search
REKLAMA
News

Historyczny sukces WIEDŹMINA. Netflix chwali się wynikami

Łukasz Budnik

22 stycznia 2020

REKLAMA

To, że Wiedźmin jest sukcesem, wiedzieliśmy już po premierze serialu. Ogromne zainteresowanie produkcją Netfliksa przełożyło się na znaczny wzrost popularności prozy Andrzeja Sapkowskiego i trzeciej części gry autorstwa CD Projekt RED. Netflix tymczasem opublikował komunikat skierowany do akcjonariuszy, gdzie podsumował IV kwartał zeszłego roku. 

Serwis pochwalił się, że jego filmowe produkcje zdobyły łącznie 24 nominacje do Oscara, 15 nominacji do nagród GLAAD (organizacji na rzecz praw osób LGBT+) oraz 42 nominacje do nagród Krajowego Stowarzyszenia na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej. Zaznaczono też sukces trzeciego sezonu The Crown, który doceniony został podczas rozdania SAG Awards i Złotych Globów. Dla nas najciekawszy jest jednak sukces Wiedźmina.

Okazuje się, że serial będzie dla Netfliksa najlepszym pierwszym sezonem w historii pod względem oglądalności. W pierwszych czterech tygodniach od premiery Wiedźmina obejrzano w 76 milionach gospodarstw domowych. Serwis podkreślił też, jak sukces serialu przyczynił się do wspomnianych wcześniej świetnych wyników sprzedaży gier i książek oraz zaznaczył, że piosenka Toss a Coin to Your Witcher stała się przebojem internetu.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że aktualnie Netflix jako widza traktuje osobę, która oglądała co najmniej dwie minuty danej produkcji – w mniemaniu włodarzy serwisu oznacza to bowiem, że wybór konkretnego tytułu był wówczas celowy.

Całkowity przychód Netfliksa za 2019 rok wyniósł 20 miliardów dolarów.

Łukasz Budnik

Łukasz Budnik

Elblążanin. Docenia zarówno kino nieme, jak i współczesne blockbustery oparte na komiksach. Kocha trylogię "Before" Richarda Linklatera. Syci się nostalgią, lubi fotografować. Prywatnie mąż i ojciec, który z niemałą przyjemnością wprowadza swojego syna w świat popkultury.

zobacz inne artykuły autora >>>

REKLAMA