Filmy, które doprowadziły do ARESZTOWANIA TWÓRCÓW

Ryan G. podejrzany o kradzież miedzi
Przy okazji pracy nad Idami marcowymi Ryan Gosling miał okazję odwiedzić i zobaczyć Detroit. Miasto to od wielu lat pogrążone jest w głębokim kryzysie i nadal powoli umiera. Dawni mieszkańcy Detroit pozostawili po sobie domy, które teraz opustoszałe czekają na wyburzenie. To właśnie ruiny budowli i pustostany zainteresowały wówczas Goslinga najbardziej. Dokładnie je fotografował, ponieważ stanowiły dla niego inspirację do pracy nad swoim pierwszym filmem – Lost River. Podczas zwiedzania jednej z opustoszałych budowli Goslinga zatrzymała policja. Funkcjonariusze nie rozpoznali słynnego aktora i aresztowali go pod zarzutem próby kradzieży miedzi. Wszystko oczywiście rozeszło się po kościach, ale opisane wyżej doświadczenie dostarczyło podobno przyszłemu reżyserowi kilku pomysłów na film. Być może właśnie policji z Detroit zawdzięczamy więc motyw eksploracji ruin w poszukiwaniu miedzi występujący w Lost River?
Oskarżeni za znęcanie się nad syntetycznymi psami
Podobne wpisy
Jakość efektów specjalnych w kinie podlega ocenie ze względu na ich „prawdziwość”. Oznacza to, że im realniejszy jest świat filmu przedstawiony przez jego twórców, tym łatwiej nam w niego uwierzyć i tym samym go docenić. Jak bardzo dumny z siebie musiał być zatem spec od efektów Carlo Rambaldi, kiedy wraz z reżyserem Lucio Fulcim zostali wezwani przed oblicze sądu, aby wyjaśnić kwestię znęcania się nad zwierzętami podczas kręcenia Una lucertola con la pelle di donna (1971) (tytuł włoski wspaniale brzmi, zdecydowanie lepiej niż Jaszczurka w kobiecej skórze), kiedy psy, o które sąd miał pretensje, były… sztuczne. W jednym z wywiadów Lucio Fulci zdradził, że zwierzęta Rambaldiego to kukły z umieszczonymi wewnątrz pojemnikami, które można było kontrolować, co dawało efekt bijącego serca i poruszania się innych wnętrzności. Niektórzy ludzie uwierzyli, że psy są prawdziwe i sprawa trafiła do sądu, a reżyserowi wspomnianego, włoskiego filmu fantastyczno-kryminalnego założono sprawę karną. Carlo Rambaldi, późniejszy zdobywca trzech Oscarów za efekty specjalne do King Konga (1976), Obcego – 8. pasażera Nostromo (1979) i E.T. (1982), zlitował się nad Fulcim i podczas sądowej rozprawy przedstawił jednego ze swoich syntetycznych czworonogów. Sprawę umorzono.