NETFLIX na 30 dni obniży jakość streamingu w Europie

Autor: Łukasz Budnik
opublikowano

Portal wirtualnemedia.pl poinformował, że według otrzymanego komunikatu przedstawiciele Netflixa postanowili na 30 dni obniżyć jakość streamingu w Europie o 25%. Decyzja została podjęta po rozmowach Thierry’ego Bretona, komisarza ds. rynku wewnętrznego UE, z CEO Netflixa, Reedem Hastingsem. 

Fakt, że wielu ludzi spędza teraz czas w domu znacznie zwiększył ilość czasu spędzanego przez widzów na oglądanie treści w streamingu. Według danych zebranych przez firmę Wurl Inc. w ostatni weekend globalny wzrost wyniósł 20%, do czego najbardziej przyczyniły się kraje europejskie. Lepsze wyniki notują także platformy gamingowe. W związku z tym, że nie wiadomo jak długo utrzyma się obecna sytuacja, Unia Europejska zaniepokoiła się obciążeniem infrastruktury internetowej, która służy nie tylko rozrywce, lecz także nauczaniu lub działaniu służb.

Breton zaapelował, by Netflix tymczasowo pozwolił na oglądaniu filmów i seriali jedynie w jakości SD (godzina takiego materiału to 1 GB danych, podczas gdy taki sam czas oglądania w HD to 3 GB). Reed Hastings postanowił wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom i zdecydował, że ilość przesyłanych danych na terenie Europy zmniejszy się o 25%. Netflix zapewnia jednocześnie, że spadek jakości ma nie być zauważalny. W komunikacie do portalu Wirtualnemedia.pl, serwis napisał:

Komisarz Breton słusznie podkreśla znaczenie zapewnienia sprawnego funkcjonowania internetu w tym niezwykle istotnym czasie. Od wielu lat kładziemy nacisk na wydajność sieci, w tym na bezpłatne dostarczanie firmom telekomunikacyjnym dostępu do naszego programu Open Connect.

Unia Europejska apeluje także do operatorów sieci komórkowych, aby podjęli działania w celu zmniejszenia obciążenia – Wirtualnemedia przekazują, że tylko w Polsce liczba połączeń głosowych wzrosła nawet o 50%, a transfer danych internetowych o 40%. 

Ostatnio dodane