search
REKLAMA
Ranking

NAJLEPSI PRZYJACIELE KOBIETY. Pamiętne klejnoty na dużym ekranie

Agnieszka Stasiowska

11 kwietnia 2017

REKLAMA

Satine, Moulin Rouge! (2001)

Musical Moulin Rouge! został nakręcony z typowym dla Baza Luhrmanna przepychem. Wisienką na torcie tej dekadenckiej historii jest oszałamiający, złożony z girlandy tysiąca trzystu ośmiu (!) brylantów naszyjnik Satine, nazwany tak na cześć głównej bohaterki, w którą wcieliła się Nicole Kidman. Jego wykonanie przy użyciu techniki jubilerskiej znanej od ponad stu lat trwało kilka miesięcy. Wspaniały stotrzydziestoczterokaratowy klejnot, zaprojektowany przez Stefano Canturi, jest obecnie częścią jego osobistej kolekcji biżuterii. Wartość Satine szacowana jest na ponad milion dolarów.

Naszyjnik, ofiarowany pięknej kurtyzanie przez księcia Monroth, jest smutnym symbolem rezygnacji ze szczerego, odwzajemnionego uczucia. Satine odwraca się od prawdziwej miłości, przyjmując naszyjnik – i względy – potężnego bogacza, sam klejnot staje się zaś raczej obrożą i brzemieniem niż ozdobą.

Kolekcja Chanel, Anna Karenina (2012)

Wykorzystanie współczesnej kolekcji biżuterii w filmie, którego akcja dzieje się w XIX-wiecznej Rosji, było posunięciem odważnym, ale sprawdziło się. Z kolekcji Chanel Jacqueline Durran, odpowiedzialna za kostiumy do filmu, wybrała klejnoty, które – w jej opinii – podkreśliły jednocześnie kobiecą, delikatną naturę i wynikającą z zamożności próżność tytułowej bohaterki.

Spośród wszystkich elementów kolekcji, noszonych przez Keirę Knightley w filmie, wyróżnia się zdecydowanie potrójny brylantowy naszyjnik, który Anna ma na sobie między innymi na balu, kiedy poznaje Wrońskiego.

Biżuteria wykorzystana w Annie Kareninie warta jest łącznie około dwóch milionów dolarów. Ciekawostką jest, że Keira Knightley sama wybierała spośród elementów kolekcji właściwy do danej kreacji – ubranej we właściwy kostium, prezentowano tacę z biżuterią, a ona, wzorem granej przez siebie postaci, dokonywała wyboru.

Broszka z kameą, Przeminęło z wiatrem (1938)

W odpowiedniej oprawie nawet suknia żałobna może wspiąć się na szczyty elegancji i finezji. Najlepszym dowodem jest suknia Scarlett O’Hara (Vivien Leigh) z ostatnich scen Przeminęło z wiatrem, przybrana dużą kameą osadzoną w złocie. Brosza, nietypowo dla takich ozdób wyobrażająca postać dosiadającą ptaka, zamiast profilu kobiety, należała do matki Waltera Plunketta, projektanta kostiumów do filmu. Niestety, losy tego unikatowego klejnotu pozostają nieznane.

Agnieszka Stasiowska

Agnieszka Stasiowska

W filmie szuka różnych wrażeń, dlatego nie zamyka się na żaden gatunek. Uważa, że każdy film ma swojego odbiorcę i kiedy nie przemawia do niej, na pewno trafi w inne, bardziej skłonne ku niemu serce.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA