TOP 5 ról CATHERINE ZETY-JONES. Katarzyna Wielka ze Swansea

Chicago
W zestawieniu najlepszych ról Zety-Jones nie mogło zabraknąć tej, za którą otrzymała Oscara. W Chicago powróciła do swoich scenicznych korzeni i zagrała w ekranizacji jednego z najsłynniejszych musicali. Jako odsiadująca wyrok w więzieniu artystka estradowa Velma Kelly nie tylko świetnie tańczy i śpiewa, ale tworzy postać z krwi i kości, w dodatku taką, od której nie da się oderwać wzroku. Kelly to prawdziwa celebrytka wśród morderczyń, a Zeta-Jones jest w tym filmie seksowna, drapieżna i opanowana. W oczach jej bohaterki właściwie w każdej scenie widać stuprocentową pewność siebie – ona zna swoje zalety i nie waha się ich użyć. Chicago to jeden z najwybitniejszych ekranowych musicali wszech czasów, a piękna Catherine stworzyła w nim jedną z najlepszych ról w historii gatunku. Tyle.
Panaceum
Podobne wpisy
To zupełnie inna rola niż którakolwiek z powyższych. Choć bohaterki Chicago i Traffic oczywiście nie były wzorami cnót, doktor Victoria Siebert z Panaceum to praktycznie czarny charakter – nie chcę zdradzać zbyt wiele z fabuły tym, którzy tego filmu jeszcze nie widzieli, ale dobro pacjenta z pewnością nie jest dla niej najważniejsze. Zetę-Jones w grubych, czarnych okularach i włosach upiętych w kok od początku otacza aura tajemniczości, jest w niej coś mrocznego, niczym w postaci z powieści Agathy Christie. Z drugiej strony, daleko jej do karykatury. Panaceum, które miało być pożegnaniem z kinem reżysera Stevena Soderbergha (jak wiemy, zmienił zdanie), nie jest filmem tak udanym jak Traffic czy Erin Brockovich, ale to ciekawa współczesna wariacja na temat twórczości Hitchcocka. Cała obsada spisała się wspaniale, a Catherine jest jej mocnym punktem.
Okrucieństwo nie do przyjęcia
Być może nie jest to szczytowe osiągnięcie braci Coen, ale Okrucieństwo nie do przyjęcia ogląda się naprawdę nieźle – głównie dzięki kreacji Catherine Zety-Jones. Wciela się tu ona w Marylin, która utrzymuje się z małżeństw i szybkich rozwodów z bogatymi mężczyznami. Mistrzyni gry w końcu trafia jednak na godnego siebie przeciwnika – prawnika jej byłego męża. W efekcie kobieta zostaje bez pieniędzy. Postanawia się zemścić… Niektórzy patrzą na ten film jak na typową komedię romantyczną, ale wiadomo, u słynnych braci nic nie jest typowe. Potyczka George’a Clooneya z Catherine to wyborne aktorstwo, przypominające najlepsze przykłady screwball comedies ze złotej ery Hollywood. Walijska aktorka obdarza swoją bohaterkę taką charyzmą, że rzeczywiście łatwo uwierzyć w jej zdolności do rozkochiwana w sobie każdego, nawet największego wroga.