2000
THE ADVENTURES OF ROCKY & BULLWINKLE
Michael Kamen znowu mierzy się z animacją. Ale to niejaki Mark Mothersbaugh (i cała masa dodatkowych kompozytorów) stoi za ostateczną ilustracją.

ALL THE PRETTY HORSES
Daniel Lanois "odpada" dla Marty Stuarta. Parę fragmentów muzyki Lanoisa zachowało się jednak, tak w filmie, jak i na płycie cd (utwory "Porque" i "Waltz for Hope").

BUTTERFILES / BUTTERFLY TONGUES (a.k.a. UNA HISTORIA RECIENTE)
Angel Illarramendi zastąpiony Alejandro Amenabarem.

CHICKEN RUN
Julian Nott musi jeszcze poczekać na swą przygodę z animacją. Harry Gregson-Williams i John Powell zastępują go ku uciesze gawiedzi.

CHINESE COFFEE
Tu Howarda Shore zastąpił Elmer Bernstein.

THE EMPEROR'S NEW GROOVE
Marc Shaiman napisał 1/3 muzyki, kiedy producenci uznali, że jednak kto inny powinien się tym zająć. Tym kimś został John Debney.

FREQUENCY
J. Peter Robinson miał początkowo zilustrować film, ale producenci słusznie uznali wyższość Michaela Kamena. Jeden fragment Robinsona ostał się w filmie i kompozytor jest wymieniony w napisach. Muzyki Kamena nigdy nie wydano...oficjalnie.

IN A HEARTBEAT (TV-Series)
Jon Stancer zwolniony już po pilocie serii. Eckart Seeber na jego stołek.

MY DOG SKIP
Van Dyke Parks to kolejny pół-odrzutek. Jego muzyki zostało w filmie bardzo dużo, bo ok 40%, ale z powodów licznych przemontowań filmu musiał zastąpił go William Ross, gdyż Parks miał inne zobowiązania i nie mógł dograć nowej muzyki.

ORDINARY DECENT CRIMINAL
David Holmes przegrywa z Damonem Albarnem.

THE PATRIOT
Zanim przyszedł John Williams musiał odejść David Arnold, który miał już gotowe demo. W międzyczasie był jeszcze Harald Kloser, ale ponoć zupełnie nie spodobał się Emmerichowi. O dziwo to właśnie z nim reżyser współpracował przy następnych filmach.

POLLOCK
Jeff Beal zastąpił Donalda Rubinsteina. Przez krótki okres czasu można było nabyć promo na jego stronie - potem muzyka została zdjęta z witryny i muzykę wydano oficjalnie.

REMEMBER THE TITANS
Trevor Rabin zastąpił Johna Debneya.

SUPERNOVA
Na początku był... Burkhard Dallwitz. Gdzieś tam istnieje jego krótkie promo, a na dvd z filmem także można ponoć usłyszeć jej strzępy. Potem Mychael Danna i Don Davis otrzymali propozycję, ale nie wiadomo czy któryś z nich coś nagrał. David Williams był tym ostatnim, ale i on nie zdołał uratować filmu.

TITAN A.E.
David Newman raz jeszcze nie ma szczęścia do bajek. Graeme Revell pisze nowy score.

X-MEN
Klaus Badelt po odrzuceniu własnej partytury został asystentem Michaela Kamena, który przejął projekt - zajął się samplami perkusyjnymi. Choć plotki głoszą, że reżyserowi nie spodobała się muzyka Kamena i kompozytor poprosił Badelta o pomoc w pisaniu nowej. Tak czy siak, pomimo współpracy, większa część należy do Kamena.

I jeszcze parę razy Jerry Goldsmith:

THE KID
Tu natomiast pokłócił się z reżyserem i na jego miejsce zatrudniono Marca Shaimana.

REINDEER GAMES
Przy tym filmie zdołał nagrać jedynie demo, po czym zrezygnował. Zastąpił go Alan Silvestri.

THE YARDS
A tu Howard Shore napisał finalny score.

 2001
BEHIND ENEMY LINES
Paul Hasslinger zostaje odrzucony i Don Davis pisze nową muzykę.

BROTHERHOOD OF THE WOLF
Kenji Kawai zakończył pracę na pisaniu dema. Zastąpił go Joseph LoDuca.

CROCODILE DUNDEE IN LOS ANGELES
Peter Best miał skończyć to, co zaczął. Ale to Basil Poledouris odpowiedzialny jest za finalną kompozycję.

