search
REKLAMA
Zestawienie

Najbardziej frapujące PYTANIA BEZ ODPOWIEDZI w znanych filmach vol. 5

Jakie pytania można sobie postawić po seansie znanych filmów?

Rafał Donica

23 listopada 2022

REKLAMA

Z radością zapraszam Was do lektury piątego, jubileuszowego, okrąglutkiego odcinka Pytań bez odpowiedzi w znanych filmach. Dziś zastanowimy się, dlaczego Zac Efron został pośrodku niczego przy bryle złota, i kto sprząta pajęczą nić po Spider-Manie. A jeśli nurtuje Was, gdzie Hulk kupował rozciągliwe gacie, skąd żółwie Ninja brały kasę na pizzę lub w jaki sposób Mandalorian sterował swoim napędem rakietowym, zapraszam do odcinków VOL. 1, VOL. 2, VOL. 3 i VOL. 4. Tradycyjnie przypominam o baczeniu na SPOJLERY!

Spider-Man: Bez drogi do domu (2021), reż. Jon Watts

W finale filmu Spider-Man żegna się z MJ, po czym chwyta się pajęczą nicią ramienia jakiegoś dźwigu i niby wraca w ten sposób do Nowego Jorku. Tylko że wyspa Liberty Island nie jest połączona ze stałym lądem i oddalona jest od niego o dobre ćwierć mili, więc Spider-Man mógł się co najwyżej bujnąć na drugi koniec wyspy, a nie do Nowego Jorku. No chyba że Peter Parker nie wiedział, że jest na wyspie, to wtedy ok.

Szósty zmysł (1999), reż. M. Night Shyamalan

Cole posiadł umiejętność rozmawiania ze zmarłymi; ni mniej, ni więcej. Nie umiał czytać w myślach, nie widział czyjejś przeszłości itd. Jeśli dowiadywał się czegoś, dowiadywał się tego stricte z rozmów z duchami. Skąd zatem wiedział, że jego nauczyciel był w młodości przezywany Stanley-jąkała? Owszem, mógł tego dowiedzieć się od jakiegoś ducha z rodziny nauczyciela Stanleya, tylko że duchy zwracały się do Cole’a z ważnymi dla nich sprawami, a nie żeby upokorzyć kogoś, zdradzając wstydliwe sekrety z jego dzieciństwa.

Złoto (2022), reż. Anthony Hayes

Ja tu na deszczu… wilki jakieś!!! Obaj panowie mogli po prostu przykryć złote znalezisko (które przecież i tak pozostawało pod ziemią) śmieciami, piachem, krzakami, whatever, oznaczyć patykiem i udać się wspólnie po koparkę, prawda? Po co zatem Zac Efron pozostał przy niewidocznej dla ludzkiego oka bryle złota, ryzykując śmierć z pragnienia, niedożywienia lub z paszczy dzikich zwierząt? No wiem, żeby było o czym zrobić film… choć sensu w tym zero. Przecież samotny typ siedzący na środku pustkowia wcale, ale to wcale nie zwraca na siebie uwagi, ot tak sobie siedzi przypalany słońcem, nie, dzięki, nie potrzebuję pomocy, nie ma tu nic ciekawego do oglądania, a już na pewno nie ma tu żadnego złota, proszę jechać dalej.

The Boys – sezon 3 (2022)

Na jakiej zasadzie działa środek V, który wstrzykują sobie Butcher i Hughie? Czy V sam decyduje, jaką mocą obdarzy osobę, która go sobie zaaplikowała? Losowo, a może na podstawie… charakteru danej osoby? Jak wytłumaczyć, że twardziel Butcher został obdarzony mocą podobną do Homelandera, a najsłabszy członek ekipy, czyli Hughie, dostał teleportację z bonusem w postaci pajacowania bez ubrania?

