search
REKLAMA
News

Przyznano WĘŻE 2024, nagrody dla najgorszych produkcji roku. Lista laureatów

Do kogo powędrowały Węże?

Łukasz Budnik

26 kwietnia 2024

REKLAMA

Na facebookowym fanpage’u Popkulturowa Akademia Wszystkiego ogłosiła laureatów nagród przyznawanych najgorszym dokonaniom filmowym w Polsce – Węży. To już trzynasta edycja, a nagrody przyznane zostały w 13 kategoriach. 

W tym roku najwięcej nominacji – aż 10 – miał film Pan Samochodzik i Templariusze. Poniżej “wygrani” (cytujemy post na Facebooku)

WIELKI WĄŻ:
Blef doskonały (reż. Michał Węgrzyn, prod. Michał Nowak, Barbara Nowak, Michał Węgrzyn)
za nieudany blef, bezczelną próbę nabrania widza, że tak powinno wyglądać profesjonalne kino komercyjne
NAJGORSZA REŻYSERIA:
Michał Węgrzyn – „Blef doskonały”
za doskonały regres twórczy i totalną nieznajomość podstawowych reguł rzemiosła
NAJGORSZY SCENARIUSZ:
Mariusz Pujszo – „Arcydzieło, czyli dekalog producenta filmowego”
za cudownie bezczelną i kolejny raz nieudaną próbę sprzedania tego samego pomysłu fabularnego
NAJGORSZA ROLA MĘSKA:
Mikołaj Roznerski – „Blef doskonały”
za doskonałą antykreację
NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA:
Aleksandra Adamska za „Ślub doskonały”
za doskonałą niezrozumienie gatunku
NAJGORSZY DUET:
Magdalena Lamparska & Mikołaj Roznerski – „Poskromienie złośnicy 2 czyli wiele hałasu o nic”
za fascynujący brak chemii
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU:
Adam Woronowicz – „Ślub doskonały”
za wielki talent komediowy, który powinien służyć lepszej sprawie
NAJGORSZY SEQUEL, PREQUEL LUB REMAKE:
„Pan Samochodzik i Templariusze” (reż. Antoni Nykowski, prod. Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik, Paweł Heba)
za rozbudzenie wielkich nadziei, a potem zostawienie nas z nimi jak Himilsbacha z angielskim
KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY:
„Arcydzieło: czyli dekalog producenta filmowego” (reż. Mariusz Pujszo, prod. Mariusz Pujszo, Consuela Pujszo)
za mylenie dobrego humoru z dobrym samopoczuciem twórców
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA:
Nowoczesne rozmowy harcerskie – „Pan Samochodzik i Templariusze”
za przekonanie, że rozumie się dzisiejszą młodzież
EFEKT SPECJALNEJ TROSKI:
Finałowy wybuch – „Operacja Soulchatcher”
za rzadką umiejętność nakręcenia finału jeszcze gorszego od przerażająco złego filmu
NAJGORSZY PLAKAT:
Opiekun (prod. Andrzej Sobczyk, Przemysław Wręźlewicz, Halina Marchut, Tomasz Balon-Mroczka, dystr. Rafael Film)
za udany mariaż polskiej szkoły złego plakatu filmowego z klimatem kiczowatych świętych obrazków
NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU:
„Podrabiani zakochani” – org. „Robots” (dystr. Best Film)
za rym umyślnym efektem
Organizatorzy dodają:
Chcieliśmy przy tym zauważyć, że polskie kino nieudane poradziło sobie w tym roku mimo braku jego wieloletniego lidera Patryka Vegi (tęsknimy). Jego nieobecność wykorzystał Mariusz Pujszo, który swym ósmym i dziewiątym Wężem w karierze zbliży się do wyniku Vegi (10 Węży), ale jeszcze się z nim nie zrównał. Co prawda Mariusz Pujszo jako jedyny otrzymał (i co ważniejsze – odebrał) Węża za całokształt twórczości i to już w 2013 r., ale jak widać do tworzenia filmów podchodzi z pasją godną podziwu.
Cieszy nas w tym roku także dobra forma Mikołaja Roznerskiego, który wrócił na szczyt po kilku latach przerwy i to kreacjami w dwóch różnych filmach – to też rzadka umiejętność. Co ciekawe – większość naszych nagród zebrały w tym roku filmy, których twórcy już w tytule używali słów „doskonały”, czy „arcydzieło”. Jak widać – nie mylili się.
Łukasz Budnik

Łukasz Budnik

Elblążanin. Docenia zarówno kino nieme, jak i współczesne blockbustery oparte na komiksach. Kocha trylogię "Before" Richarda Linklatera. Syci się nostalgią, lubi fotografować. Prywatnie mąż i ojciec, który z niemałą przyjemnością wprowadza swojego syna w świat popkultury.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA