search
REKLAMA
Wersje reżyserskie

TAŃCZĄCY Z WILKAMI. Wersja reżyserska

Tekst gościnny

1 stycznia 2012

REKLAMA

Autorem tekstu jest Monika Gorgoń.

KILKA SŁÓW TYTUŁEM WSTĘPU

Tańczący z wilkami trwał w wersji kinowej 180 minut, co już gwarantowało długą opowieść filmową. Dla widzów, którym te 3 godziny spędzone w kinie z Tańczącym z wilkami nie wystarczały – powstała wersja rozszerzona, trwająca 224 (!) minuty, co już było dużą porcją nowego materiału. Jakby tego było mało, istnieje wersja reżyserska Tańczącego z wilkami, która stanowi duże wyzwanie dla widza, gdyż trwa aż 236 (!!!) minut. Dla kogoś jednak, kogo Tańczący z wilkami oczarował i wzruszył wersja reżyserska będzie doskonałą okazją na głębsze poznanie bohaterów filmu oraz jeszcze lepsze zrozumienie jego przesłania, czyli motywu ucieczki od cywilizacji do dzikiej przyrody, gdzie można żyć naprawdę zgodnie z naturą i swoją wrażliwością.

  • SCENY DODANE

[Czas: 06:12 – 06:24]
W tym miejscu jeden z żołnierzy opowiada pułkownikowi o nieudanej próbie ucieczki balonem i o tym, w jak ciężkiej sytuacji są wszyscy żołnierze.

[Czas: 10:45 – 11:01]
Przyjazd generała do zdobytej dzięki Dunbarowi placówki – wielki ukłon w stronę Dunbara za pomysłowość i odwagę!

[Czas: 13:48 – 14:11]
Fort Hayes – to tu po raz pierwszy John Dunbar ma styczność z pułkownikiem Elginem, który w późniejszym czasie pomoże mu (nakaże przestać żołnierzom znęcać się nad Dunbarem) i jako pierwszy zostanie przebity strzałą przez oddanych przyjaciół Dunbara.

[Czas: 17:41 – 18:12]
Kłótnia majora Fambrough’a i pułkownika Elgina dotycząca Johna Dunbara i jego nowej placówki.

[Czas: 18:47 – 19:19]
W tym miejscu dodano ujęcie tuż po samobójstwie majora; pokazano ślady krwi na przestrzelonej szybie, za oknem ludzi obserwujących wnętrze gabinetu i pułkownika, który znajduje ciało samobójcy.

[Czas: 20:19 – 24:23]
W tym przedziale czasowym została przestawiona kolejność niektórych scen oraz dodano kilka szczegółów, kiedy bohaterowie (John Dunbar i Timmons) natykają się na szkielet jakiegoś przewoźnika, który został zamordowany przez Indian; dodano również scenę, w której pokazany jest człowiek z lunetą (żołnierz, który bazuje jeszcze w tym momencie w zrujnowanym forcie, do którego zmierza Dunbar).

[Czas: 26:40 – 29:22]
Na dodanych ujęciach kapral podejmuje decyzję o opuszczeniu Fortu Sedewick przez zmęczonych i schorowanych żołnierzy, którzy już dawno stracili siły i ochotę do koczowania na odludziu, i którzy mają już dość czekania na posiłki (które jeszcze nawet nie zostały wysłane).

[Czas: 30:08 – 31:04]
Tu została dodana scena, w której John Dunbar tuż przed dotarciem do ostatecznego celu rozkoszuje się pięknymi widokami i naturą.

[Czas: 36:02 – 36:10]
Dodano krótką scenę przedzierającego się przez zarośla wilka.

[Czas: 36:44 – 37:40]
Sekwencja ta obrazuje pierwszą noc Johna Dunbara w forcie; sen przerywają mu odgłosy wycia wilków – zaniepokojony zapala lampę i przygotowuje sobie pistolet.

[Czas: 40:04 – 40:20]
John Dunbar, chcąc nabrać z jeziorka wody do picia, zauważa zatopione w niej, zastrzelone jelenie.

[Czas: 40:33 – 42:22]
W trakcie generalnych porządków bohater oczyszcza między innymi jeziorko, wyławia z niego martwe jelenie.

[Czas: 46:08 – 46:28]
W tym dodanym fragmencie możemy zauważyć, jak Indianie (Paunisi) reagują na zapach białego człowieka (jeden z nich wącha koc, po czym odrzuca go z obrzydzeniem i natychmiast szoruje ręce piachem, by pozbyć się znienawidzonego zapachu).

[Czas: 48:43-49:17]
John Dunbar wybiera się na przejażdżkę i podziwia widoki, między innymi ogląda piękny wschodni horyzont.

[Czas: 49:55 – 52:50]
Oglądając tę scenę po raz pierwszy odnosi się wrażenie, że John Dunbar “wyprowadza” konia, by go zastrzelić (żeby przez jego obecność nie prowokować ataku Indian), w ślad za nimi uparcie podąża wilk, przez co Dunbar ostatecznie rezygnuje z planu zabicia konia.

