search
REKLAMA
Zestawienie

Najlepsze ZWIASTUNY 2019 roku

Mikołaj Lewalski

5 stycznia 2020

REKLAMA

Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie

Można lubić, nienawidzić albo kochać trylogię sequeli, ale nie sposób kłócić się z tym, że zwiastuny tych filmów po prostu chwytają za serce i przenikają do duszy. Nie psując fabuły, pozostawiają ogromne pole do domysłów, jednocześnie zachwycając spektakularnymi wizualiami i emocjonalnymi momentami między bohaterami. Za pomocą sztuczek montażowych nierzadko manipulują także oczekiwaniami odbiorców, dzięki czemu na seansie czeka ich jeszcze więcej zaskoczeń. Wszystko oprawione jest patetycznymi wariacjami na temat klasycznych motywów Johna Williamsa, które powinny poruszyć nawet serce z kamienia. A że to wszystko jest starannie zaplanowane, co do najmniejszego szczegółu? Cóż, na tym polegają efektywne zwiastuny.

Joker

Finalny zwiastun również jest dobry, ale zdecydowanie preferuję ten pierwszy – jest on bardziej powściągliwy w prezentowaniu kluczowych momentów, lepiej buduje klimat epoki, a do tego towarzyszy mu bardziej interesująca muzyka. Ważne jest to, że nikt nam tu nie wmawia, że będziemy mieli do czynienia z naszpikowanym akcją kinem superbohaterskim. Już na starcie widać, że Joker łączy w sobie dramat z thrillerem, a komiksowe elementy są wyłącznie przyprawą w tym daniu. Główną atrakcją całej uczty jest natomiast występ Joaquina Phoenixa i co do tego ten trailer nie pozostawia żadnych wątpliwości.

Climax

Gaspar Noé przedstawia: Skąpany w czerwieni neonowy trip na kwasie w rytmie disco z lat 70. Dlaczego nie?

Nie czas umierać

Jak dla mnie, to każdy zwiastun nowego Bonda jest małą perełką i źródłem niemałej satysfakcji. Nie inaczej jest tym razem: klasa i styl tradycyjnie uwodzą zmysły, tonacja jest zaskakująco zimna i mroczna, a całości towarzyszy poczucie zakończenia pewnej epoki. To ostatnie spotkanie z Danielem Craigiem w roli 007 i mam nadzieję, że będzie ono godne Skyfall, a być może nawet i Casino Royale.

Słodziak

Shia LaBeouf miał naprawdę dobry rok. Zarówno Sokół z masłem orzechowym, jak i Słodziak zgarniają doskonałe recenzje od krytyków, a ten drugi może się też pochwalić wyjątkowo dobrym zwiastunem. Sprytne wykorzystywanie początkowo dezorientujących momentów kręcenia scen wewnątrz filmu intrygują i wzbudzają ciekawość, a świetnie wplecione elementy dramatyczne każą się spodziewać poruszającego i bardzo dobrze zagranego dzieła. Interesujące użycie kolorów i fantastyczne kadrowanie pokazują, że za reżyserię odpowiedzialny jest ktoś z wizją, a wszystko to dopełniają świetne wybory muzyczne.

REKLAMA