Pojawiły się wyniki weekendowego box-office’u, z których możemy wyciągnąć informacje dotyczące frekwencji na dwóch popularnych ostatnio polskich premierach – Zenku i 365 dniach. O ile twórcy ekranizacji powieści Blanki Lipińskiej mogą mówić o sukcesie, o tyle biografia Martyniuka nie radzi sobie tak, jak zapewne życzyliby sobie twórcy.
Jak informuje Box Office’owy Zawrót Głowy, Zenka obejrzało w weekend 241 tysięcy widzów, co nie jest satysfakcjonujące gdy weźmiemy pod uwagę dużą kampanię reklamową w programach TVP. Produkcja Telewizji Polskiej zaliczyła czwarte najlepsze otwarcie tego roku – wyprzedzają ją Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa (258 tysięcy), Psy 3. W imię zasad (386 tys.) oraz 365 dni, obejrzane w premierowy weekend przez 453 tysięcy widzów.
Film Barbary Białowąs nie zwalnia tempa, wręcz przeciwnie – w drugi weekend produkcję tę zobaczyło w kinach aż 485 tysięcy widzów, zatem łącznie już ponad milion osób zapoznało się z ekranizacją bestsellera Lipińskiej. Frekwencja podczas minionego weekendu plasuje 365 dni na piątym miejscu drugich najlepszych weekendów w historii (poniższe dane pochodzą ze strony Box Office’owy Zawrót Głowy):
Byliście w kinie na Zenku lub 365 dniach?