Niebezpieczne ujęcia. Darren Aronofsky o fotoreporterach-ryzykantach
Statyczne, wyważone, zrobione ze smakiem, skłaniające do refleksji. Takie są filmy Darrena Aronofsky’ego (twórcy m.in. Źródła, Requiem dla snu i Czarnego łabędzia), takie są również wyreżyserowane przez niego dla New York Timesa filmy reklamowe.
Amerykański dziennik rozpoczął kampanię The Truth Is Hard. O nazwie dosłownej, jak i symbolicznej – bo prawda jest trudna, ale i trudna do zdobycia. Chcąc uhonorować pracę narażających swoje bezpieczeństwo, poświęcających życie prywatne fotoreporterów, New York Times wypuszcza nakręcone przez Aronofsky’ego dokumentalne spoty. Na potrzeby kampanii reżyser ma stworzyć cztery tego typu filmy.
Dotąd ukazały się dwa, przedstawiające pracę Tylera Hicksa i Bryana Dentona.
“Wiele wykonanych przez nich zdjęć zmienia nas, zmienia to, jak traktujemy siebie nawzajem. Zamiast podchodzić do nich z nieufnością, oczerniać, powinniśmy ich szanować i doceniać” – powiedział dziennikarzom Aronofsky.
Obecnie reżyser kończy pracę nad thrillerem Mother!, historią opowiadającą o losach pary, której spokojne życie burzy przyjazd niespodziewanych gości. W rolach głównych występują Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer i Kristen Wiig, premierę ustalono na 13 października 2017.
Proste, wymowne, nieprzekombinowane. Takie chyba miały być te spoty?