CROSSFIRE TRAIL
David Shire zastąpiony Ericiem Colvinem. Score Shire'a można znaleźć na uniwersytecie Brigham Young.

FROM HELL
Trevor Jones zastępuje, uwaga, Marilyna Mansona. Soundtrack oferuje nam remix jednej z jego piosenek.

KATE & LEOPOLD
Alana Silvestri zastępuje Rolfe Kent.

LARA CROFT: TOMB RAIDER
Michael Kamen wykonał pierwszą ścieżkę, ale odrzucono ją (a to ci niespodzianka...). Potem Jerry Goldsmith musiał zrezygnować z powodów zdrowotnych. Graeme Revell napisał ostateczną ścieżkę.

LAST ORDERS
Paul Grabowsky zastępuje Jerry'ego Goldsmitha.

THE LORD OF THE RINGS
Cała Polska wstrzymała oddech, kiedy Wojciech Kilar został ogłoszony kompozytorem do tego wielkiego projektu. Peter Jackson zadzwonił zresztą doń osobiście. Kilar wyraził oczywiście zainteresowanie i nawet zdołał napisać pierwsze fragmenty, ale ostatecznie został odrzucony przez producentów podczas przedłużających się przygotowań nad filmem. Zastąpił go (co chyba wszyscy wiedzą) Howard Shore.

NOVACAINE
Beck Hansen notuje swoje pierwsze odrzucenie. Steve Bartek go zastępuje, a Danny Elfman pisze motyw przewodni.

RAT RACE
Elmer Bernstein, który stworzył także muzykę do oryginalnego filmu z roku 1960. Wtedy także nie doczekał się wydania swojej partytury, której część znalazła się tylko na składance z jego przebojami. Miał go zastąpić Jerry Goldsmith, jednak musiał zrezygnować z powodu operacji. W rezultacie to John Powell napisał partyturę.

ROMANTIC MORITZ (a.k.a. CHASING DESTINY) (TV)
Jay Asher odrzucony na rzecz Michaela Whalen.

SCARY MOVIE 2
George S. Clinton napisał ponad 70 minut muzyki, ale został odrzucony. Po nim przyszło aż 12 kompozytorów (!!!) - kolejno: John Debney, Marco Beltrami, Kevin Manthei, Danny Lux, Michael McCuistion, Ceiri Torjussen, Buck Sanders, Benoit Grey, Christopher Guardino, Tom Hiel, Kevin Kliesch, James L. Venable, Rossano Galante i Carlos Rodriguez. Uff...wszystkich panów i tak zastąpiła masa piosenek, a lichy score ograniczono właściwie do Jamesa L. Venable'a, który odpowiada też za trzecią odsłonę serii. Jednakże żaden soundtrack z części drugiej nigdy nie został wydany. Dwie ścieżki autorstwa Kevina Manthei można ściągnąć ze strony www.kmmproductions.com. Natomiast po 2 kawałki Torjussena i Kliescha znajdują się na ich promocyjnych płytach.

TEXAS RANGERS
Marco Beltrami kontra Trevor Rabin. Odrzucony score Włocha znajduje się na promocyjnym wydaniu, wraz z muzyką do "The First 20 Million Is Always the Hardest".

THIR13TEEN GHOSTS
Christopher Young, potem Don Davis, ostatecznie John Frizzell.

TOWN & COUNTRY
Johna Altmana zastępuje Rolfe Kent.

WHAT'S THE WORST THAT COULD HAPPEN?
Tyler Bates zastąpił tu Marca Shaimana. Nie wydano jednak żadnej muzyki. Na stronie http://shaiman.filmmusic.com/audio.htmlmożna usłyszeć 3 fragmenty z odrzuconej pracy.

ZOOLANDER
David Arnold zastąpił typa o przydomku B.T. (ten od "Stealth").

I znowu Jerry Goldsmith, który już wtedy zaczął mieć poważne problemy zdrowotne.
Tak więc przy:

DOMESTIC DISTURBANCE zastąpił go Mark Mancina

LAST ORDERS - Paul Grabowsky

THE MUMMY RETURNS - Alan Silvestri

THE SHIPPING NEWS - Christopher Young

 2002
THE BOURNE IDENTITY
John Powell był ostatnim, ale nie pierwszym kompozytorem tego filmu. To Carter Burwell nagrał najpierw muzykę, ale film ostro przemontowano i Burwell nie wyrobił, aby cokolwiek poprawić.

