BRUCE WILLIS pojawił się w rosyjskiej reklamie… dzięki deepfake’owi. „Ryzykowny pomysł”

Deepfake to technika obróbki obrazu, która umożliwia zamienienie twarzy osoby na filmie z twarzą kogokolwiek innego dysponując wyłącznie zdjęciem. Algorytmy sztucznej inteligencji i obróbka komputerowa pozwalają na stworzenie niezwykle realistycznych, choć fałszywych nagrań wideo. W sieci znajdziemy mnóstwo filmików wykorzystujących tę technologię, tymczasem rosyjska sieć komórkowa MegaFon postanowiła z niej skorzystać, aby obsadzić w swojej reklamie gwiazdę Hollywood.
Aktorem tym jest Bruce Willis, który „wystąpił” w spocie u boku aktora Azamata Musagalieva. Willisa oczywiście nie było na planie; w realizacji reklamy wziął udział inny aktor, którego twarz została później zastąpiona wizerunkiem filmowego Johna McClane’a. Cała procedura odbyła się za zgodą Willisa. Przedstawiciel MegaFon przekazał:
Nasz zespół przeprowadził rozmowy z Bruce’em Willisem. To był ryzykowny pomysł, ale o dziwo nasza rozmowa na temat współpracy była krótka i efektywna. Powiedzieliśmy mu o MegaFon i idei, która stała za tym projektem. Aktor zainteresował się naszą marką i organizacją produkcji.
Poniżej możecie sprawdzić, jak wygląda gotowy spot:
Poniżej znajdziecie dodatkowo materiały zza kulis reklamy: