UNIVERSAL udostępni swoje premiery w serwisie VOD. Wśród nich NIEWIDZIALNY CZŁOWIEK i EMMA
Wczoraj pisaliśmy o tym, jak duże kłopoty finansowe mają polskie sieci kin w obliczu zamknięcia spowodowanego pandemią koronawirusa. Skutki tej sytuacji odczuwają też producenci studiów filmowych. Widzowie nie uczęszczają do kin, wobec czego wpływy z kas są wyjątkowo małe – w zeszły weekend wyniosły zaledwie 55 milionów dolarów, co jest najniższą sumą od 22 lat. W obliczu tej nieciekawej sytuacji Universal zdecydował się na bezprecedensowy krok.
Aby zminimalizować straty, studio wprowadzi swoje kinowe premiery do własnego serwisu VOD – dzięki temu widzowie będą mogli zapoznać się z nimi za opłatą bez wychodzenia z domu. Inicjatywa ruszy już w piątek 20 marca – wtedy do dystrybucji cyfrowej trafią Emma, The Hunt oraz Niewidzialny człowiek, które były pokazywane w kinach przed wybuchem pandemii. Kolejnym krokiem będzie udostępnienie w serwisie drugiej części Trolli, która jednocześnie trafi na ekrany 10 kwietnia. Filmy będzie można wypożyczyć na 48 godzin, a koszt takiej operacji wyniesie 19,99$. W artykule na ten temat “Deadline” wspomina o działaniu tej usługi także na rynkach zagranicznych, nie podano jednak informacji w jakich krajach będzie ona dostępna.
Jeff Shell, prezes NBCUniversal, przekazał że zamiast opóźniać premiery lub wprowadzać je do kin w trudnych warunkach, woli dać widzom wybór w postaci zapoznania się z nimi w warunkach domowych – ma jednak nadzieję, że ludzie w miarę możliwości nie zrezygnują z chodzenia do kina. Zwykle duże sieci, takie jak AMC i Regal, wymagają od dystrybutorów aby film był na ekranach przez 90 dni zanim trafi w inne miejsca. Jeśli zasada ta ulegnie teraz zmianie, możemy spodziewać się zapewne podobnych ruchów ze strony innych studiów.