search
REKLAMA
Ranking

PAMIĘTNE KLEJNOTY NA DUŻYM EKRANIE. Najlepsi przyjaciele kobiety

Agnieszka Stasiowska

1 stycznia 2012

REKLAMA

Nie da się ukryć, że znakomita większość kobiet lubi biżuterię. Być może w przyjemności otoczenia szyi czymś uznawanym za ekskluzywne jest coś atawistycznego, ale z przyjemnościami nie warto dyskutować.

Poniżej zestawienie klejnotów, które cieszyły nasze oko i budziły emocje na dużym ekranie.

Kino może wszystko. Zwłaszcza współcześnie, kiedy ostatecznie zapanowali w nim graficy komputerowi, skupisko pikseli wystarcza za miasta całe, łącznie z mieszkańcami, zaś byle świecidełko może grać Koh-i-Noora. Zdarza się jednak, że na ekranie pojawiają się prawdziwe dzieła sztuki, w tym sztuki jubilerskiej.

Rubinowa kolia, Pretty Woman (1990)

W 1990 roku na ekrany kin trafił film, który uczynił z Julii Roberts gwiazdę światowego formatu. Pretty Woman, historia miłości niemożliwej, trafił w serca nie tylko kobiecej części widowni. Jedną z najbardziej udanych scen jest ta, w której Edward (Richard Gere) pokazuje Vivian (Roberts) wypożyczony na wieczór w operze rubinowy naszyjnik.

Oczarowana widokiem wartego prawie półtora miliona dolarów cudeńka dziewczyna sięga do pudełka, a jej klient zatrzaskuje jego pokrywkę tuż przed jej palcami, wywołując u niej pełen zaskoczenia, stanowiący od tej pory znak firmowy Roberts, żywiołowy śmiech. Efekt nieplanowanego żartu aktora spodobał się reżyserowi tak bardzo, że scena została w filmie, kradnąc dziełu francuskiego jubilera Freda Joailliera należną mu uwagę. Dopiero w scenach następnych, w operze, kompozycja dwudziestu trzech rubinów lśni pełnym blaskiem, podkreślonym intensywną czerwienią towarzyszącej jej wieczorowej sukni.

Propozycje prezentów na Boże Narodzenie 2017

  1. Opis produktu wraz z linkiem
  2. Opis produktu wraz z linkiem
  3. Opis produktu wraz z linkiem
  4. Opis produktu wraz z linkiem
  5. Opis produktu wraz z linkiem
  6. Opis produktu wraz z linkiem
  7. Opis produktu wraz z linkiem
  8. Opis produktu wraz z linkiem
  9. Opis produktu wraz z linkiem
  10. Opis produktu wraz z linkiem

Isadora, Jak stracić chłopaka w 10 dni (2003)

Dziełem Harry’ego Winstona jest Isadora – nazwana tak na cześć Isadory Duncan – noszona przez Kate Hudson w roli Andie w komedii romantycznej Jak stracić chłopaka w 10 dni. Wart ponad pięć milionów dolarów naszyjnik jest jednym z najdroższych wykonanych specjalnie na potrzeby filmu, a plotka głosi, że podczas zdjęć Hudson miała na sobie jego replikę, o wartości „zaledwie” dziesięciu tysięcy dolarów.

Osiemdziesięcioczterokaratowy cytrynowy brylant wymagał równie doskonałej jak on oprawy, dlatego też specjalnie na jego potrzeby kreatorka mody Dina Bar-El zaprojektowała towarzyszącą mu żółtą suknię koktajlową.

Pierścionek zaręczynowy Carrie Bradshaw, SATC 2 (2010)

Sześć sezonów serialu i dwa filmy pełnometrażowe trudnego związku Carrie Bradshaw i Mr. Biga zakończyło się ostatecznie wyczekiwanymi przez fanki serii zaręczynami. Pierścionek, który tych zaręczyn dopełnił, nie mógł być jednak zwykłym, nudnym diamentem, do jakich przyzwyczaiły nas hollywoodzkie produkcje.