Predators (2010), reż. Nimród Antal

Tu mam dwie zagwozdki. Pierwsza to: w jaki sposób kręgosłup Pianisty upadającego na samym początku filmu na swój własny karabin noszony na plecach, przetrwał bez pęknięcia rdzenia w siedmiu miejscach? Pytanie drugie, jakim cudem ten doktorek-psycholek rozpoznał na OBCEJ planecie roślinę wydzielającą zabójczą toksynę? A jeśli była to ziemska roślina, to co to za obca planeta z tej obcej planety?

Gremliny rozrabiają (1984), reż. Joe Dante

Mogwaia nie można karmić po północy, bo zmieni się w gremlina, tylko która godzina PO północy przestaje być zakazaną godziną PO północy, a staje się bezpieczną godziną PRZED północą? Przecież 6 rano jakby nie patrzeć wciąż jest godziną PO północy, prawda? O której godzinie zatem zakaz spożywania po północy przestaje obowiązywać?

A.I. Sztuczna inteligencja (2001), reż. Steven Spielberg

Skoro konstruktorzy androidów nie przewidzieli u nich opcji spożywania posiłków i trawienia, to czemu android widzący martwych ludzi mógł bez problemu nawrzucać sobie przez usta szpinaku wprost na układy scalone, powodując zwarcie? Czy otwór gębowy takiego androida nie powinien być zaślepiony albo w jakikolwiek sposób odizolowany od układów scalonych wrażliwych na szpinak?

Deadpool 2 (2018), reż. David Leitch

Dlaczego Firefist pragnący spalić dyrektora ośrodka po uwolnieniu wolał wyjść z budynku i naparzać się z policją, by potem przez cały film próbować wrócić do ośrodka, zamiast od razu po uwolnieniu się, skierować swoje kroki wprost do gabinetu dyrektora i spokojnie go spalić, bez narażania się na konfrontację z policją na zewnątrz?

Ojciec chrzestny (1972), reż. Francis Ford Coppola

Vito Corleone zbił kapitał na zjednywaniu sobie osób, które wisiały mu przysługę. Tak zaczynał w branży, i tak postępuje, będąc na szczycie. Jedną z przysług wisiał mu grabarz, którego poznaliśmy w prologu filmu. Gdy Sony, syn Vito, zostaje zmasakrowany, szef wszystkich szefów automatycznie zwraca się do tegoż grabarza o przysługę, którą ten wisiał ojcu chrzestnemu. Niby wszystko ok, ale czy TEN właśnie grabarz był tym NAJLEPSZYM, który najlepiej zajmie się ciałem ukochanego syna? Czy w tym przypadku Vito nie powinien jednak był poszukać najlepszego dostępnego na rynku specjalisty, nieważne jak drogiego, zamiast korzystać z usług, w sumie nie wiadomo jakiej jakości grabarza, ważne, że za friko?

Spider-Man (postać)

Fajnie sobie skacze na pajęczych niciach ten nasz Spider-Man, oblepiając lepkim materiałem budynki, dźwigi i inne wysokie konstrukcje. Dziwne zatem, że podczas jego przelotów między budynkami nigdy nie widzimy pozostałości po jego poprzednich przelotach, a przecież całe miasto powinno być uwalane w pajęczynie. Kto sprząta po Spider-Manie ten bałagan? Dlaczego nikt się tym nie zainteresuje, dlaczego media milczą?

Rafał Donica

Rafał Donica

Od chwili obejrzenia "Łowcy androidów” pasjonat kina (uwielbia "Akirę”, "Drive”, "Ucieczkę z Nowego Jorku", "Północ, północny zachód", i niedocenioną "Nienawistną ósemkę”). Wielbiciel Szekspira, Lema i literatury rosyjskiej (Bułhakow, Tołstoj i Dostojewski ponad wszystko). Ukończył studia w Wyższej Szkole Dziennikarstwa im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie na kierunku realizacji filmowo-telewizyjnej. Autor książki "Frankenstein 100 lat w kinie". Założyciel, i w latach 1999 – 2012 redaktor naczelny portalu FILM.ORG.PL. Współpracownik miesięczników CINEMA oraz FILM, publikował w Newsweek Polska, CKM i kwartalniku LŚNIENIE. Od 2016 roku zawodowo zajmuje się fotografią reportażową.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA