GITS – bo na początku była grafika koncepcyjna. Zobacz efektowne prace Polaka!
O nowym, aktorskim Ghost in the Shell można powiedzieć wszystko, ale nie to, że źle wygląda. Całość oprawy wizualnej to zachwycający festiwal barw i kształtów, który podkreśla futurystyczny rozmach filmu. Ta precyzja jest najwyraźniej wynikiem dobrego warsztatu i dobrego planowania. Bo jeszcze zanim zbudowana zostanie scenografia, uszyte zostaną kostiumy i zanim w komputerze pojawiają się pierwsze efekty wizualne, najpierw… muszą zostać stworzone szkice i grafiki koncepcyjne.
Podobne wpisy
Rzućcie okiem na wyjątkowe przykłady tych prac, które najprawdopodobniej przysłużyły się magikom z ekipy filmu Ghost in the Shell do projektowania widowiska od strony plastycznej. Co ciekawe, ich autorem jest polski artysta!
Jak się okazuje, do produkcji Ghost in the Shell zaangażowani byli najlepsi artyści z całego świata. Wielu z nich na co dzień zajmuje się rysowaniem szkiców do gier wideo (taki Nivanh Chanthara chociażby tworzył szkice do gier Eidos). Nas jednak, w sposób szczególny powinno zainteresować jedno nazwisko. Maciej Kuciera. To zawodowy grafik i ilustrator, mieszkający w Santa Monica w Kalifornii. Ale co najważniejsze, to nasz krajan. I tak się składa, że wśród wielu prac (m.in. szkice do Uncharted 3, Crysis) w jego portfolio znalazły się także szkice do Ghost in the Shell. Oparte są one na rysunku, fotografii i artystycznej obróbce.
Nie przedłużając wywodu, zobaczcie sami, czym popisał się nasz grafik. Prace mówią bowiem o twórcy więcej, niż mogą powiedzieć słowa.