NOLAN cieszy się, że TENET nie jest częścią nowej strategii Warner Bros. Tymczasem jest jedną z jej przyczyn

Autor: Łukasz Budnik
opublikowano

Kilka dni temu studio Warner Bros. podjęło sensacyjną decyzję i ogłosiło, że wszystkie ich premiery zaplanowane na  na 2021 rok trafią jednocześnie do dostępnych kin oraz na platformę HBO Max. Model hybrydowy został stworzony jako odpowiedź na skutki trwającej pandemii i na tę chwilę planowany jest jedynie na kolejny rok. Nowa strategia obejmie m.in. Matrixa 4, DiunęThe Suicide Squad, trzecią część Obecności oraz Godzilla vs. Kong.

Decyzja Warner Bros. wzbudziła rozgoryczenie wśród filmowców, w tym przedstawicieli studia Legendary, które produkuje Diunę oraz Godzilla vs. Kong. O decyzji Warnera mieli się dowiedzieć zaledwie pół godziny przed resztą świata. Przedwczoraj media obiegły z kolei wypowiedzi Christophera Nolana. Reżyser stwierdził, że nie może uwierzyć w tę sytuację i sposób, w jaki to ogłoszono – dodał ponadto, że nadchodzące widowiska, przeznaczone na wielkie ekrany, są używane jako promocyjny towar raczkującego serwisu streamingowego, który dodatkowo nazwał „najgorszym” – jego słowa spotkały się z zarzutami, że woli narazić widzów na utratę zdrowia, niż pogodzić się ze zmianami. Nolan wspomniał też, że czuje ulgę, że jego Tenet nie został uwzględniony w nowym planie Warner Bros.

Tymczasem widowisko Nolana jest jedną z przyczyn, dla których plan ten w ogóle powstał. Ann Sarnoff, CEO Warner Bros., w rozmowie z CNBC przywołała rozczarowujący wynik finansowy filmu Brytyjczyka w USA i stwierdziła, że jest on dowodem na to, iż Amerykanie nie są jeszcze gotowi powrócić do otwartych kin, co przyczyniło się do opracowania nowej strategii. Sarnoff dodała:

Mamy gotowe filmy, które zalegają na półce. Stwierdziliśmy, że pokazanie ich w kinach oraz przez 31 dni na HBO Max będzie optymalnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie mają dostępu do amerykańskich kin, a my będziemy mieć do dyspozycji większy rynek.

Tymczasem Tenet już wkrótce trafi m.in. na iTunes oraz na półki sklepowe. 

Co sądzicie o nowej strategii Warner Bros?

Ostatnio dodane