NAJLEPSZE THRILLERY EROTYCZNE. Ranking czytelników
10. „Zaginiona dziewczyna”
Zaginiona dziewczyna Davida Finchera może nie wpisuje się w gatunek thrillera erotycznego równie łatwo, co większość obecnych tu tytułów, ale w żadnym wypadku nie podważałbym jej seksualnego wymiaru. Koniec końców to fizyczna zdrada męża napędza postać tytułową do snucia tej okrutnej intrygi i nieprzypadkowo Fincher obsadził w roli kochanki bohatera Bena Afflecka osobę o tak mocnym seksapilu, jakim bez wątpienia pochwalić się może Emily Ratajkowski. Na drugim końcu spektrum obecnego w filmie Finchera erotyzmu na pewno ustawić możemy działania bohaterki Rosamund Pike, na czele z szokującą sceną seksu z Neilem Patrickiem Harrisem. [Filip Pęziński]
9. „Gorzkie gody”
Gorzkie gody to perwersyjna opowieść o miłości, seksie oraz zdradzie i chyba najbardziej złożony emocjonalnie film Romana Polańskiego. Polski reżyser dokonuje tu interesującej i prześmiewczej analizy związku, który dotarł do wszelkich granic, zatruwając wszystko i wszystkich, którzy się napatoczą. Do najbardziej zmysłowych scen filmu należy słynne śniadanie z Mimi (Emmanuelle Seigner), a także taniec Mimi i Fiony na statku do piosenki Slave to Love. [Przemysław Mudlaff]
8. „Niebezpieczne związki”
Władza to najpotężniejszy afrodyzjak, a to właśnie władzą bawią się markiza de Merteuil (fascynująca Glenn Close) i wicehrabia de Valmont (równie hipnotyzujący John Malkovich). Z toksycznej, podszytej żądzą dominacji relacji tej dwójki rodzą się zakazany związek Valmonta z młodziutką Cecylią de Volanges (Uma Thurman) i jego wyniszczający obie strony romans z panią de Tourvel (Michelle Pfeiffer). I choć to ta pierwsza relacja pokazana została w dziele Frearsa najbardziej dosłownie, jest wbrew pozorom najmniej erotyczna z nich wszystkich, bez mała nudna. Valmont – choć to nieładne, to jednak najlepiej pasujące słowo – używa młodej Cecylii dla własnej rozrywki, bez zaangażowania i emocji. Najwięcej pasji, także erotycznej, niosą ze sobą dwa pozostałe, jakże niebezpieczne związki. [Agnieszka Stasiowska]
7. „Dzikie żądze”
Gdy tylko myślę o thrillerze erotycznym, przed oczami widzę Neve Campbell i Denise Richards zbliżające się do siebie w otoczonym mrokiem basenie. Nie dziwi mnie zatem, ale i satysfakcjonuje wysoka pozycja Dzikich żądz w tym plebiscycie. Bez wątpienia jest to jeden z najbardziej kultowych filmów lat 90. i produkcja, w której napięcie wciąż rośnie, każdy twist prowadzi do kolejnego, a wszystko to napędza magnetyczny erotyzm przyciągający do siebie kolejne postaci uwikłane w tę niecodzienną intrygę. [Filip Pęziński]
6. „Blue Velvet”
Blue Velvet to film o dualizmie ludzkiej natury i kierujących nią żądz, a także o tym, że im głębiej schowane zostaną w ramach idylli amerykańskiego przedmieścia brud i zło, tym mocniej i bardziej niespodziewanie mogą ostatecznie wybić. Widać to również w erotycznym aspekcie filmu Davida Lyncha. Niewinność relacji bohatera Kyle’a MacLachlana z nastoletnią córką policjanta graną przez Laurę Dern kontrastuje z tą zbudowaną z umęczoną kobietą po przejściach, w którą z kolei wciela się Isabella Rossellini. Seks, namiętność, uczucie potrafią w Blue Velvet być równie czyste i piękne, co brudne i odrzucające. [Filip Pęziński]
5. „Harry Angel”
Nie nazwałbym Harry’ego Angela thrillerem erotycznym sensu stricto. To bez wątpienia jedno z najwybitniejszych dokonań w gatunku thrillera, czy może wręcz horroru okultystycznego w ogóle, i jeden z nielicznych przypadków, w którym ekranizacja jest znacznie lepsza od powieściowego oryginału Williama Hjortsberga. Niemniej jednak udział będącego wówczas u szczytu sławy Mickeya Rourke’a zaledwie rok po słynnym Dziewięć i pół tygodnia, które uczyniło go niewątpliwym symbolem seksu, i zmysłowej Lisy Bonet, dla której jest to bodaj jedyny występ w filmie tej klasy, dodał arcydziełu Alana Parkera tej odrobiny erotycznego pieprzu, którego sataniczne horrory są zazwyczaj pozbawione. Relacja detektywa wynajętego przez tajemniczego dżentelmena do odnalezienia znanego przed laty piosenkarza z piękną i zmysłową kapłanką voodoo jest jednak daleka od pretekstowości i jest czymś więcej niż tylko zabiegiem fabularnym, a akt seksualny między nimi urasta do pełnego agresji i krwawych wizji profetycznego seansu. Alan Parker ma na swoim koncie kilka znakomitych filmów, ale Harry Angel pozostaje prawdopodobnie jego najwybitniejszym dokonaniem, a mówimy o człowieku, który nakręcił Midnight Express, Sławę i Mississippi w ogniu. [Edward Kelley]
4. „Fatalne zauroczenie”
W Fatalnym zauroczeniu w reżyserii Adriana Lyne’a niezobowiązujące zauroczenie przeradza się w niebezpieczną obsesję. Prawnik Dan ma uporządkowane życie, piękną żonę oraz uroczą córeczkę. W czasie ich nieobecności mężczyzna zaznajamia się jednak z Alex. Ich wspólny lunch pełen podtekstów przeradza się w romans. Podczas gdy Dan myśli, że to jednorazowa przygoda, jego kochanka ma inne plany. Sprawy przybierają niepokojący obrót, ale chemia, która zaistniała między Glenn Close a Michaelem Douglasem w pierwszych scenach, jest przez cały film równie intensywna. Fatalne zauroczenie z 1987 roku zdobyło sześć nominacji do Oscara, w tym dla najlepszego filmu i najlepszej aktorki dla Glenn Close. [Maja Budka]