Nowe Horyzonty 2023

GEORGIE MA SIĘ DOBRZE. Kolorowe blokowiska [RECENZJA]
Dobrze, że takie filmy jak „Georgie…” istnieją – nawet jeżeli londyńskie blokowiska wydają się po nich bardziej kolorowe, niż są w...

LIPSTICK ON THE GLASS. Niespełniony autorski odlot [Recenzja]
Dobrze, że dostajemy czasem takie filmy jak ten Czekaja, wyłamujące się z normy i poszukujące czegoś ponad jaranie szlugów na blokowisku.

SHOWING UP. Udręka i brak ekstazy
Sztukę tworzy się tu między poranną kawą a obiadem, niesatysfakcjonującą pracą a kąpielą w zimnej wodzie.

HOW TO HAVE SEX. „Pierwszy raz” pozbawiony magii [Recenzja]
„How to Have Sex” to film ważny, bo stanowiący głos w dyskusji o seksualności młodych kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem momentu...

BULION I INNE NAMIĘTNOŚCI. Miłosna uczta [RECENZJA]
Trần Anh Hùng od pierwszej minuty przypuszcza zmasowany atak na puste żołądki widzów.

ODWIECZNA CÓRKA. Groza bycia dzieckiem [RECENZJA]
Atrakcyjność „Odwiecznej córki” leży nie w zaskakiwaniu, a raczej w satysfakcjonująco sprawnej oprawie klasycznego motywu relacji matki i...

LA CHIMERA. Przyśpiewka o grobodziejach, czyli europejski Indiana Jones [RECENZJA]
Zachwycająca opowieść o współczesnym Orfeuszu czy – jak kto woli – o europejskim Indianie Jonesie.