Cannes 2024

ANORA. I żyli długo i szczęśliwie [RECENZJA]
Baker nie jest tylko „reprezentantem amerykańskiej nowej fali”. Wcześniejszym Red Rocket i tegoroczną Anorą udowadnia, że jest jednoosobowym...

HORYZONT. ROZDZIAŁ 1. Bez przebaczenia [RECENZJA]
Widowisko, które, jak wskazuje podtytuł filmu, jest jedynie początkiem do czegoś znacznie większego.

EMILIA PÉREZ. Najpierw kochaj, potem strzelaj [RECENZJA]
Jacques Audiard przywraca wiarę we współczesny musical. Po prostu coś pięknego.

PARTHENOPE. Wielkie Piękno, Żółwie Tempo [RECENZJA]
Parthenope znacznie bliżej do filmowej eseistyki niż konwencjonalnego kina fabularnego.

RODZAJE ŻYCZLIWOŚCI. Rodzaje bezsensowności [RECENZJA]
Wyrywki z kuriozalnego uniwersum. Niemające przyczyny i celu.

OH, CANADA. Kiedy umieram [RECENZJA]
Richard Gere, walka z pamięcią i wyścig z czasem. Poruszająca mieszanka, która nie bierze jeńców i rozbraja widza bezkompromisową...

BIRD. Być dobrym [RECENZJA]
W „Bird” Barry Keoghan potwierdza, że jest aktorskim objawieniem swojego pokolenia.

DZIEWCZYNA Z IGŁĄ. Światełka w tunelu [RECENZJA]
Kumulacja nieszczęść, rozczarowań, dziwactw, patologii i gatunkowa rozpiętość sprawiają, że jest to scenariusz, po który na pewno z...