ZAKAZANE ZWIĄZKI. Kazirodztwo na ekranie
Ballada o Jacku i Rose, reż. Rebecca Miller
Seksualna fascynacja, która pojawia się między rodzeństwem, nie budzi aż tak dużego zgorszenia i uczucia niezgody jak związek pomiędzy ojcem a córką. Rebecca Miller opowiada o Rose i Jacku, którzy od zawsze wiodą wspólne życie. Ich niewinna relacja ulega zmianie, kiedy dziewczyna zaczyna wkraczać w okres dojrzewania. Rose odkrywa w sobie kobiecość i uwodzicielską siłę, którą może testować wyłącznie na Jacku. Kiedy na horyzoncie pojawia się ta trzecia, dynamika ich związku zaczyna się zmieniać. Zazdrość przejmuje kontrolę nad Rose, która zaczyna prowokować Jacka i jego partnerkę, by zyskać ojca na wyłączność. Dziewczyna dąży do zbliżenia. Ona rozdaje karty i osiąga swój cel.
Strefa wojny, reż. Tim Roth
Obraz Tima Rotha jest zdecydowanie najbardziej mroczny z całego zestawienia. To naturalistyczne brytyjskie kino ociekające brudem i marazmem rodzinnych relacji. Związek między ojcem a córką przyprawia o ciarki na plecach. Patrzymy na patologiczną relację, która jest skrywana pod pozorami normalności. Ciepły i sympatyczny ojciec wydaje się opoką rodziny. Z czułością podchodzi do ciężarnej żony. Zarabia na życie. Nic nie zwiastuje, że gdzieś pod garniturem skrywa się prawdziwa bestia. Tylko córka zna mroczny sekret. Nastoletnia Jessie jest zabierana przez ojca do pobliskiego bunkra, gdzie mężczyzna wykorzystuje ją seksualnie. Kazirodcza relacja jest tutaj symbolem zniewolenia i nosi w sobie znamiona psychologicznej traumy.
Uwikłani, reż. Tom Kalin
Barbara Daly (Julianne Moore) jest nadopiekuńczą matką, która nie potrafi się pogodzić z faktem, że jej syn dorasta i planuje autonomiczne życie. Od urodzenia poświęcała mu nadmierną uwagę. Spędzała z nim sporo czasu i nie odstępowała na krok, odsuwając się od męża i innych międzyludzkich relacji. Kiedy Tony (Eddie Redmayne) zaczyna dojrzewać, Barbara zaczyna dostrzegać w nim prawdziwego mężczyznę. Jedynego, który był w stanie do tej pory dać jej szczęście i poczucie bezpieczeństwa. To ona inicjuje zbliżenie seksualne, które staje się dopełnieniem ich związku. Tom Kalin przedstawił prawdziwą historię, która wydarzyła się w latach 1946-1972. To zdecydowanie negatywna narracja z kryminalnym wątkiem w tle. Zbytnia zażyłość może doprowadzić do tragedii.
Marzyciele, reż. Bernardo Bertolucci
Duszne francuskie lato pełne jest erotycznych uniesień i przełamywania własnych barier. Rodzeństwo Isabelle (Eva Green) i Theo (Louis Garrel) zaprasza do swojego mieszkania amerykańskiego przyjaciela (Michael Pitt). Wtedy rozpoczyna się niebezpieczna gra, próba sił i możliwości. W tym filmie seksualność przejmuje kontrolę nad młodymi ludźmi, łamanie norm społecznych i panujących zasad staje się wyrazem buntu, a erotyka formą ciekawego eksperymentu.