[Czas: 56:53 – 1:00:05]
Pokazana jest tu po raz pierwszy wioska indiańska oraz rozmowa Wodza z jednym z Indian; następnie przyjazd Indian z plemienia Lakota do Fortu Sedewick oraz rozmowa z Dunbarem m.in. na temat bizonów.

[Czas: 1:00:32 – 1:00:44]
W tym momencie dodane jest krótkie ujęcie, na którym widać rewolwer Dunbara.

[Czas: 1:00:55 – 1:01:17]
Dodany jest tu fragment dyskusji Rady Plemienia Lakota o “Białym Człowieku”, który zajmuje miejsce na “ich” terytorium. Kobiety i dzieci nie mają prawa uczestniczyć w takiej naradzie, dlatego też oczekują (podsłuchują) przed wigwamem na decyzję Rady.

[Czas: 1:03:57 – 1:04:45]
Młodzi Indianie z wioski chcąc udowodnić, jakimi są dzielnymi wojownikami, wyruszają do fortu, by ukraść “Przybyszowi” konia; ukazano początek ich wyprawy do Fortu.

[Czas: 1:09:52 – 1:11:47]
W tej sekwencji ukazany jest powrót wojowników Lakota z wyprawy przeciwko Utonom. Przywożą oni między innymi ciało jednego z najlepszych wojowników – męża “Podniesionej Pięści” (jedynej białej kobiety należącej do plemienia). Pokazane są też rytuały pogrzebowe Indian.

[Czas: 1:23:50 – 1:24:26]
Tu dodano scenę wizyty Indian w forcie, kiedy to John Dunbar prezentuje gościom funkcjonowanie młynka do kawy; daje im też skosztować świeżo przemielonej kawy.

[Czas: 1:24:57 – 1:25:14]
Tutaj natomiast dodano ujęcie, na którym “Wiatr we Włosach” rozdaje cukier pozostałym.

[Czas: 1:25:3 – 1:26:05]
Dodano fragment pokazujący codzienne życie Indian, ich zajęcia, obowiązki i zabawy dzieci.

[Czas: 1:28:44 – 1:29:39]
W ciągu tej niepełnej minuty widzimy “Podniesioną Pięść” tuż po rozmowie z “Wierzgającym Ptakiem” na temat Johna Dunbara. Bohaterka oddala się od wioski, by móc samotnie porozmyślać o propozycji “Wierzgającego Ptaka” (poprosił ją, by została tłumaczem w rozmowach z Anglikiem).

[Czas: 1:30:24 – 1:30:38]
Ten dodany fragment ukazuje matkę poszukującą dzieci. W tych scenach pokazane są też dzieci siedzące na dachu i obserwujące z daleka przyjazd Indian i całą zaistniałą w związku z tym sytuację.

[Czas: 1:30:40 – 1:31:00]
W tym przedziale czasowym została zmieniona kolejność scen, jak również dodany jest dialog dzieci dotyczący Indian i ich zachowania.

[Czas: 1:33:04 – 1:33:08]
Dodano tu krótki fragment pokazujący jedynie widok fortu i zbliżających się Indian.

[Czas: 1:41:12 – 1:41:24]
W ciągu tych 12 sekund pokazane jest, jak John Dunbar, “Wierzgający Ptak” i “Podniesiona Pięść” spędzają czas w trakcie rozmów pokojowych (m.in. jak rzucają kamieniami).

[Czas: 1:46:10 – 1:47:28]
Dodano sceny, w których zwiadowcy, mający za zadanie wypatrywać bizonów, wracają do wioski.

REKLAMA
https://www.perkemi.org/ Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Situs Slot Resmi https://htp.ac.id/ BERMAIN MAHJONG WAYS TANAM POHON BOCORAN MAHJONG TIPS AUTO WD JELAJAHI DUNIA MAHJONG WAYS 2 FITUR STRATEGI LANGIT JINGGA MAHJONG WAYS REZEKI TAK TERDUGA MELATI MEKAR MAHJONG WAYS UNTUNG GANDA MENCETAK SEJARAH BARU STRATEGI JITU MAHJONG WAYS 2 POLA TERBARU MAHJONG WAYS MAXWIN RAHASIA KEBERUNTUNGAN MAHJONG WAYS 2 RAHASIA MAHJONG WAYS 2 CARA MUDAH MENANG DI SLOT MAHJONG WAYS 2 CHEAT MAXWIN SLOT THAILAND BOCOR DUA POLISI DIDEMOSI KARENA PERAS UANG UNTUK MODAL MAIN SLOT ONLINE PELAKU PEMBUNUHAN SANDY PERMANA TERUNGKAP INGIN CURI UANG WD SLOT GACOR RAHASIA COIN STARLIGHT PRINCESS TEKNOLOGI DIGITAL SLOT 777 CARA MENANG TEKNIK TERBARU TIPS DAN TRIK MAXWIN DI GAME STARLIGHT PRINCESS TRIK JACKPOT SLOT OLYMPUS DENGAN POLA UNIK