Wakacyjny romans. Najlepsze filmy o MIŁOŚCI na lato

Dirty Dancing (1987)
Szesnastoletnia Frances Houseman (Jennifer Grey), nazwana tak od polityczki Frances Perkins, pierwszej kobiety w amerykańskim rządzie, a przez bliskich pieszczotliwie zwana Baby, zmuszona jest spędzić wspólne wakacje z rodzicami i irytującą starszą siostrą w ekskluzywnym ośrodku u Kellermana. Większość pamięta te emocje ze swojego własnego dzieciństwa – nieodpartą chęć ucieczki od geriatrycznych rozrywek rodziców w młodzieżowe atrakcje i pragnienie przeżycia czegoś wyjątkowego. Udaje się to nieco nieśmiałej, wyważonej Baby, która przypadkiem poznaje przystojnego i utalentowanego tancerza Johnny’ego (Patrick Swayze). Przypadek sprawi, że rozpocznie z nim profesjonalną naukę tańca. I zmysłowy romans.
Przed wschodem słońca (1995) / Przed zachodem słońca (2004) / Przed północą (2013)
Nie ma lepszych filmów o miłości niż trylogia Richarda Linklatera z Ethanem Hawkiem i Julie Delpy w roli Jessego i Celine. Rozwój ich związku obserwujemy na przestrzeni lat – od ich romantycznego spotkania w młodości i spontanicznej, wakacyjnej przygody w Wiedniu, poprzez spotkanie w Paryżu po dziewięciu latach od rozstania i wielu nieudanych związkach, aż do ostatniej części, kiedy Jesse i Celine są już małżeństwem z dwójką dzieci i całą masą problemów. Linklater z wrażliwością i uwagą dokumentuje różne etapy relacji, przez które przechodzą Jesse i Celine, opierając swoje filmy na rozmowach pomiędzy nimi.
Lato miłości (2004)
Zanim Paweł Pawlikowski zrealizował zdobywające najważniejsze nagrody na całym świecie Idę i Zimną wojnę, przez większą część swojego życia mieszkał i tworzył w Wielkiej Brytanii. Lato miłości to jego trzeci pełnometrażowy film fabularny. Film zdobył nagrodę BAFTA dla najlepszego filmu brytyjskiego i wypromował Emily Blunt, dla której był to ekranowy debiut w filmie pełnometrażowym. W filmie Pawlikowskiego gra nastoletnią Tamsin, wykształconą, jeżdżącą konno i grającą na wiolonczeli dziewczynę z wyższej klasy średniej. Podczas wakacji spędzanych w rodzinnym domu poznaje nieokrzesaną Monę (Natalie Press), pochodzącą z niezamożnej rodziny. Między niezadowolonymi ze swojego życia i pochodzącymi z różnych światów dziewczynami rodzi się wakacyjna miłość.
Tamte dni, tamte noce (2017)
Luca Guadagnino bezbłędnie uchwycił klimat i atmosferę gorącego lata i równie gorącego romansu. Upalne lato we włoskiej willi, gdzie leniwe popołudnia spędza się na sjeście w cieniu owocowych drzew w ogrodzie lub czytaniu książek nad brzegiem basenu, a wieczorem bawi się na dyskotekach ze znajomymi, brzmi jak idealne dolce far niente. Szczególnie jeśli dodamy do tego niespodziewany romans z przystojnym gościem ojca, który przerodzi się w prawdziwe uczucie.