Nowe Horyzonty 2024
JUTRO O ŚWICIE. Intymny dramat o stracie albo islandzkie BLISKO
Islandzki reżyser wychodzi od ciekawego pomysłu na obyczajowy przekładaniec, ale nie idzie po klasycznych torach narracji psychologicznej.
DAHOMEJ. Trudna historia
„Dahomej” ma niewątpliwą wartość edukacyjną i tu można film Diop docenić, ale to niestety jedyny atut dokumentu.
RAZEM Z PRZYPADKU. Sklejanie rodziny
Lekkie, nienachalne kino o relacjach, przesiąknięte czułością wobec bohaterów i fascynacją pogmatwanym rytmem życia.
ARMAND. Psychodrama wykolejona [RECENZJA]
„Armand” przybiera formę filmowej psychodramy, w której zamknięci w niewielkiej przestrzeni rodzice zmuszeni zostaną do skonfrontowania się...
WSZYSTKIE ODCIENIE ŚWIATŁA. Miasto złudzeń [RECENZJA]
Kapadii udało się stworzyć powabny film na ważkie tematy, będący równocześnie intrygującą miejską symfonią i intymną opowieścią o...
NIE OBIECUJCIE SOBIE ZBYT WIELE PO KOŃCU ŚWIATA. Cicha apokalipsa [RECENZJA]
Jude nie pozostawia nam żadnych złudzeń: świat w obecnej formie zmierza ku zagładzie.
MINGHUN, czyli o dwóch takich, co szukali zwłok [RECENZJA]
W swoim skupieniu na procesie przepracowywania straty „Minghun” staje się też mimowolnym komentarzem na temat życia „zetek” w Polsce.
MOTOCYKLIŚCI. Holy Motors [RECENZJA]
Sukces filmu Nicholsa bierze się z połączenia ambicji z lekkostrawną formą.