„Nie jesteś jak wszyscy inni”, mówi Mr. Big do swojej wybranki, wręczając jej zjawiskowy, pięciokaratowy czarny brylant w oprawie osiemnastokaratowego złota. Nietypowy na taką okazję, ekstrawagancki pierścionek jest dziełem Itay Malkina, a Sarah Jessica Parker, bezdyskusyjna ikona mody, miała znaczący wpływ na jego projekt i wykonanie.

Propozycje prezentów na Boże Narodzenie 2017

  1. Opis produktu wraz z linkiem
  2. Opis produktu wraz z linkiem
  3. Opis produktu wraz z linkiem
  4. Opis produktu wraz z linkiem
  5. Opis produktu wraz z linkiem
  6. Opis produktu wraz z linkiem
  7. Opis produktu wraz z linkiem
  8. Opis produktu wraz z linkiem
  9. Opis produktu wraz z linkiem
  10. Opis produktu wraz z linkiem

Satine, Moulin Rouge! (2001)

Musical Moulin Rouge! został nakręcony z typowym dla Baza Luhrmanna przepychem. Wisienką na torcie tej dekadenckiej historii jest oszałamiający, złożony z girlandy tysiąca trzystu ośmiu (!) brylantów naszyjnik Satine, nazwany tak na cześć głównej bohaterki, w którą wcieliła się Nicole Kidman. Jego wykonanie przy użyciu techniki jubilerskiej znanej od ponad stu lat trwało kilka miesięcy. Wspaniały stotrzydziestoczterokaratowy klejnot, zaprojektowany przez Stefano Canturi, jest obecnie częścią jego osobistej kolekcji biżuterii. Wartość Satine szacowana jest na ponad milion dolarów.

Naszyjnik, ofiarowany pięknej kurtyzanie przez księcia Monroth, jest smutnym symbolem rezygnacji ze szczerego, odwzajemnionego uczucia. Satine odwraca się od prawdziwej miłości, przyjmując naszyjnik – i względy – potężnego bogacza, sam klejnot staje się zaś raczej obrożą i brzemieniem niż ozdobą.

Kolekcja Chanel, Anna Karenina (2012)

Wykorzystanie współczesnej kolekcji biżuterii w filmie, którego akcja dzieje się w XIX-wiecznej Rosji, było posunięciem odważnym, ale sprawdziło się. Z kolekcji Chanel Jacqueline Durran, odpowiedzialna za kostiumy do filmu, wybrała klejnoty, które – w jej opinii – podkreśliły jednocześnie kobiecą, delikatną naturę i wynikającą z zamożności próżność tytułowej bohaterki.

Spośród wszystkich elementów kolekcji, noszonych przez Keirę Knightley w filmie, wyróżnia się zdecydowanie potrójny brylantowy naszyjnik, który Anna ma na sobie między innymi na balu, kiedy poznaje Wrońskiego.

Biżuteria wykorzystana w Annie Kareninie warta jest łącznie około dwóch milionów dolarów. Ciekawostką jest, że Keira Knightley sama wybierała spośród elementów kolekcji właściwy do danej kreacji – ubranej we właściwy kostium, prezentowano tacę z biżuterią, a ona, wzorem granej przez siebie postaci, dokonywała wyboru.

Broszka z kameą, Przeminęło z wiatrem (1938)

W odpowiedniej oprawie nawet suknia żałobna może wspiąć się na szczyty elegancji i finezji. Najlepszym dowodem jest suknia Scarlett O’Hara (Vivien Leigh) z ostatnich scen Przeminęło z wiatrem, przybrana dużą kameą osadzoną w złocie. Brosza, nietypowo dla takich ozdób wyobrażająca postać dosiadającą ptaka, zamiast profilu kobiety, należała do matki Waltera Plunketta, projektanta kostiumów do filmu. Niestety, losy tego unikatowego klejnotu pozostają nieznane.

Agnieszka Stasiowska

Agnieszka Stasiowska

W filmie szuka różnych wrażeń, dlatego nie zamyka się na żaden gatunek. Uważa, że każdy film ma swojego odbiorcę i kiedy nie przemawia do niej, na pewno trafi w inne, bardziej skłonne ku niemu serce.

zobacz inne artykuły >>>

REKLAMA