search
REKLAMA
Plebiscyt

NAJLEPSZE THRILLERY EROTYCZNE. Ranking czytelników

Oto najlepsze thrillery erotyczne wybrane przez naszych czytelników.

REDAKCJA

12 lutego 2023

REKLAMA

10. „Zaginiona dziewczyna”

Zaginiona dziewczyna Davida Finchera może nie wpisuje się w gatunek thrillera erotycznego równie łatwo, co większość obecnych tu tytułów, ale w żadnym wypadku nie podważałbym jej seksualnego wymiaru. Koniec końców to fizyczna zdrada męża napędza postać tytułową do snucia tej okrutnej intrygi i nieprzypadkowo Fincher obsadził w roli kochanki bohatera Bena Afflecka osobę o tak mocnym seksapilu, jakim bez wątpienia pochwalić się może Emily Ratajkowski. Na drugim końcu spektrum obecnego w filmie Finchera erotyzmu na pewno ustawić możemy działania bohaterki Rosamund Pike, na czele z szokującą sceną seksu z Neilem Patrickiem Harrisem. [Filip Pęziński]

9. „Gorzkie gody”

Gorzkie gody to perwersyjna opowieść o miłości, seksie oraz zdradzie i chyba najbardziej złożony emocjonalnie film Romana Polańskiego. Polski reżyser dokonuje tu interesującej i prześmiewczej analizy związku, który dotarł do wszelkich granic, zatruwając wszystko i wszystkich, którzy się napatoczą. Do najbardziej zmysłowych scen filmu należy słynne śniadanie z Mimi (Emmanuelle Seigner), a także taniec Mimi i Fiony na statku do piosenki Slave to Love. [Przemysław Mudlaff]

8. „Niebezpieczne związki”

Władza to najpotężniejszy afrodyzjak, a to właśnie władzą bawią się markiza de Merteuil (fascynująca Glenn Close) i wicehrabia de Valmont (równie hipnotyzujący John Malkovich). Z toksycznej, podszytej żądzą dominacji relacji tej dwójki rodzą się zakazany związek Valmonta z młodziutką Cecylią de Volanges (Uma Thurman) i jego wyniszczający obie strony romans z panią de Tourvel (Michelle Pfeiffer). I choć to ta pierwsza relacja pokazana została w dziele Frearsa najbardziej dosłownie, jest wbrew pozorom najmniej erotyczna z nich wszystkich, bez mała nudna. Valmont – choć to nieładne, to jednak najlepiej pasujące słowo – używa młodej Cecylii dla własnej rozrywki, bez zaangażowania i emocji. Najwięcej pasji, także erotycznej, niosą ze sobą dwa pozostałe, jakże niebezpieczne związki. [Agnieszka Stasiowska]

7. „Dzikie żądze”

Gdy tylko myślę o thrillerze erotycznym, przed oczami widzę Neve Campbell i Denise Richards zbliżające się do siebie w otoczonym mrokiem basenie. Nie dziwi mnie zatem, ale i satysfakcjonuje wysoka pozycja Dzikich żądz w tym plebiscycie. Bez wątpienia jest to jeden z najbardziej kultowych filmów lat 90. i produkcja, w której napięcie wciąż rośnie, każdy twist prowadzi do kolejnego, a wszystko to napędza magnetyczny erotyzm przyciągający do siebie kolejne postaci uwikłane w tę niecodzienną intrygę. [Filip Pęziński]

6. „Blue Velvet”

Blue Velvet to film o dualizmie ludzkiej natury i kierujących nią żądz, a także o tym, że im głębiej schowane zostaną w ramach idylli amerykańskiego przedmieścia brud i zło, tym mocniej i bardziej niespodziewanie mogą ostatecznie wybić. Widać to również w erotycznym aspekcie filmu Davida Lyncha. Niewinność relacji bohatera Kyle’a MacLachlana z nastoletnią córką policjanta graną przez Laurę Dern kontrastuje z tą zbudowaną z umęczoną kobietą po przejściach, w którą z kolei wciela się Isabella Rossellini. Seks, namiętność, uczucie potrafią w Blue Velvet być równie czyste i piękne, co brudne i odrzucające. [Filip Pęziński]

5. „Harry Angel”

Nie nazwałbym Harry’ego Angela thrillerem erotycznym sensu stricto. To bez wątpienia jedno z najwybitniejszych dokonań w gatunku thrillera, czy może wręcz horroru okultystycznego w ogóle, i jeden z nielicznych przypadków, w którym ekranizacja jest znacznie lepsza od powieściowego oryginału Williama Hjortsberga. Niemniej jednak udział będącego wówczas u szczytu sławy Mickeya Rourke’a zaledwie rok po słynnym Dziewięć i pół tygodnia, które uczyniło go niewątpliwym symbolem seksu, i zmysłowej Lisy Bonet, dla której jest to bodaj jedyny występ w filmie tej klasy, dodał arcydziełu Alana Parkera tej odrobiny erotycznego pieprzu, którego sataniczne horrory są zazwyczaj pozbawione. Relacja detektywa wynajętego przez tajemniczego dżentelmena do odnalezienia znanego przed laty piosenkarza z piękną i zmysłową kapłanką voodoo jest jednak daleka od pretekstowości i jest czymś więcej niż tylko zabiegiem fabularnym, a akt seksualny między nimi urasta do pełnego agresji i krwawych wizji profetycznego seansu. Alan Parker ma na swoim koncie kilka znakomitych filmów, ale Harry Angel pozostaje prawdopodobnie jego najwybitniejszym dokonaniem, a mówimy o człowieku, który nakręcił Midnight Express, Sławę i Mississippi w ogniu. [Edward Kelley]

4. „Fatalne zauroczenie”

W Fatalnym zauroczeniu w reżyserii Adriana Lyne’a niezobowiązujące zauroczenie przeradza się w niebezpieczną obsesję. Prawnik Dan ma uporządkowane życie, piękną żonę oraz uroczą córeczkę. W czasie ich nieobecności mężczyzna zaznajamia się jednak z Alex. Ich wspólny lunch pełen podtekstów przeradza się w romans. Podczas gdy Dan myśli, że to jednorazowa przygoda, jego kochanka ma inne plany. Sprawy przybierają niepokojący obrót, ale chemia, która zaistniała między Glenn Close a Michaelem Douglasem w pierwszych scenach, jest przez cały film równie intensywna. Fatalne zauroczenie z 1987 roku zdobyło sześć nominacji do Oscara, w tym dla najlepszego filmu i najlepszej aktorki dla Glenn Close. [Maja Budka]

REDAKCJA

REDAKCJA

film.org.pl - strona dla pasjonatów kina tworzona z miłości do filmu. Recenzje, artykuły, zestawienia, rankingi, felietony, biografie, newsy. Kino klasy Z, lata osiemdziesiąte, VHS, efekty specjalne, klasyki i seriale.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA