GDZIE TRZECH SIĘ BIJE… Najważniejsze Emmy dla Opowieści podręcznej
Emmy za pierwszoplanową rolę w serialu komediowym odebrał Donald Glover za Atlantę, najlepszym aktorem drugoplanowym wybrano Johna Lithgowa za rolę w The Crown. Lithgow pokonał choćby Jeffreya Wrighta grającego w Westworld. Ale to i tak niewielkie zaskoczenie w porównaniu z werdyktem w kategorii najlepszego aktora w serialu limitowanym lub filmie telewizyjnym. Riz Ahmed (Długa noc) wygrał ze znacznie bardziej utytułowanymi kolegami: Benedictem Cumberbatchem, Ewanem McGregorem, Geoffreyem Rushem, Johnem Turturro (także nominowanego za Długą noc), a nawet powracającym do wielkiej formy Robertem De Niro (Arcyoszust).
Warto też wspomnieć o nagrodzie za najlepszy film telewizyjny, która trafiła do twórców czwartego epizodu trzeciego sezonu Czarnego lustra. San Junipero to rzeczywiście najlepszy odcinek tej serii. Charlie Brooker otrzymał również nagrodę za najlepszy scenariusz. Nie jestem zagorzałym fanem Czarnego lustra, więc kibicowałem raczej Arcyoszustowi, ale trzeba przyznać, że San Junipero na laury zasłużyło.
Podobne wpisy
Najbardziej cieszy jednak triumf Opowieści podręcznej. Zdaniem członków Amerykańskiej Akademii Telewizyjnej serial oparty na powieści Margaret Atwood okazał się lepszy niż Zadzwoń do Saula, The Crown, House of Cards, Tacy jesteśmy, Stranger Things i Westworld. Dwa ostatnie zgodnie uznawane są za największe przegrane tegorocznej gali, która odbyła się w Microsoft Theater.
Zwycięstwo Opowieści podręcznej nie jest znów tak ogromną niespodzianką, ale osobiście bardzo mnie ten wybór cieszy. Wygrał serial, który zamiast oferować rozrywkę zadaje widzom ważne pytania. Absolutnie nie dziwi też nagroda dla Elisabeth Moss – najlepszej aktorki. Jej rola to kilka poziomów wyżej niż kreacja choćby Evan Rachel Wood za (Westworld) czy Robin Wright (House of Cards). Opowieść podręcznej zgarnęła też statuetki między innymi za: najlepszy scenariusz autorstwa Bruce’a Millera, najlepszą żeńską rolę drugoplanową dla Ann Dowd (świetna kreacja ciotki Lydii). Za najlepszy żeński gościnny występ w serialu dramatycznym uznano odtwórczynię roli Offglen – Alexis Bledel. Za reżyserię serialu dramatycznego statuetkę odebrała Reed Morano.
Oto zwycięzcy w najważniejszych kategoriach:
Najlepszy serial dramatyczny: Opowieść podręcznej
Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym: Elisabeth Moss – Opowieść podręcznej
Najlepszy aktor w serialu dramatycznym: Sterling K. Brown – Tacy jesteśmy
Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu dramatycznym: John Lithgow – The Crown
Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu dramatycznym: Ann Dowd – Opowieść podręcznej
Najlepszy serial komediowy: Figurantka
Najlepsza aktorka w serialu komediowym: Julia Louis-Dreyfus – Figurantka
Najlepszy aktor w serialu komediowym: Donald Glover – Atlanta
Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu komediowym: Kate McKinnon – Saturday Night Live
Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu komediowym: Alec Baldwin – Saturday Night Live
Najlepszy miniserial: Wielkie kłamstewka
Najlepszy film telewizyjny: Czarne lustro: San Junipero
Najlepsza aktorka w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Nicole Kidman – Wielkie kłamstewka
Najlepszy aktor w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Riz Ahmed – Długa noc
Najlepsza drugoplanowa aktorka w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Laura Dern – Wielkie kłamstewka
Najlepszy drugoplanowy aktor w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Alexander Skarsgård – Wielkie kłamstewka
Najlepszy żeński gościnny występ w serialu komediowym: Melissa McCarthy – Saturday Night Live
Najlepszy męski gościnny występ w serialu komediowym: Dave Chappelle – Saturday Night Live
Najlepszy żeński gościnny występ w serialu dramatycznym: Alexis Bledel – Opowieść podręcznej
Najlepszy męski występ gościnny w serialu dramatycznym: Gerald McRaney – Tacy jesteśmy
Najlepszy scenariusz miniserialu lub filmu telewizyjnego: Charlie Brooker – Czarne lustro: San Junipero
Najlepsza reżyseria serialu komediowego: Donald Glover – Atlanta
Najlepszy scenariusz serialu komediowego: Aziz Ansari, Lena Waithe – Specjalista od niczego
Najlepsza reżyseria miniserialu lub filmu telewizyjnego: Jean-Marc Vallée – Wielkie kłamstewka
Najlepsza reżyseria serialu dramatycznego: Reed Morano – Opowieść podręcznej
Najlepszy scenariusz w serialu dramatycznym: Bruce Miller – Opowieść podręcznej
Pełną listę zwycięzców znajdziecie tutaj.
korekta: Kornelia Farynowska