Filmy, które rozpoznasz po JEDNYM cytacie
Człowiek z blizną (1983) – „Say «hello» to my little friend!”
To kwestia wypowiadana przez głównego bohatera, Tony’ego Montanę (Al Pacino) w jednej z ostatnich scen filmu. Tony, boss narkotykowy, siedzi zabarykadowany w jednym z pokoi w swojej okazałej willi, czekając na starcie z gangiem Alejandro Sosy, który pragnie wyrównać z Tonym rachunki. Gdy gangsterzy są już pod drzwiami, to właśnie wtedy Montana krzyczy: „Przywitajcie się z moim małym przyjacielem!”, trzymając w rękach broń maszynową.
Dirty Dancing (1987) – „Nobody puts Baby in a corner”
Podczas zakończenia turnusu w ośrodku wczasowym Baby (Jennifer Grey) siedzi przy stoliku ze swoimi rodzicami i zarozumiałą siostrą. Johnny Castle (Patrick Swayze) podchodzi do stolika i po wypowiedzeniu tych słów wyciąga Baby na scenę. Ku zaskoczeniu rodziców, ale też wszystkich zgromadzonych Baby i Johnny dają taneczny popis najwyższych lotów tańcząc do „The Time of My Life”. Cytat, który po polsku już nie brzmi tak dobrze („Nikt nie sadza Baby w kącie”), ma głębszy wydźwięk – odnosi się do realizowania swoich pasji wbrew opiniom innych, dążenia do szczęścia i życia po swojemu. Co ciekawe, Patrick Swyaze początkowo sprzeciwiał się wypowiedzeniu tych słów, uważając je za słaby tekst.
Forrest Gump (1994) – „Life is like a box of chocolates”
To jeden z wielu najczęściej przekręcanych cytatów. Dzisiaj używa się go w skróconej wersji po prostu jako maksymę, jednak w filmie dokładne zdanie wypowiadane przez Forresta (Tom Hanks) brzmi: „Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get”. Ta prosta, a także niezwykle trafna refleksja, że życie jest jak pudełko czekoladek, bo nigdy nie wiemy, co nam się trafi, jest kwintesencją pełnej optymizmu osobowości Forresta Gumpa i jego bliskiej relacji z matką.
Lśnienie (1980) – „Here’s Johnny!”
Scena, w której Jack Nicholson, grający szalonego pisarza Jacka Torrance’a, wypowiada te słowa, jest prawdopodobnie jedną z najstraszniejszych, a na pewno jedną z bardziej niepokojących scen w historii kina. Ogarnięty obłędem Jack poluje na swoją żonę i syna w przepastnych korytarzach hotelu Overlook i siekierą niszczy drzwi łazienki, w której się chowają. W drewnie robi ogromną dziurę, przez którą zagląda do środka, krzycząc: „Oto Johnny!”.