[Czas: 1:34:35 – 1:35:26]
W tym miejscu zarówno rozszerzono, jak i skrócono scenę rozmowy Karen Pomeroy z Donniem. Dodano początek sceny, w której Donnie wchodzi dopiero do klasy, gdzie samotnie siedzi spakowana i gotowa do wyjścia Karen. Dodano też słowa Donniego, który mówi, że Karen jest najlepszą nauczycielką w tej szkole.
[Czas: 1:38:35 – 1:38:37]
Zmieniono dźwięk w momencie pojawienia się Królika. Uderzenie muzyki zastąpił głośny, przenikliwy, stalowy odgłos mieczy, noży lub czegoś w tym stylu.
[Czas: 1:39:40 – 1:40:22]
Dr Thurman mówi Donniemu, że może już przestać brać pigułki… bo i tak były to placebo, czyli zupełnie obojętne dla organizmu pigułki zrobione z wody. Tłumaczy też Donniemu, że nie jest on ateistą, a agnostykiem, gdyż nie neguje istnienia Boga, a jedynie twierdzi, że nie ma dowodów na istnienie Boga, przy czym nie odrzuca możliwości jego istnienia.
[Czas: 1:41:11 – 1:42:03]
W wersji reżyserskiej zmieniony został podkład muzyczny podczas imprezy w domu Donniego. Zamiast głośnej rockowej muzyki słychać tylko ciche pobrzękiwania w tle. Dodane też jedno nowe ujęcie gościa podskakującego na trampolinie w ogrodzie Donniego.
[Czas: 1:42:20 – 1:42:30]
Kolejny rozdział książki Roberty Sparrow:
ROZDZIAŁ DZIEWIĄTY – Pułapka Zabezpieczająca
„Umarli Manipulowani zastawią Pułapkę Zabezpieczającą.
Żyjący Namiestnik musi zabezpieczyć los całego rodzaju ludzkiego.”
[Czas: 1:44:40 – 1:45:07]
W momencie, gdy Gretchen i Donnie schodzą po schodach (wracając z sypialni rodziców Donniego), w normalnej wersji filmu w podkładzie leci utwór „Under the milky way” zespołu THE CHURCH. W wersji reżyserskiej w tym miejscu użyto utworu „The Killing Moon” ECHO & THE BUNNYMEN, który z kolei w normalnej wersji filmu można było usłyszeć w prologu, gdy Donnie wracał rowerem do miasta (a który to utwór w wersji reżyserskiej zastąpiono kawałkiem „Never Tear Us Apart” zespołu INXS, o czym pisałem na samym początku niniejszego tekstu ;).
[Czas: 1:46:11 – 1:13:00]
Donnie od razu wnika wzrokiem w „wodną smugę” Gretchen – brakuje ujęcia, na którym zabawnie wybałusza oczy. Podczas pobytu Donniego w „wodnej smudze” Gretchen ponownie widzimy oko wypełniające cały kadr, a w nim odbijające się przeróżne obrazy (i oczywiście ciągi cyfr): m.in. kobietę rozmawiającą przez telefon, prezydenta George’a Busha (który prezydenturę rozpoczął w roku 1989, czyli w rok po wydarzeniach z filmu, co świadczy o faktycznym podróżowaniu w przyszłość przez Donniego ;), strażaków gaszących pożar, jakieś wykresy EKG, a także fragment (wspominanego wyżej) filmu Watership Down z królikiem Fiverem, i urywki z gry komputerowej (wyścigi), w którą Donnie grał we wcześniejszej części filmu.
[Czas: 1:51:27 – 1:51:56]
Po tym, jak Donnie zabija Franka-Królika podchodzi do niego Roberta Sparrow, poklepuje go po ramieniu i mówi: „Burza nadciąga… pospiesz się”.
[Czas: 1:52:05 – 1:52:10]
W normalnej wersji filmu po nocnych wydarzeniach od razu następuje scena, w której Donnie idzie rankiem przez miasto, niosąc na rękach martwą Gretchen. W wersji reżyserskiej te dwie sceny przedzielone są statycznym widokiem wzgórz, oświetlanych pierwszymi promieniami słońca.
[Czas: 1:52:15 – 1:52:30]
Do sceny, w której Donnie przychodzi rankiem do domu i zastaje w nim śpiącą siostrę, dodano kilkusekundowe ujęcie włączonego telewizora, w którym nie leci już żaden program. Zmieniono też podkład muzyczny na nieco bardziej ponury.
[Czas: 1:53:51 – 1:54:00]
Choć pod dom Donniego zajeżdżają tylko dwa radiowozy, w wersji reżyserskiej dodano odgłos policyjnego śmigłowca – choć takowego nie widać! Po tym, jak radiowozy się zatrzymują, mamy ponowne ujęcie oka, na którym szybko wyświetlają się ciągi cyfr oraz różne wykresy pogodowe, schemat tornada i wreszcie widok zbliżającej się szybko ogromnej fali. W warstwie dźwiękowej słyszymy dziwne echa i pogłosy.
[Czas: 1:54:23 – 1:54:56]
W normalnej wersji filmu Donnie siedzi na dachu Taurusa i oglądając chmury nad miastem mówi do siebie: „Wracam do domu”. W wersji reżyserskiej jedynie siedzi na dachu i śmieje się. Pokazane jest to z zupełnie innych ujęć kamery, niż miało to miejsce w wersji normalnej.
[Czas: 1:54:55 – 1:55:20]
Zrezygnowano z głosu Donniego z offu, który mówił o możliwościach podróżowania w czasie i jaki pojazd byłby do tego potrzebny. Zamiast głosu Donniego słyszymy komunikaty radiowe między personelem samolotu.
[Czas: 1:55:40 – 1:56:50]
To tylko z pozoru nowa scena w filmie. Wersja reżyserska bowiem bawi się ujęciami użytymi w normalnej wersji filmu, nie zmieniając ich długości ani kolejności. Chodzi tu o „cofnięcie” wydarzeń, które w wersji reżyserskiej pokazane są po prostu na tle oka, na którym dodatkowo narysowana jest siatka, a wszystko skąpane jest w nieustających wybuchach kolorowych fajerwerków.