Mundialowe krótkometrażówki
Już jutro w São Paulo zabrzmi pierwszy sędziowski gwizdek, który rozpocznie kolejny mundial. W polskich mediach najważniejsze wydarzenie w terminarzu każdego kibica zajmuje oczywiście całkiem sporo miejsca, nie ma jednak mowy o totalnym szaleństwie. Z racji tego, że biało-czerwoni nie zakwalifikowali się do rozgrywek, media jedynie śledzą, nie krzyczą na lewo i prawo, aby kupować chipsy w paczkach przyozdobionych narodowymi barwami i pić Colę ze szklanek z polskimi Orłami. Na świecie zapanowało już jednak piłkarskie szaleństwo.
Reklamodawcy prześcigają się w tworzeniu futbolowych spotów, które ostatnimi czasy zalewają między innymi internetowe serwisy video. Duża część materiału jest oczywiście odtwórcza i nieciekawa – coś w stylu słynnego “pij karotkę, a pojedziesz na mundial tak jak Franek, który ostatecznie z marchwiowym soczkiem został w domu”. Obok reklam miernych powstają jednak i prawdziwe perełki.
Do tej grupy materiałów należy zaliczyć podzielony na dwie części film promocyjny smartfonów Samsunga (obecnie dostępna jest jedynie część pierwsza, druga zapewne pojawi się w trakcie mundialu) oraz absolutnie niesamowitą reklamę Nike, która uzmysławia, że piłka to przede wszystkim pasja, a nie wyrachowane działanie nastawione na maksymalne zmniejszanie ryzyka przegranej. Filmy do obejrzenia poniżej!
Reklama Nike (można włączyć polskie napisy)
Reklama Samsunga (można włączyć angielskie napisy)