c935dd377130b903c4b5781d8jpg-obraz-AVIF-768×432-pikseli-382x252.png)
AFIRE. Opowieść o katastrofie i pożądaniu
W „Afire” Petzold buduje posiadającą ekologiczny wydźwięk metaforę zaślepienia i antropocentrycznego skupienia ludzi na samych sobie, co...
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/ingeborgbachmann-382x252.jpg)
INGEBORG BACHMANN – PODRÓŻ NA PUSTYNIĘ. Kiepska czytanka z Vicky Krieps
Brak oryginalnego przekazu to jedno, ale niekiedy nawet i takie opowieści potrafią zainteresować. „Podróż na pustynię” nie jest jednak...
![](https://film.org.pl/wp-content/uploads/2023/02/blackberry_2023_1-382x248.jpg)
BLACKBERRY. Na szczyt i z powrotem
Johnsonowi udaje się stworzyć prawdziwy crowd-pleaser, który będzie godził sporą część krytyki i szeroką widownię.