Filmy i seriale do obejrzenia W MARCU na Netfliksie
Nadszedł marzec, a wraz z nim – jak co miesiąc – kolejne filmy i seriale trafią do biblioteki Netflixa, poczynając już od dzisiaj. Czego mogą spodziewać się subskrybenci w najbliższych tygodniach? Poniżej wybrane tytuły oryginalne oraz na licencji, a na końcu znajdziecie pełną listę zaplanowanych nowości.
Śledztwo Spensera
Zaginione dziewczyny
W tym opartym na książce Roberta Kolkera filmie Netflixa Amy Ryan wciela się w kobietę, która rozpoczyna własne śledztwo po tym, jak jej córka zostaje zaginiona. Tropy prowadzą ją do pewnej społeczności na Long Island, a działania kobiety rzucają nowe światło na sprawy zamordowanych młodych prostytutek. Poza Ryan, w filmie występuje Thomasin McKenzie, którą niedawno oglądaliśmy w Jojo Rabbit Taiki Waititiego.
Ozark: sezon 3
Trzeci sezon popularnego serialu z Jasonem Batemanem. Aktor wciela się w Marty’ego – w pierwszym sezonie poznaliśmy tego bohatera jako doradcę finansowego z biura, którego głównym klientem jest Camino Del Rio, szef meksykańskiego kartelu. Marty pierze dla niego pieniądze – po czasie okazuje się, że Del Rio był oszukiwany przez innego pracownika biura, a Marty musi przeprowadzić się z rodziną na wyżynę Ozark, gdzie ma wyprać dla kartelu 500 milionów dolarów. Pierwszy sezon zadebiutował w lipcu 2017 roku, trzecia seria – składająca się z dziesięciu odcinków – trafi na Netfliksa 27 marca.
Kler
Kontrowersyjny film Wojciecha Smarzowskiego okazał się ogromnym kinowym hitem – w weekend otwarcia film obejrzało ponad 900.000 widzów, co było najlepszym wynikiem w historii polskiego kina od 1989 roku. W ciągu trzech miesięcy Kler zobaczyło ponad 5 milionów osób – jeśli nie byliście w tym gronie, będziecie mieli okazję nadrobić tę zaległość. W Klerze śledzimy losy księży, w których wcielają się znakomici Arkadiusz Jakubik, Janusz Gajos, Jacek Braciak oraz Robert Więckiewicz. Na drugim planie między innymi Joanna Kulig.
Spider-Man 2 i Spider-Man Homecoming
Filmy Ghibli – część druga
W zeszłym miesiącu Netflix sprawił wielką radość fanom słynnego studia Ghibli, gdy zapowiedział, że udostępni subskrybentom jego produkcje. Odbywa się się to w trzech turach – kolejne produkcje Ghibli trafiły na Netfliksa już dzisiaj, a są to między innymi Spirited Away: W krainie bogów oraz Narzeczona dla kota. Ci, który jeszcze nie mieli okazji zetknąć się z zachwycającymi wyobraźnią twórców animacjami studia, mają świetną okazję, żeby nadrobić tę zaległość. Kolejne produkcje trafią na Netfliksa 1 kwietnia.
Jurassic World: Upadłe królestwo
Jurassic World: Upadłe królestwo to ze wszystkich sequeli Jurassic Park Stevena Spielberga film, na którym bawiłem się zdecydowanie najlepiej. Powód był banalnie prosty – twórcy całkowicie porzucili już reszty logiki, czyniąc swoje dzieło absurdalnie kampowym filmem, gdzie kolejne rozwiązania fabularne i zwroty akcji prowadzą nas do finału, który obiecuje, że kolejny film będzie jeszcze bardziej satysfakcjonujący. [Filip Pęziński]
Pierwszy reformowany
Nominowany do Oscara za scenariusz film Paula Schradera, w którym Ethan Hawke wciela się w pastora z nowojorskiej parafii, zmagającego się z własną wiarą. Film zdobył uznanie krytyków i – poza Oscarem – został nominowany do kilku innych nagród, między innymi Independent Spirit Awards, Critics’ Choice Movie Awards i Gotham Awards, gdzie Schrader i Hawke zdobyli statuetki. American Film Institue umieścił tę produkcję na liście najlepszych filmów 2018 roku.
Proceder
Prawdziwa historia rapera Tomasza Chady. Film został pokazany podczas zeszłorocznego festiwalu w Gdyni. Tak pisał o nim w recenzji Jakub Koisz: “w najlepszych swoich elementach film Węgrzynów przypomina Straight Outta Compton – miks niegroźnej mitologii, producenckiego pilnowania, aby opowiadać „sztywniutko” o „sztywniutkich” sprawach, ale również miłości do postaci. I podobnie jak amerykański protoplasta – jest w tym miejsce na sporo dobrze sfilmowanego oraz całkiem dynamicznego kina akcji, ciekawej zabawy światłami i konsekwentnie utrzymanego tonu. Paradoksalnie na bazie czegoś zapowiadającego się jako najbardziej wykalkulowany twór w tegorocznym polskim rozdaniu zrodziło się niewyrachowane oraz pewnie stojące na nogach kino gatunkowe.”