NETFLIX przestanie pobierać opłatę od nieaktywnych użytkowników
Netflix poinformował o planowanej zmianie postępowania w stosunku do osób, które od dłuższego czasu mają nieaktywne konto. Do tej pory nawet ci użytkownicy, którzy w ogóle nie korzystali z serwisu i nie postanowili poświęcić czasu na anulowanie subskrypcji, co miesiąc płacili abonament. Od teraz opłata nie będzie już od nich pobierana – o ile konto jest nieaktywne od co najmniej dwóch lat.
Włodarze serwisu zdają sobie sprawę, że nieco na tym stracą, ale zależy im na satysfakcji klienta. Oto, co napisano w komunikacie:
Mały procent naszych użytkowników nie oglądał nic od dwóch lat, i choć łatwo jest anulowań subskrypcję, nie skorzystali z tej możliwości. Postanowiliśmy nie pobierać od nich opłat. Wierzymy, że choć ta zmiana spowoduje częściowy spadek zysków, to wychodzenie naprzeciw klientowi jest słuszne i przyniesie korzyści na dłuższą metę. W świecie, w którym klienci mają wiele subskrypcji, automatyczna przerwa w opłatach po długim okresie nieużytkowania powinna być praktykowana.
Tak czy inaczej, Netflix świetnie radzi sobie na rynku. W czasie ostatniego kwartału, który pokrył się z kwarantanną, przybyło tam 10 milionów nowych użytkowników, co łącznie daje 193 miliony subskrybentów na całym świecie.