PLAKAT – The Drop
Zapowiadany na koniec 2014 (polska premiera w styczniu 2015) film “The Drop”, zdaje się posiadać wszystkie atrybuty, by stać się, może nie tyle hitem kasowym, co wydarzeniem kulturalnym. Scenariusz filmu oparto na opowiadaniu Dennisa Lehane, którego powieści (“Shutter Island”, “Mystic River”, “Gone, Baby, Gone”) stały się kanwą doskonałych filmów, nagradzanych Oscarami. W obsadzie, będący obecnie na topie Tom Hardy, Noomi Rapace i James Gandolfini w swojej ostatniej roli.
Fabuła obracać ma się wokół mężczyzny, który znajduje w śmietniku psa i musi borykać się z jego niezrównoważonym właścicielem. Zostaje też wplątany w aferę kryminalną. Tyle mówią oficjalne zapowiedzi, brzmi to trochę lakonicznie, ale nie z takich prostych historyjek wychodziły znakomite, trzymające w napięciu thrillery. Mam jedynie obawy co do osoby reżysera, Michael R. Roskam ma na swoim koncie tylko jeden film pełnometrażowy, w dodatku “The Drop” jest jego debiutem na amerykańskiej ziemi. Biorąc jednak pod uwagę, że często debiutanci wchodzą do branży z przytupem (Zack Snyder, Neil Blomkamp itp.) można mieć nadzieję na dobre kino.
Kwestia najważniejsza, to oczywiście plakat. Klasyczny, elegancki, pomysłowy i intrygujący, zdecydowanie zachęca do wizyty w kinie, zapowiadając ambitne, gangsterskie kino w wielkiej metropolii, i przywołując na myśl skojarzenia z “Dawno temu w Ameryce” czy “Rodziną Soprano” – a przynajmniej mnie się takie skojarzenia, po zobaczeniu tego plakatu, nasunęły 😉