Niedawno pisaliśmy o tym, że American Eagle zabrało głos w sprawie fali krytyki, jaka spadła na markę po starcie kampanii reklamowej z Sydney Sweeney. Materiał wywołał gorącą dyskusję w mediach społecznościowych, do której wcześniej włączyli się nawet przedstawiciele Białego Domu – a teraz jeszcze Donald Trump osobiście.
Przypomnijmy, że „Sydney Sweeney Has Great Jeans” („Sydney Sweeney ma świetne dżinsy”, brzmi tak samo jak „Sydney Sweeney ma świetne geny”) – to hasło kampanii, które, jak zapewnia marka: „od początku dotyczyło wyłącznie dżinsów. Jej dżinsów. Jej historii”. Kontrowersje wywołał fragment reklamy, w którym Sweeney mówi, że geny są przekazywane potomstwu, często determinując cechy takie jak kolor włosów, osobowość, a nawet kolor oczu, a jej dżinsy są niebieskie. Gra słów wywołała poruszenie. Część internautów, zwracając uwagę na wygląd aktorki oskarżyła AE o nawiązania do propagandy nazistowskiej. Inni skrytykowali reakcję jako przesadzoną i nazwali to sztucznym doszukiwanieme się kontrowersji tam, gdzie ich nie ma. Biały Dom skrytykował opozycję wobec kampanii za nadmierną polityczną poprawność.
Donald Trump odniósł się do kampanii w obliczu ujawnionych niedawno informacji, że Sweeney jest zarejestrowana jako wyborczyni Partii Republikańskiej. O, to teraz uwielbiam jej reklamę! Naprawdę! Bylibyście zdziwieni tym, jak wiele osób to Republikanie. Nie wiedziałbym o tym, cieszę się, że mi powiedzieliście. Jeśli Sydney Sweeney jest zarejestrowana jako Republikanka, to sądzę, że jej reklama jest fantastyczna!
Prezydent USA dodał na Truth Social, że to NAJGORĘTSZA REKLAMA.