Estranged to ballada rockowa z czwartego albumu grupy Guns N’ Roses – Use Your Illusion II z 1991 roku. Opowiada o – jak wskazuje sam tytuł – poczuciu wyobcowania w konsekwencji rozpadu związku, separacji, rozwodu. Jest to najdłuższa piosenka z tej płyty, a druga najdłuższa w historii zespołu, zaraz po Coma. Powstały do niej teledysk jest trzecią i zarazem ostatnią częścią nieoficjalnej trylogii Del James, do której należą również Don’t Cry i November Rain (który też kosztował niemało, bo 2 miliony dolarów). W klipie pojawia się delfin, jednostka SWAT, oddział ratunkowy amerykańskiej straży przybrzeżnej, rosyjski samolot Antonov An-124, helikopter oraz tankowiec, a do tego sporo efektów specjalnych. Jakby tego było mało, część zdjęć została zrealizowana pod wodą, co tym bardziej zwiększyło i tak wysokie już koszty.
Bedtime Story jest trzecim singlem promującym szósty studyjny album Madonny – Bedtime Stories z 1994 roku. Zdjęcia do teledysku powstawały przez 6 dni w kalifornijskim Universal Studios, po których nastąpiło wiele tygodni postprodukcji, które nabiły dość spory rachunek. Według wokalistki inspiracją do jego ostatecznej formy były obrazy surrealistycznych malarek: Leonory Carrington i Remedios Varo. Biorąc pod uwagę inflację, dziś ten sam klip wyniósłby Madonnę ponad 8 milionów dolarów! Na tym jednak nie koniec rozmachu Bedtime Story: obraz swoją premierę miał nie w telewizji, ale w kinach – w miastach w aż trzech różnych stanach: Los Angeles, Chicago oraz Nowym Jorku, a aktualnie znajduje się w zbiorach MoMA na Manhattanie.
Express Yourself to drugi singiel z czwartego studyjnego albumu Madonny – Like a Prayer z 1989 roku. Teledysk do tego utworu, w momencie swojej premiery, był najdroższym, jaki kiedykolwiek powstał. Inspiracją do niego był film stanowiący klasykę niemieckiego ekspresjonizmu – Metropolis Fritza Langa z 1927 roku. Odtworzenie jego imponującej scenografii nie miało szans zamknąć się w standardowych kosztach. Pieniądze włożone w projekt całe szczęście nie poszły na marne, ponieważ klip zrobił prawdziwą furorę. Mimo że przez niektórych krytyków został uznany za zbyt prowokujący, większość doceniła go za przełamywanie stereotypów płciowych. Na MTV Video Music Awards w 1989 roku zdobył nagrody za najlepszą reżyserię, najlepsze zdjęcia oraz za najlepszą scenografię i dekorację wnętrz, a także został uhonorowany nagrodą specjalną dla najlepszego teledysku.
Die Another Day to pierwszy singiel ze ścieżki dźwiękowej do 20. filmu z serii o Jamesie Bondzie, czyli Śmierć nadejdzie jutro z 2002 roku. Utwór znalazł się później również na dziewiątym studyjnym albumie Madonny – American Life, wydanym w 2003 roku. Zdjęcia do teledysku miały miejsce w Hollywood Center Studios i trwały zaledwie (!) 3 dni. Skąd wobec tego ponad 6 milionów dolarów na rachunku? Traktor, czyli szwedzka grupa, która wyreżyserowała klip, zdradziła, że do praktycznie każdego ujęcia, które nakręcili, zostały następnie dodane efekty specjalne. To, jaki kształt (i koszt) ostatecznie przyjął obraz, jest więc w dużej mierze zasługą The Moving Picture Company, które było odpowiedzialne za jego postprodukcję.
Scream to główny singiel z dziewiątego albumu Michaela Jacksona – HIStory: Past, Present, and Future, Book I z 1995 roku, wykonany w duecie z Janet Jackson, czyli jego młodszą siostrą. Nakręcony do niego klip zapisał się w Księdze rekordów Guinnessa jako najdroższy teledysk, jaki kiedykolwiek powstał. Podobno na komputerowe wygenerowanie samego statku kosmicznego, na którym rozgrywa się jego akcja, wydano aż 65 tysięcy dolarów. Z kolei odpowiednie oświetlenie na planie nabiło rachunek na jeszcze większą kwotę, bo aż 175 tysięcy! Oglądając Scream w 2021 roku, ciężko nie przyznać, że klip zdążył się już trochę zestarzeć, ale nie ma co ukrywać, że w momencie swojej premiery wywarł ogromne wrażenie. W 1995 roku mógł pochwalić się 11 nominacjami do MTV Video Music Award (z czego wygrał w 3 kategoriach) oraz Billboard Music Award. Rok później zgarnął także statuetkę Grammy za najlepszy teledysk.