PIXELOWA SZTUKA, czyli kadry na styku GRY i FILMU. Czy rozpoznasz je wszystkie?

Jedną z głównych cech kultury popularnej jest to, że znajdujące się w jej obszarach treści są nieustannie przetwarzane. Bo gdy jakiś atrakcyjny komunikat, czy to w formie filmu, serialu czy komiksu, zostanie raz rzucony w przestrzeń popu, bardzo możliwe, że niczym bumerang powróci, zmieniając jednak po drodze swój kształt.
To oczywiście otwarte pole do popisu dla współczesnych artystów, którzy pod wpływem zachwytu nad popkulturowymi atrakcjami tworzą ich przeróżne wariacje. Taki na przykład Gustavo Viselner, izraelski artysta rodem z Tel-Awiwu, znalazł sposób na wyrażenie podziwu, jakim darzy po równi gry komputerowe oraz kino. Stworzył bowiem prace w stylistyce pixel art, które – nawiązując do grafiki dawnych gier – ukazują sceny z popularnych filmów oraz seriali telewizyjnych. I połączenie to wypadło wyjątkowo interesująco i jednocześnie… zabawnie.
Tak artysta mówi o swojej pracy:
Odkąd sięgam pamięcią, ilustracje to ważna część mojego życia. Urodziłem się Buenos Aires w Argentynie, a wychowałem w Izraelu. Przez cztery lata studiowałem na Akademii Sztuk Pięknych w Besaleel oraz w School of Visual Arts w Nowym Jorku. Obecnie pracuję jako niezależny projektant stron internetowych, ilustrator i animator. Inspirację czerpię od takich artystów jak Edward Hopper, Gipi, Dave Gibbons, Mary Blair i studia UPA.
Podobne wpisy
Jedno trzeba przyznać twórcy poniższych ilustracji. Popisał się nie tylko wyjątkowym kunsztem ośmiobitowego pixel artu, oddając niejako cześć dawnym grom na amigę, ale przede wszystkim znajomością filmów, z których sceny pokazuje. Ilustracje są bowiem wycinkiem najbardziej typowego lub rozpoznawalnego momentu danego dzieła, a efekt ten dopełnia zawarty także na obrazku cytat.
Przyszła zatem pora na mały quiz. Czy jesteście w stanie rozpoznać wszystkie seriale i filmy, które w twórczy sposób przetworzył Gustavo Viselner na swoich grafikach? Która z nich najbardziej się wam podoba?