search
REKLAMA
Artykuły o filmach, publicystyka filmowa

Polandja, oficjalny plakat – beka internetów

Berenika Kochan

15 grudnia 2016

REKLAMA

Używają sobie internauci, używają portale – od wiodących, przez filmowe, po plotkarskie. Orzekają jednogłośnie, że przyszłoroczna PolandJa będzie klapą. Na jakiej podstawie?

Hasło promocyjne filmu (dlaczego nie dodać “i always kopas w d***s”?) to kotlet odgrzewany do spopielenia, a i sam opis dystrybutora nie brzmi obiecująco:

Bohaterowie filmu przekonują się, że najdziksze historie zdarzają się w najmniej odpowiednich momentach. „PolandJa”, to pełna humoru opowieść o tym, jak (nie)radzimy sobie z rzeczywistością, która nas otacza. Akcja filmu rozgrywa się w ciągu 24 godzin, podczas których bohaterowie przeżywają pasmo zabawnych perypetii, radykalnie zmieniających ich życie. Jest ostro, zabawnie, wzruszająco, a dwuznaczne sytuacje bawią do łez.

Przewidujemy, że będzie to “zwariowana komedia” pokroju Ciacha, Kac Wawy czy Wkręconych części 115.

Za reżyserię tego projektu odpowiedzialny jest znany z kręcenia filmów reklamowych i etiudy Nie pal (z 2003 roku) Cyprian Olencki. Z kolei do dorobku scenarzystów należą m.in. teksty z Majki, Miodowych lat czy Tancerzy. Miły akcent: muzykę do filmu opracuje Andrzej Smolik.

Borys Szyc oczywiście obecny w obsadzie, internauci ubolewają jednak, że zabrakło w niej miejsca dla Tomasza Karolaka. Prócz aktorów wymienionych na plakacie, w PolandJi zobaczymy również m.in. Tomasza Sobczaka, Katarzynę Kwiatkowską, Aleksandra Skowrońskiego i Marka Bukowskiego.

Z niecierpliwością i nadzieją na pomyłkę w osądzie oczekujemy pierwszego zwiastuna.

REKLAMA