search
REKLAMA
Zestawienie

Zmysłowo i erotycznie. 10 NAJSEKSOWNIEJSZYCH filmów

Jakie są najbardziej zmysłowe filmy w historii?

Michalina Peruga

23 czerwca 2022

REKLAMA

Na najseksowniejszy film może składać się wszystko. Może być w nim seks niesymulowany pełen obrazowych, mocnych scen współżycia lub wręcz przeciwnie – sceny symulowanego seksu są na ekranie wystylizowane do tego stopnia, że stają się nierzeczywistym pociągającym obrazem. Niektórzy stawiają na surowy realizm, inni na romantyczną scenkę. Bywa i tak, że zmysłowa, erotyczna atmosfera osiągana jest wyłącznie za pomocą odpowiednich zdjęć, muzyki i scenografii, podczas gdy aktorzy nawet się nie dotykają. Niezależnie od tego, która z wersji najbardziej nas pociąga, jest z czego wybierać. Oto 10 najseksowniejszych filmów w historii kina.

Paryż, 13. dzielnica (2021)

 

Zaczniemy od najświeższej propozycji. Prawie siedemdziesięcioletni reżyser Jacques Audiard stworzył zaskakująco prawdziwy film o młodych ludziach szukających siebie i bliskości w wielkim mieście. Jego Paryż, 13. Dzielnica to adaptacja wybranych fragmentów komiksu Śmiech i śmierć Adriana Tomine’a, który dwa lata temu odbił się szerokim echem także w Polsce. Współscenarzystką filmu jest Céline Sciamma, reżyserka zmysłowego Portretu kobiety w ogniu. Paryż Audiarda to stolica miłości na miarę współczesności, w której trójka bohaterów – Emilie (Lucie Zhang), Camille (Makita Samba) i Nora (Noémie Merlant) szuka życiowego spełnienia, wikłając się po drodze w relacje romantyczne. Audiard z czułością i empatią przygląda się swoim pogubionym w życiu bohaterom, tworząc niezwykle zmysłowe i uwodzicielskie love story. Już 24 czerwca Paryż, 13. dzielnicę będzie można zobaczyć w kinach.

Kolejne tytuły przedstawimy chronologicznie.

Basen (1969)

Film Jacquesa Deray’a (którego remake zrobił w 2003 roku François Ozon) wykorzystuje sprawdzoną w kinie formułę, łącząc ze sobą seks i intrygę kryminalną. Flirt i skrywane żale sprawiają, że Basen ogląda się z narastającym z każdą minutą napięciem. Pisarz Jean-Paul (Alain Delon) wraz ze swoją dziewczyną Marianne (Romy Schneider) spędza wakacje w willi w Saint-Tropez. Sielanka zostaje przerwana, gdy pewnego dnia bez zapowiedzi przyjeżdża do nich Harry (Maurice Ronet), były kochanek Marianne, ze swoją 18-letnią córką Penelope (Jane Birkin). Od tego momentu między bohaterami strzelają iskry, a atmosfera jest gęsta od emocji i napięcia, także seksualnego.

Żar ciała (1981)

Seks, morderstwo, oszustwo – nie ma nic bardziej seksownego niż połączenie romansu z kryminałem w dodatku podczas upalnego lata na Florydzie. Głównym bohaterem filmu jest prawnik Ned Racine (William Hurt), który nawiązuje romans z Matty Walker (Kathleen Turner), piękną panią domu, której zamożnego męża nigdy nie ma w domu. Ten erotyczny thriller to jeden z najważniejszych filmów z gatunku neo-noir, czerpiącego z popularnego w latach 40. filmu noir (film czerpie szczególnie z Podwójnego ubezpieczenia Billy’ego Wildera). Jedną z centralnych figur w filmach noir jest postać femme fatale – szalenie seksownej, pięknej, inteligentnej kobiety, która doprowadza głównego bohatera, mężczyznę do zguby. W taką rolę wciela się właśnie Kathleen Turner – rola Matty była dla niej ekranowym debiutem, ale jest to ikoniczna rola, która wyznaczyła dalszą drogę aktorki zbudowaną na świadomości własnej seksualności. To właśnie między innymi dzięki świetnej, pełnej zmysłowego seksapilu roli Turner Żar ciała jest jednym z najseksowniejszych filmów.

Dziewięć i pół tygodnia (1986)

Nie ulega wątpliwości, że film Adriana Lyne’a to jeden z najbardziej seksownych filmów, jaki istnieje, a znany jest szczególnie z dwóch słynnych, kultowych już scen. Tej, w której Elizabeth grana przez Kim Basinger wykonuje zapadający w pamięć, zmysłowy striptiz do dźwięków You Can Leave Your Hat On Joe Cockera dla Johna (Mickey Rourke) oraz sceny w kuchni. Nie od dziś wiadomo, że przez żołądek do serca, a seks i jedzenie są ze sobą nierozerwalnie związane. Właśnie ten aspekt wykorzystał reżyser kręcąc na dużym zbliżeniu scenę, w której John karmi Elizabeth, każąc jej zgadywać, co właśnie zjadła. Bohaterka ma zasłonięte opaską oczy i po kolei zjada to, co wkłada jej do ust kochanek: jajka, truskawki, galaretkę, makaron, ostre jalapeño a nawet syrop na kaszel.

Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek (1989)

Film Petera Greenawaya to odważne, stylowe i seksowne arcydzieło filmowe, chociaż nie brak w nim scen, które przyprawiają o mdłości. Greenaway mocno stawia w swoim filmie na cielesność i nie chodzi tutaj tylko o seks. Jednak to właśnie miłość jest głównym wątkiem tego zjawiskowego wizualnie filmu. Podły i zły gangster-rzezimieszek Albert Spica (Michael Gambon), tytułowy złodziej, spędza wieczory w londyńskiej restauracji Le Hollandais prowadzonej przez kucharza Richarda (Richard Bohringer). Spędza tam czas wraz ze swoją świtą i piękną żoną Georginą (Helen Mirren), której zupełnie nie szanuje. Podczas jednego z wieczorów w restauracji między kobietą a jednym z gości restauracji, Michaelem (Alan Howard), nawiązuje się nić porozumienia, która przeradza się w romans. Greenaway umiejętnie gra kolorami (każde pomieszczenie restauracji i poza nią ma swój kolor), przestrzenią i muzyką, tworząc zmysłowy klimat filmu o wykorzystywanej, poniżanej kobiecie, która odnajduje prawdziwą miłość i bliskość.

Nagi instynkt (1992)

Scena przesłuchania, Sharon Stone, jej biała sukienka, żakiet – Nagi instynkt aż kipie od seksualnej energii. Catherine Tramell (Stone) to inteligentna i oszałamiająco piękna pisarka kryminałów, która zostaje powiązana ze sprawą o morderstwo jej byłego kochanka. Śledztwo prowadzi Nick Curran (Michael Douglas), który zostaje uwiedziony przez Catherine i wdaje się z nią w płomienny romans. Bohaterka owija sobie detektywa wokół palca i umiejętnie pogrywa z policjantami próbującymi rozwikłać zagadkę śmierci jej byłego ukochanego. W kultowej scenie przesłuchania bohaterka ubrana w krótką białą sukienkę i nie mająca na sobie majtek rozkłada i krzyżuje nogi przed zawstydzonymi i zbitymi z tropu oficerami prawa, ukazując im swoją cipkę. Nagi instynkt to, podobnie jak Żar ciała, ukłon w stronę filmu noir i typowej femme fatale.

Oczy szeroko zamknięte (1999)

Arcydzieło Stanleya Kubricka to wybitne połączenie dramatu i erotycznego thrillera, które opowiada o problemach małżeńskich. Związek Williama (Tom Cruise) i Alice (Nicole Kidman) zostaje wystawiony na próbę, gdy żona zwierza się mężowi ze swoich fantazji erotycznych o innym mężczyźnie (swoją drogą, ten monolog w wykonaniu Nicole Kidman to jeden z najlepszych w historii kina). Zszokowany William wyrusza w ciemną noc, wikłając się w szereg dziwnych zdarzeń. To film pełen seksualnego napięcia – złożona opowieść o małżeństwie i seksualności.

Spragnieni miłości (2000)

Film Kar Wai-Wonga to wizualna perełka opowiadająca historię osadzoną we wczesnych latach 60. w Hong Kongu. Sekretarka pani Chan (Maggie Cheung) i pan Chow (Tony Leung) mieszkają w sąsiadujących ze sobą przez ścianę mieszkaniach. Pozostawieni przez pracujących małżonków, którzy w dodatku mają ze sobą romans, bohaterowie zaczynają żywić do siebie głębsze uczucia. Grając odpowiednim kadrowaniem, oszałamiającymi kolorami, kostiumami i niezwykłą scenografią reżyser doskonale oddaje gęstą atmosferę między dwójką bohaterów, którzy niespodziewanie zakochali się w sobie. W powietrzu wisi seksualne napięcie i oczekiwanie na spełnienie, które się nigdy nie wydarzy. To zdecydowanie najbardziej zmysłowy i seksowny film bez seksu.

Love (2015)

Chociaż niektórzy bez ogródek nazywają ten film pornosem, Gaspar Noé, francuski reżyser znany z wyrazistego stylu i mocnych, pełnych emocji obrazów, stworzył po prostu kompleksowy i szczery film o zakochaniu, miłości, namiętności, seksualnym pragnieniu, którego nie da się okiełznać, zazdrości i zdradzie. Jego aktorzy są autentyczni, a seks, który w filmie zajmuje pewnie sporą część czasu ekranowego, jest niesymulowany. Główny bohater Love (2015) Murphy (Karl Glusman) wspomina swój związek z Elektrą (Aomi Muyock) przerwany przez jego zdradę. Love to więc nie tylko sam seks, ale także dużo prawdziwych emocji.

Służąca (2016)

W filmie Park Chan-wooka gra się toczy o miłość i pieniądze. W latach 30. w Korei pod władzą Japonii, tzw. „hrabia” Fujiwara (Ha Jung-woo) ma podstępny plan. Chce rozkochać w sobie panią Hideko (Min-hee Kim), piękną Japonkę, aby przejąć jej majątek. W tym celu zatrudnia do pomocy dla bogatej Hideko tytułową służącą (Kim Tae-ri), której zadaniem jest zdobycie zaufania pracodawczyni. Ten świetny thriller pełen jest zmysłowej erotyki i seksualnego napięcia pomiędzy głównymi bohaterami. Trójkąt miłosny, seksualne fantazje, pożądanie, knowania i intrygi – to wszystko jest w tym seksownym filmie koreańskiego reżysera.

Michalina Peruga

Michalina Peruga

Filmoznawczyni, historyczka sztuki i miłośniczka współczesnego kina grozy i klasycznego kina hollywoodzkiego, w szczególności filmu noir i twórczości Alfreda Hitchcocka. W kinie uwielbia mieszanie gatunków, przełamywanie schematów oraz uważne przyglądanie się bohaterom.

zobacz inne artykuły >>>

REKLAMA