NA PRZEDMIEŚCIACH. Rozszyfrowanie

W tradycji celtyckiej unikano ubrań w kolorze zielonym, ponieważ barwa ta była kojarzona z pechem i śmiercią. W kulturze brytyjskiej (i wywodzących się z niej kulturach) zieleń postrzega się jako kolor nieszczęścia. Istnieją również powiązania zieleni z diabłem (np. na obrazach piętnastowiecznego malarza Michaela Pachera lub też w dziełach czternastowiecznego angielskiego pisarza i filozofa Geoffreya Chaucera). Do dzisiaj kolor ten kojarzy się z trucizną – jaskrawa zieleń (patrz ciekawostki), a w połączeniu z barwą błękitną lub szarą – z chorobą.
Podobne wpisy
1. Gdy Ray i Art stoją przed domem Klopeków i zastanawiają się, czy iść się przywitać, można zauważyć zieloną poświatę na ich włosach. A w poprzednim ujęciu stali dokładnie w tym samym miejscu i takiej poświaty nie było. Ponadto, przed nimi nie znajduje się nic, co mogłoby dawać taką barwę.
2. Kolejne zielone światło można dostrzec w oknie domu Klopeków, gdy Art kończy snuć swoją opowieść o Skipie sprzedającym lody i Ricky straszy Raya. Jest ono małe i słabo widoczne.
3. Gdy Art, Ray i Mark (a także Ricky z dziewczyną) obserwują dom Klopeków, dają się znów słyszeć dziwne odgłosy, a z piwnicy wydobywają się światła – jedno z nich jest zielone.
4. Tuż przed tym, zanim Hans wyjedzie z garażu wywieźć śmieci, można dostrzec zielone światło na podjeździe.
5. Również w samym garażu widać zielone światło.
6. Kolejne zielone światło znajduje się w piwnicy domu Klopeków, koło schodów.
7. Gdy Carol, Bonnie, Ray i Mark idą się przywitać i otwiera im Hans, można za nim na ścianie dostrzec zielone światło (prawdopodobnie, bo jest dzień i kolor nieco wyblakł).
8. W scenie, gdy Ray rozbija szybę, aby dostać się do domu Klopeków, między drzwiami a firanką dostrzegalna jest zielonkawa poświata.
9. We śnie Raya również pojawiają się zielone światła i to dwukrotnie:
– postacie odprawiające rytuał mają twarze od dołu podświetlone na zielono
– tuż przed przebudzeniem Raya Reuben chce mu wbić szpikulec w pierś. Klopek jest podświetlony od dołu zielonym światłem (jest to słabo widoczne na poniższym zrzucie ekranu).
CIEKAWOSTKI
W punkcie tym znajdują się różne interesujące rzeczy, które można dostrzec na ekranie, nawiązania do innych filmów czy też wpadki.
Świetną czołówkę, która przedstawia płynne przejście z widoku Ziemi aż do widoku poszczególnych domów na Mayfield Place, zaprojektowano w studiu George’a Lucasa, ILM (w końcówce wykorzystano te same ujęcia, ale puszczone od tyłu i w przyspieszonym tempie).
Podczas projekcji uważny widz dostrzeże samochody mieszkańców Mayfield Place (zrzuty robiłem sam). Ray ma czerwony samochód zaparkowany koło garażu.
Jego żona jeździ autem SUV, Jeep Wagoneer.
Art ma złotego sedana. Bonnie Rumsfield jeździ samochodem marki Volkswagen Golf Convertible. Auto stoi w garażu i jest widoczne w scenie, gdy Hans wychodzi na ganek (przed atakiem pszczół).
Mark przykrywa swojego Chevroleta Corvette ochronną plandeką, ale na niewiele się to zdaje, ponieważ po upadku z dachu niechcący strzela w szybę koło kierowcy.
Waltera wozi córka w Mercurym Sable, a Klopekowie jeżdżą niebieskim Pontiakiem sedanem z lat 70.
W scenie, w której Mark ma wdepnąć w „prezent” od Queenie, nie zastosowano prawdziwych odchodów, ponieważ aktorzy narzekali. Przygotowano specjalną mieszankę złożoną z produktów żywnościowych (między innymi jedzenia dla psów).
W domu Petersonów koło okna stoi paczka płatków śniadaniowych z wizerunkiem gremlina. Joe Dante, twórca Na przedmieściach, wyreżyserował również Gremliny z 1984. W obydwu filmach zagrał Corey Feldman.
Podczas śniadania u Petersonów w tle jest włączony telewizor, w którym wyświetla się bajka The Goose That Laid the Golden Egg z 1936 roku. W kreskówce tej w pewnym momencie zły kapitan Kidd włamuje się do domu głównego bohatera – kota Felixa – i uprowadza tytułową gęś na swój statek. W Na przedmieściach najpierw Ray, Art, Mark, Bonnie i Ricky włamują się do Waltera, a później Ray i Art włamują się do domu Klopeków.
W scenie śniadania u Petersonów, gdy Art kosztuje różnych potraw, w pewnym momencie sięga nawet do trzymanej przez Carol miski z psim jedzeniem. Wyraźnie mu ono nie smakuje.
W tej samej scenie na stole stoi pusta butelka po syropie. Po chwili Art ją bierze i wstawia do lodówki, a następnie wyjmuje pełną.
Również w tej scenie ananas trzymany przez Arta zmienia położenie między ujęciami.
W pewnym momencie Mark mówi do Bonnie (o Rickym): „That kid next door’s a meatball” („Ten dzieciak z domu obok to dureń”). Corey Feldman, odtwarzający rolę Ricky’ego, zagrał trzy lata później w filmie Meatballs 4 (jego bohater też nazywał się Ricky). W Polsce obraz nosi tytuł Pulpety 4.