Rozdano WĘŻE 2023. Pełna lista laureatów. Rafał Zawierucha przegranym we własnej kategorii
Popkulturowa Akademia Wszystkiego przyznała nagrody Węże, rozdawane najgorszym polskim filmom i twórcom. Sprawdźcie, jak wyglądają wyniki.
Najgorszym filmem 2022 roku została Niewidzialna wojna Patryka Vegi, w której reżyser opowiada własną historię. Wcielający się w niego Rafał Zawierucha otrzymał w tym roku własną kategorię, jednak okazało się, że nie zdołał w niej zdobyć nagrody – ta powędrowała do Huberta Zyśki, który także wcielił się w filmie w Vegę. Organizatorzy Węży tak uzasadniają decyzję:
Po dogłębnej analizie sytuacji w tej kategorii zdecydowaliśmy jednak, że Rafał Zawierucha powinien przegrać w kategorii NAJGORSZA ROLA RAFAŁA ZAWIERUCHY. Głosami Akademików wygrała tu rola Patryka Vegi w filmie „Niewidzialna wojna”. Rzecz w tym, że w rolę Patryka Vegi w tym filmie wcieliło się w sumie aż sześciu aktorów. W tej sytuacji z dużą przykrością obejrzeliśmy ten film jeszcze raz i zdecydowaliśmy, że najbardziej wyróżnił się w tej roli Hubert Zyśk i to jemu ostatecznie należy się nagroda w tej kategorii.
Łącznie Niewidzialna wojna zdobyła siedem statuetek. Zobaczcie pełną listę:
Wielki Wąż 2023
„Niewidzialna wojna” reż. i prod. Patryk Vega
Najgorsza reżyseria
Patryk Vega – „Niewidzialna wojna”
Najgorszy scenariusz
Patryk Vega – „Niewidzialna wojna”
Najgorszy sequel, prequel bądź znowu ta sama historia
„365 dni: Ten dzień” (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
Najgorsza rola męska
Rafał Zawierucha – „Niewidzialna wojna ”
Najgorsza rola żeńska
Anna Maria Sieklucka – „365 dni: Ten dzień”/„Kolejne 365 dni”
Najgorszy duet na ekranie
„365 dni: Ten dzień” i „Kolejne 365 dni”
Występ poniżej talentu
Cezary Żak – „Gierek”
Najgorsza rola Rafała Zawieruchy
Patryk Vega – „Niewidzialna wojna” (Hubert Zyśk)
Najbardziej żenująca scena
Vega który dla Jezusa odmawia seksu oralnego – „Niewidzialna wojna”
Efekt specjalnej troski
Przemiana Vegi w grubego i z powrotem – „Niewidzialna wojna”
Najgorszy plakat
„Apokawixa” (prod. Anna Wiśniewska-Gill, Krzysztof Terej; dystr. Next Film)
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego
„Viens, je t’emmène” (francuski), „Nobody’s Hero” (międzynarodowy) – „Biegacz, dziwka, Arab, mąż” (dystr. Aurora Films)
Najgorszy teledysk okołofilmowy
Wartości – Kubańczyk, Ewelina Lisowska, DJ Slavic – “Miłość, seks i pandemia”