search
REKLAMA
50 prawd

50 prawd objawionych przez CASINO ROYALE I QUANTUM OF SOLACE

Rafał Donica

29 października 2017

REKLAMA

25. Agent Jej Królewskiej Mości, który właśnie zdobył licencję na zabijanie i w którego szkolenie państwo wpakowało z pewnością kilka milionów funtów, lekką ręką składa w mailu rezygnację, bo wyrwał fajną foczkę i już nie chce być agentem. A co z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia?

26. Woda, która po zawaleniu się budynku powinna być cokolwiek zmącona, jest przejrzysta jak na błękitnej lagunie.

Jeden z bardziej czytelnych fragmentów pościgu

27. Jeśli nie wiesz, jak pokazać widowiskowy pościg samochodowy, zmontuj go z szybkością ruchu skrzydeł kolibra. Percepcja widza wymięknie, a głowa mu wybuchnie – wygrałeś, nikt nic nie zauważył!

28. Jeśli Carabinieri włączają się do pościgu, jest pewne, że rozwalą się na pierwszej możliwej ścianie.

29. Aby dodać dynamiki pieszemu pościgowi, należy przemontować go ujęciami konnej gonitwy. A przecież można było iść na całość i dać przebitki z Formuły 1.

30. Aby dodać dynamiki walce wręcz, należy protagonistów zawiesić na linach i efektownie rozbujać. W następnej części walka z użyciem trapezu i trampoliny.

Gadaj gdzie schowałaś mapę

31. Gdy masz dziwne znamię, jak najbardziej je eksponuj, żeby widz, zamiast skupić się na fabule, zastanawiał się, co za cholerstwo nosisz na plecach. Hmm… a może to wytatuowana mapa prowadząca do skarbu?

32. Możesz uderzyć małą łódką w nieco większą motorówkę, wbiec na pokład, zabrać dziewczynę, przeskoczyć z nią na inną łódkę i odpłynąć, a uzbrojeni w automaty ochroniarze nie tylko nie oddadzą do ciebie ani jednego strzału, ale nawet cię nie zauważą. Prawdopodobnie z ich perspektywy pokład motorówki był wielkości lotniskowca i po prostu nie zdążyli dobiec z jednego miejsca na drugie.

33. Po najechaniu (napłynięciu?) łódką na łódkę dochodzi do większej eksplozji niż w przypadku cysterny z rozlewającym się paliwem, przejeżdżającej przez ogień w punkcie 16.

34. Dyskretnie wyłamujesz klamkę od drzwi toalety, za którymi zostawiłeś trupa, ale rzucasz ją na ziemię z wielkim hukiem, żeby stojący ludzie mogli usłyszeć, że coś dziwnego dzieje się przy WC.

35. Gdy podczas tajnego spotkania w operze usłyszycie w swojej słuchawce obcy głos pytający, czy nie mogliście znaleźć lepszego miejsca na spotkanie, natychmiast wstańcie w środku przedstawienia z miejsc i udajcie się do wyjścia, by dać się zdemaskować.

Najwyższy czas poluzować muchę

36. Grając czarny charakter, należy zabawnie wybałuszać oczy.

37. Jeśli nie masz pomysłu na scenę strzelaniny, przemontuj jej urywki z fragmentami… opery.

38. Wykwintne przyjęcia odbywają się w willach, w których betonowe balustrady pękają pod naciskiem ciała wepchniętej nań filigranowej kobiety.

39. Agencja nigdy nie śpi. Nawet w łazience podczas wieczornego przemywania twarzy tonikiem prowadzi się najwyższej wagi rozmowy z agentami. W następnej części telekonferencja na kiblu.

40. Twoja karta została zablokowana, nie masz innej i zostałeś bez forsy, nie przeszkadza to jednak w tym, żebyś w następnym ujęciu płynął wynajętą motorówką.

Jak agent się zepsuje trafia na śmietnik

41. Nawet ludy pierwotne grzebały swoich zmarłych i okazywały zwłokom szacunek. Agent XXI wieku wrzuca swojego martwego znajomego do kontenera niczym zepsuty sprzęt RTV i jeszcze kroi mu kartę kredytową z portfela.

42. Mały zwinny samolocik, który powinien uczepić się ogona powolnego transportowca i strącić go kilkoma seriami z karabinu, pozwala się wmanewrować na zbocze góry i rozbić.

43. Po skoku na spadochronie w zupełnie przypadkowym miejscu na pustyni wylądujesz dokładnie w środku jaskini, w której czarny charakter wybudował tamę, i odkryjesz jego zamiary.

Morderca uciekł przez przenośną dziurę

44. Nie wystarczy utopić kobiety, wlewając jej do płuc ropę. Należy ją jeszcze od stóp do głów ropą wysmarować. Podobno dobrze robi na cerę.

45. Nie ma to jak wybudować sobie hotel na środku pustyni.

46. Wystarczy wjechać jeepem w ścianę, by doprowadzić do eksplozji, która spowoduje pożar całego hotelu.

Ciężki kaliber

47. Musisz pomóc swojemu człowiekowi unieść dłoń z pistoletem, bo sam chyba nie ma siły.

48. Okazuje się, że eksplozję hotelu spowodowały wybuchające butle z gazem, prawdopodobnie te same, które przyczyniły się do wysadzenia połowy ambasady w punkcie 7.

49. Masz ogromny problem z pokonaniem w walce chuderlawego biznesmena, który okłada cię jak chce różnymi prętami i rurami.

50. Gdy na pustyni bardzo chce się pić, pije się olej. Pragnienie nie ma żadnych szans.

Tekst z archiwum film.org.pl (14.04.2010).

Rafał Donica

Rafał Donica

Od chwili obejrzenia "Łowcy androidów” pasjonat kina (uwielbia "Akirę”, "Drive”, "Ucieczkę z Nowego Jorku", "Północ, północny zachód", i niedocenioną "Nienawistną ósemkę”). Wielbiciel Szekspira, Lema i literatury rosyjskiej (Bułhakow, Tołstoj i Dostojewski ponad wszystko). Ukończył studia w Wyższej Szkole Dziennikarstwa im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie na kierunku realizacji filmowo-telewizyjnej. Autor książki "Frankenstein 100 lat w kinie". Założyciel, i w latach 1999 – 2012 redaktor naczelny portalu FILM.ORG.PL. Współpracownik miesięczników CINEMA oraz FILM, publikował w Newsweek Polska, CKM i kwartalniku LŚNIENIE. Od 2016 roku zawodowo zajmuje się fotografią reportażową.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA