UWAGA: INTRUZI! Filmowi nieproszeni goście, którzy zmieniają życie w KOSZMAR
David Greenhill, Adwokat zbrodni
Prawniczy thriller nie jest wymieniany jako jeden z najlepszych filmów Sidneya Lumeta, aczkolwiek ponownie możemy w nim obejrzeć Rebeccę De Mornay w roli silnej kobiety oraz Dona Johnsona wcielającego się tym razem w łajdaka. Jennifer to adwokat, która dostaje sprawę Davida Greenhilla. Pyszałkowaty playboy jest oskarżony o zabójstwo żony i przysięga, że nie ma z tym nic wspólnego. Pani prawnik stara się trzymać zawodowy dystans i nie angażować się emocjonalnie w proces, jednak w toku postępowania oraz gromadzenia dowodów coraz bardziej wierzy swojemu klientowi. Niestety Greenhill to zarozumiały krętacz i zimny manipulator, któremu udaje się wykorzystać swojego obrońcę, żeby zagwarantować sobie bezkarność.
Wade i Terry, Dzika rzeka
Meryl Streep wyznała po premierze, że jej syn bał się Kevina Bacona po zobaczeniu go w roli Wade’a. Aktor mieszkał wówczas w sąsiedztwie koleżanki z planu. Sam udział Streep w thrillerze zaskoczył wielu jej sympatyków. Uznana aktorka dramatyczna wciela się tu w Gail, byłą przewodniczkę spływów kajakowych po rzece Kolorado. Doświadczona i zahartowana w boju, teraz już matka i żona, zabiera swoją rodzinę wraz z czworonogiem w tamte okolice, aby naprawić popsute relacje z mężem. Wkrótce przeżyją prawdziwą przygodę, chociaż nie taką, jaką sobie wyobrażali. Na ich drodze staje dwóch mężczyzn, którzy wydają się być normalnymi turystami. Wade swoim kumpelskim i otwartym nastawieniem zjednuje sobie sympatię syna Gail, a jej mąż, David, w pewnej chwili ratuje mężczyznę od utonięcia. Po jakimś czasie natarczywość Wade’a zaczyna niepokoić Gail. Wraz z rodziną próbuje się odseparować od dwójki kompanów. Intuicja nie zawodzi, bowiem obaj są poszukiwanymi przez policję przestępcami. Wade sięga po broń i nie pozwala im odpłynąć. Po dokonaniu rabunku chce wraz z kolegą dotrzeć do wspólnika, zmusza więc Gail do pokonania niebezpiecznego odcinka rzeki. David umyka, a Wade jest błędnie przekonany, że go zastrzelił podczas ucieczki. Tymczasem mężczyzna będzie się starać pokrzyżować szyki kryminalistom i ocalić żonę oraz syna. Gail musi zaś ponownie zmierzyć się z żywiołem, tym razem jednak mając na karku dwóch bandziorów w swoim pontonie.
Nauczyciel, Pod presją
Alec Baldwin wciela się tu w Nauczyciela, wysłannika mafii. Jego zleceniem jest nakłonić samotną matkę i artystkę do wpłynięcia na ławę przysięgłych. Annie jest bowiem również ławnikiem w sądzie. Ma doprowadzić do wydania wyroku uniewinniającego gangsterskiego bossa. Jeżeli tego nie zrobi, jej syn zginie. Nauczyciel udaje konesera sztuki i kupuje kilka rzeźbiarskich prac kobiety. Wydaje się czarujący i inteligentny, obdarzony nienaganną prezencją. Annie jest bliska zauroczenia. Czar szybko pryska, kiedy Nauczyciel ujawnia swoje prawdziwe zamiary. Skrupulatnie wywołuje strach u kobiety, na jej oczach zabija człowieka. Z drugiej strony zaczyna darzyć Annie uczuciem i, co najgorsze, oczekuje tego samego. Kobieta znajduje się w potrzasku. Nauczyciel nie ma zamiaru zniknąć z jej życia, nawet jeśli mafiozo nie trafi za kratki.
Chip Douglas, Telemaniak
Po Ace Venturze, Masce oraz Głupim i głupszym Jim Carrey cieszył się pozycją króla komedii. Jednak formuła gumowej twarzy i niekiedy szalonej błazenady zaczynała się powoli wyczerpywać. Można to stwierdzić już podczas seansu Telemaniaka, filmu na granicy czarnej komedii i thrillera z morałem. Carrey jako ekscentryczny monter telewizji, Chip Douglas, dąży do przyjaźni ze swoim klientem, spokojnym i zrównoważonym Stevenem. Nowy kolega Douglasa rozstał się niedawno ze swoją sympatią, więc często spędza czas z nieco pokręconym instalatorem. Niebawem natrętny telemaniak zaczyna za bardzo ingerować w osobiste sprawy Stevena, czym zniechęca go do kontynuowania dalszej znajomości. Odrzucony monter, desperacko pragnący akceptacji i zrozumienia, zmienia front. Staje się nieobliczalny i zaczyna celowo uprzykrzać życie Stevenowi. Zarówno zawodowe, jak i uczuciowe.