CZARNE LUSTRO: BANDERSNATCH. Wybory i zakończenia. Przewodnik po interaktywnym filmie Netfliksa!

Chyba wszystkie zakończenia
Ktoś powie, że powyższe ślepe uliczki to nic innego jak zakończenia obrazu Slade’a. Jest w tym oczywiście dużo racji, bo jak wyjaśnić, że fabuła filmu wciąż się toczy, mimo że główny bohater skoczył przez okno z wysokości kilku lub kilkunastu pięter? Prawdziwe zakończenia Czarnego lustra: Bandersnatch sygnalizowane są jednak napisami końcowymi, a jest ich rzekomo pięć.
Śmierć poniesiona podczas poszukiwań królika
Stefan był uroczym dzieckiem, a urocze dzieci mają swoje słodkie zabawki. On miał pluszowego królika, którego kiedyś schował przed nim jego ojciec. Chwila to dla młodzieńca o tyle dramatyczna i traumatyczna, że w wyniku braku swojej ukochanej zabawki nie wyszedł z domu wraz z matką, która już do niego nie wróciła, ponieważ tego samego dnia zginęła w katastrofie kolejowej. Jedno z zakończeń Bandersnatcha (to, które wymaga zdobycia kodu TOY) pozwala odbiorcom delikatnie zmienić bieg wydarzeń i dzięki odnalezieniu królika mały Stefan może opuścić dom wraz z matką. Do katastrofy mimo wszystko dojdzie, 5-letni chłopiec zginie wraz z mamą. Skoro umarł „wtedy”, to nie może być go „teraz”, a zatem po sekwencji kolejowej z przeszłości przenosimy się do gabinetu dr Haynes, gdzie znajdujemy zmarłego Stefana. Świetne, słodko-gorzkie zakończenie.
Twórca gry Bandersnatch skazany za morderstwo/morderstwa
Podobne wpisy
Film Slade’a oferuje odbiorcom możliwość zamordowania jednej lub paru osób przez Stefana. Nic w sumie dziwnego, że może się tak stać, zważywszy na traumatyczne przeżycia głównego bohatera z dzieciństwa, narastającą frustrację związaną z trudnościami w tworzeniu gry, niestosowaniem się do zaleceń lekarza, a także podejrzeniem, że był on od dziecka częścią tajnego programu kontroli umysłu realizowanego przez jego tatę. Możliwość zabicia ojca pojawia się zatem po wskazaniu wspomnianego w kontekście szóstego dead-endu tajemniczego symbolu, który właściwie budzi w Stefanie instynkt mordercy. W zależności od decyzji dotyczącej tego, w jaki sposób młody twórca gier komputerowych ma się pozbyć ciała ojca, tzn. czy je pochować, czy pokroić, pojawia się możliwość zamordowania kolejnych postaci. Poza ojcem możemy więc zabić także Colina, a nawet Mohana Thakura (jeśli pochowamy ciało tatka trzykrotnie). Zbrodnia jednak zawsze wychodzi na jaw, a nasz bohater trafia do więzienia. Mordercze zakończenie i zabawa nim zdaje się uwypuklać mroczną naturę człowieka.