Wyniki ZENKA w kinach poniżej oczekiwań. 365 DNI już z ponad milionem widzów
Pojawiły się wyniki weekendowego box-office’u, z których możemy wyciągnąć informacje dotyczące frekwencji na dwóch popularnych ostatnio polskich premierach – Zenku i 365 dniach. O ile twórcy ekranizacji powieści Blanki Lipińskiej mogą mówić o sukcesie, o tyle biografia Martyniuka nie radzi sobie tak, jak zapewne życzyliby sobie twórcy.
Jak informuje Box Office’owy Zawrót Głowy, Zenka obejrzało w weekend 241 tysięcy widzów, co nie jest satysfakcjonujące gdy weźmiemy pod uwagę dużą kampanię reklamową w programach TVP. Produkcja Telewizji Polskiej zaliczyła czwarte najlepsze otwarcie tego roku – wyprzedzają ją Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa (258 tysięcy), Psy 3. W imię zasad (386 tys.) oraz 365 dni, obejrzane w premierowy weekend przez 453 tysięcy widzów.
Film Barbary Białowąs nie zwalnia tempa, wręcz przeciwnie – w drugi weekend produkcję tę zobaczyło w kinach aż 485 tysięcy widzów, zatem łącznie już ponad milion osób zapoznało się z ekranizacją bestsellera Lipińskiej. Frekwencja podczas minionego weekendu plasuje 365 dni na piątym miejscu drugich najlepszych weekendów w historii (poniższe dane pochodzą ze strony Box Office’owy Zawrót Głowy):
- Kler (2018) – 772 tys.
- Planeta singli (2016) – 524 tys.
- Shrek Trzeci (2007) – 495 tys.
- Listy do M. 3 (2017) – 493 tys.
- 365 dni (2020) – 485 tys.
- Pitbull. Niebezpieczne kobiety (2016) – 454 tys.
- Miszmasz, czyli kogel-mogel3 (2019)– 445 tys.
- Listy do M. 2 (2015) – 434 tys.
Byliście w kinie na Zenku lub 365 dniach?