search
REKLAMA
Artykuł

Dlaczego korzystamy z NIELEGALNYCH ŹRÓDEŁ? Oblicza filmowego PIRACTWA

Przemysław Mudlaff

25 lipca 2019

REKLAMA
Logo Fundacji Legalna Kultura

Czy rozproszenie treści po różnych platformach jest najważniejszym powodem piractwa? Spójrzmy na serwisy muzyczne. Tutaj, inaczej niż w przypadku treści wideo, kwestie licencyjne zostały dość dobrze uregulowane, chociaż słyszy się ostatnio głosy niezadowolenia artystów, którym pieniądze odbierają producenci. Użytkownicy np. Spotify mogą słuchać jednak większości dostępnych treści muzycznych ze świata, a mimo wszystko także tutaj odnotowuje się wzrost poziomu piractwa. Zamiast zapłacić stosunkowo niewielką należność, duża część użytkowników Internetu woli „ściągnąć” album ulubionego wykonawcy np. z tzw. torrentów.

W rezultacie okazuje się, że serwisy, które miały dawać nadzieję na legalne korzystanie z tekstów kultury, stały się przyczyną powrotu do nielegalnych praktyk. Reasumując, koło się zamknęło. Problemem nie wydaje się zatem brak dostępu do treści, ale nieetyczność i niewielka świadomość popełniania czynu piractwa wśród dużej części użytkowników Internetu. Na szczęście w tym zakresie coraz lepiej działa Fundacja Legalna Kultura, która wartości uczciwego korzystania z treści wpaja już najmłodszym, a także regularnie uzupełnia niemałą już bazę legalnych źródeł kultury.

A jaki jest wasz stosunek do internetowego piractwa filmowego i jakie są wasze pomysły na walkę z nim?

Przemysław Mudlaff

Przemysław Mudlaff

Od P do R do Z do E do M do O. Przemo, przyjaciele! Pasjonat kina wszelkiego gatunku i typu. Miłośnik jego rozgryzania i dekodowania. Ceni sobie w kinie prawdę oraz szczerość intencji jego twórców. Uwielbia zostać przez film emocjonalnie skopany, sponiewierany, ale też uszczęśliwiony i rozbawiony. Łowca filmowych ciekawostek, nawiązań i powiązań. Fan twórczości PTA, von Triera, Kieślowskiego, Lantimosa i Villeneuve'a. Najbardziej lubi rozmawiać o kinie przy piwku, a piwko musi być zimne i gęste, jak wiecie co.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA