Zestawienie

Najciekawsze FAŁSZYWE REKLAMY w filmach

Autor: Przemysław Mudlaff
opublikowano

O reklamach mówi się źle, bardzo rzadko lub wcale. Oczywiście zdarzają się wśród nich perełki, ale zazwyczaj te wyświetlane podczas oglądania filmu w telewizji stanowią okazję do skorzystania z toalety. Z kolei aby pominąć spoty w kinie, bezczelnie spóźniamy się kilkanaście minut na seans. Istnieją jednak reklamy, które oglądać lubią właściwie wszyscy. To te fałszywe, stanowiące fragment filmu lub serialu.

Tworząc filmową rzeczywistość, należy zwracać uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Ze względu na fakt, że reklamy wypełniają naszą codzienność, także w filmach i serialach znalazło się dla nich miejsce. Czasami zajmują w obrazie centralną pozycję, a czasami stanowią tło dla opowiadanych wydarzeń. Chociaż nierzadko fałszywe reklamy są pewnego rodzaju popisem autorów filmowych (spoty surrealistyczne, komediowe), to najczęściej ich zadaniem jest urzeczywistnianie przedstawianej fabuły. Niniejsze zestawienie obejmuje najciekawsze fałszywe spoty reklamowe z filmów. To także interesujący przegląd fikcyjnych (choć nie tylko) produktów.

Lakier do włosów „Soul Glo”, Książę w Nowym Jorku (1988)

Chociaż Nile Rodgers pracował przy utworach Madonny i Davida Bowiego, to i tak twierdzi, że z kompozycji napisanej do reklamy Soul Glo jest dumny najbardziej.

Lakier „Soul Glo” zapewniał powodzenie u płci przeciwnej, dodawał szyku i blasku; dzięki niemu człowiek stawał się piękny i seksowny, emanował niezwykłą pewnością siebie. Tak przynajmniej przekonywała reklama, którą książę Akeem (Eddie Murphy) oraz jego służący Semmi (Arsenio Hall) ujrzeli na ekranach telewizorów tuż po przybyciu do Nowego Jorku. Fryzura, której utrwalenie gwarantował „Soul Glo”, to modne w latach 80. wśród Afroamerykanów błyszczące loczki. Za twórcę fryzury uznaje się Jheriego Reddinga, od którego przydomka przyjęła ona swoją nazwę – Jheri curl. Najsłynniejszym filmowym modelem prezentującym ten rodzaj uczesania był Samuel L. Jackson w filmie Pulp Fiction (1994).

W spocie specyfiku do stylizacji włosów w Księciu w Nowym Jorku wystąpił Clyde Jones. Gościnny występ aktora w niezwykle popularnej komedii Johna Landisa spowodował, że zaczęto utożsamiać go z tą reklamową rolą, a nawet nazywać Soul Glo Man. Artysta wrócił zresztą do motywu z tej przebojowej komedii we własnym filmie Who Killed Soul Glow? (2012). Na uwagę przy okazji spotu lakieru „Soul Glo” zasługuje także muzyka skomponowana przez Nile’a Rodgersa. Chociaż ten popularny producent muzyczny ma na swoim koncie współpracę z takimi artystami jak Madonna, David Bowie, Depeche Mode czy Pharrell Williams, to i tak twierdzi, że z dźwięków napisanych do fałszywej reklamy z Księcia w Nowym Jorku jest dumny najbardziej.

Ostatnio dodane