search
REKLAMA
Felietony

GDZIE TRZECH SIĘ BIJE… Najważniejsze Emmy dla Opowieści podręcznej

Szymon Pewiński

18 września 2017

REKLAMA

Halston
Elisabeth Moss wraz z innymi twórcami <em>Opowieści podręcznej<em> pokazała język machinie HBO i Netfliksa

Emmy za pierwszoplanową rolę w serialu komediowym odebrał Donald Glover za Atlantę, najlepszym aktorem drugoplanowym wybrano Johna Lithgowa za rolę w The Crown. Lithgow pokonał choćby Jeffreya Wrighta grającego w Westworld. Ale to i tak niewielkie zaskoczenie w porównaniu z werdyktem w kategorii najlepszego aktora w serialu limitowanym lub filmie telewizyjnym. Riz Ahmed (Długa noc) wygrał ze znacznie bardziej utytułowanymi kolegami: Benedictem Cumberbatchem,  Ewanem McGregorem, Geoffreyem Rushem, Johnem Turturro (także nominowanego za Długą noc), a nawet powracającym do wielkiej  formy Robertem De Niro (Arcyoszust).

Warto też wspomnieć o nagrodzie za najlepszy film telewizyjny, która trafiła do twórców czwartego epizodu trzeciego sezonu Czarnego lustra. San Junipero to rzeczywiście najlepszy odcinek tej serii. Charlie Brooker otrzymał również nagrodę za najlepszy scenariusz. Nie jestem zagorzałym fanem Czarnego lustra, więc kibicowałem raczej Arcyoszustowi, ale trzeba przyznać, że San Junipero na laury zasłużyło.

Najbardziej cieszy jednak triumf Opowieści podręcznej. Zdaniem członków Amerykańskiej Akademii Telewizyjnej serial oparty na powieści Margaret Atwood okazał się lepszy niż Zadzwoń do Saula, The Crown, House of Cards, Tacy jesteśmy, Stranger Things i Westworld. Dwa ostatnie zgodnie uznawane są za największe przegrane tegorocznej gali, która odbyła się w Microsoft Theater.

Zwycięstwo Opowieści podręcznej nie jest znów tak ogromną niespodzianką, ale osobiście bardzo mnie ten wybór cieszy. Wygrał serial, który zamiast oferować rozrywkę zadaje widzom ważne pytania. Absolutnie nie dziwi też nagroda dla Elisabeth Moss – najlepszej aktorki. Jej rola to kilka poziomów wyżej niż kreacja choćby Evan Rachel Wood za (Westworld) czy Robin Wright (House of Cards). Opowieść podręcznej zgarnęła też statuetki między innymi za: najlepszy scenariusz autorstwa Bruce’a Millera, najlepszą żeńską rolę drugoplanową dla Ann Dowd (świetna kreacja ciotki Lydii). Za najlepszy żeński gościnny występ w serialu dramatycznym uznano odtwórczynię roli Offglen – Alexis Bledel. Za reżyserię serialu dramatycznego statuetkę odebrała Reed Morano.

Oto zwycięzcy w najważniejszych kategoriach:

Najlepszy serial dramatyczny: Opowieść podręcznej

Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym: Elisabeth Moss – Opowieść podręcznej

Najlepszy aktor w serialu dramatycznym: Sterling K. Brown – Tacy jesteśmy

Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu dramatycznym: John Lithgow – The Crown

Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu dramatycznym: Ann Dowd – Opowieść podręcznej

Najlepszy serial komediowy: Figurantka

Najlepsza aktorka w serialu komediowym: Julia Louis-Dreyfus – Figurantka

Najlepszy aktor w serialu komediowym: Donald Glover – Atlanta

Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu komediowym: Kate McKinnon – Saturday Night Live

Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu komediowym: Alec Baldwin – Saturday Night Live

Najlepszy miniserial: Wielkie kłamstewka

Najlepszy film telewizyjny: Czarne lustro: San Junipero

Najlepsza aktorka w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Nicole Kidman – Wielkie kłamstewka

Najlepszy aktor w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Riz Ahmed – Długa noc

Najlepsza drugoplanowa aktorka w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Laura Dern – Wielkie kłamstewka

Najlepszy drugoplanowy aktor w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Alexander Skarsgård – Wielkie kłamstewka

Najlepszy żeński gościnny występ w serialu komediowym: Melissa McCarthy – Saturday Night Live

Najlepszy męski gościnny występ w serialu komediowym: Dave Chappelle – Saturday Night Live

Najlepszy żeński gościnny występ w serialu dramatycznym: Alexis Bledel – Opowieść podręcznej

Najlepszy męski występ gościnny w serialu dramatycznym: Gerald McRaney – Tacy jesteśmy

Najlepszy scenariusz miniserialu lub filmu telewizyjnego: Charlie Brooker – Czarne lustro: San Junipero

Najlepsza reżyseria serialu komediowego: Donald Glover – Atlanta

Najlepszy scenariusz serialu komediowego: Aziz Ansari, Lena Waithe – Specjalista od niczego

Najlepsza reżyseria miniserialu lub filmu telewizyjnego: Jean-Marc Vallée – Wielkie kłamstewka

Najlepsza reżyseria serialu dramatycznego: Reed Morano – Opowieść podręcznej

Najlepszy scenariusz w serialu dramatycznym: Bruce Miller – Opowieść podręcznej

Pełną listę zwycięzców znajdziecie tutaj.

korekta: Kornelia Farynowska

REKLAMA
https://www.perkemi.org/ Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Situs Slot Resmi https://htp.ac.id/ https://pertanian.hsu.go.id/vendor/ https://www.opdagverden.dk/ https://pertanian.hsu.go.id/vendor/ https://kesbangpol.sulselprov.go.id/app/ https://kesbangpol.sulselprov.go.id/wp-content/data/ https://kesbangpol.sulselprov.go.id/dashboard/ https://kesbangpol.sulselprov.go.id/vendor/ https://kesbangpol.sulselprov.go.id/assets/ https://info.syekhnurjati.ac.id/vendor/