CHANGING LANES
Partytura Dave'a Grusina nie została dobrze przyjęta na próbnych pokazach. David Arnold musiał sprostać napisaniu nowej ilustracji.

CONFESSIONS OF A DANGEROUS MIND
Alex Wurman (ten od pingwinów) zastępuje Davida Holmesa (ten od 11, 12 i 13 Oceana).

D-TOX (a.k.a. EYE SEE YOU)
Pierwszy score Johna Powella zostaje całkowicie spisany na straty. Kompozytor dostał więc szansę, aby napisać kolejny, w czym pomógł mu William Ross. Ponoć Basil Poledouris też przewinął się gdzieś po drodze.

DIRTY PRETTY THINGS
Ponoć w filmie nadal obecna jest część muzyki Anne Dudley. Na pewno jednak zdecydowana większość należy do Nathana Larsona.

DRAGONFLY
Christopher Young odpada ze względu na popularne niezgrania w czasie. John Debney pisze muzykę za niego.

EQUILIBRIUM
Muzyka Graeme Revella była ponoć dobra, ale nie pasowała do filmu. Klaus Badelt w towarzystwie Ramin Djawadi i Geoff Zanelli napisał nową.

GANGS OF NEW YORK
Howard Shore przejął miejsce po Elmerze Bernsteinie. W filmie znalazły się też utwory wielu innych wykonawców, np. Petera Gabriela i Jocelyn Pook.

HELLRAISER 6
Pięć minut partytury Raza Mesinaiego pozostało w filmie. Resztę napisał już Stephen Edwards.

HIGHLANDER: ENDGAME
Nick Glennie-Smith może pocieszyć się jedynie wyizolowanym scorem na dvd. Stephen Graziano cieszy się natomiast oficjalną filmową ilustracją.

THE HOURS
Stephen Warbeck nagrał score, ale go wyj... ekhm odrzucili. Na jego miejsce przyszedł Michael Nyman, ale i tak Philip Glass był tym ostatnim.

THE KID
Jerry Goldsmith raz jeszcze. Marc Shaiman tym razem jest jego zmiennikiem.

THE NEW GUY
...a Nick Glennie-Smith zmienia się z Ralphem Sallem.

ONCE UPON A TIME IN THE MIDLANDS
Ted Barnes & Ali Friend zilustrowali ten mało znany film. Zastąpił ich jednak równie popularny John Lunn.

ONE HOUR PHOTO
Znany z zespołu Nine Inch Nails Trent Reznor został odrzucony. Zastąpili go Johnny Klimek & Reinhold Heil. Płyta zespołu "Still" zawiera dwa utwory, które stanowią pozostałość po przygodzie z tym filmem ("Gone, Still" i "The Persistance of Loss").

PHONE BOOTH
Harry Gregson-Williams zastępuje Nathana Larsona, który po obejrzeniu filmu postanowił wycofać tą pozycję z filmografii na swojej stronie. Mimo to nadal figuruje on przy napisie "muzyka dodatkowa".

ROLLERBALL
Inicjały B.T. zastępuje pełne nazwisko Erica Serry.

SUEURS
Sarry Long przegrywa z Pascalem Lafa...

THE SUM OF ALL FEARS
James Horner miał się ponownie spotkać z Jackiem Ryanem. Jednak to Jerry Goldsmith zdołał zilustrować jego najnowsze przygody.

TILL HUMAN VOICES WAKE US
Dale Cornelius zostaje zwolniony na rzecz Amotza Plessnera. Ale to właśnie score Corneliusa zostaje oficjalnie wydany.

THE TUXEDO
Szczątkowy score Christophe'a Becka istnieje wciąż tak na płycie, jak i w samym filmie. Pozostałe 90-95% to robota Johna Debneya.

 2003
AND STARRING PANCHO VILLA AS HIMSELF (TV)
Stephen Endelman zostaje wywalony na korzyść Jospeha Vitarelli.

BAD BOYS 2
Mark Mancina miał powtórzyć swój wyczyn z pierwszej części. Jednak przeważyły tzw. różnice artystyczne i to Trevor Rabin ostatecznie stworzył muzykę.

THE CAT IN THE HAT
Newman to Newman, jedynie Randy zamiast Thomasa.

DICKIE ROBERTS: FORMER CHILD STAR
Christophe Beck na miejsce Waddy Wachtela.

FISH WITHOUT A BICYCLE
Didiera Rachou zastępuje Kevin Blumenfeld.

FREAK OUT
Muzyka Aaryka Noctivagusa była za mało śmieszna i reżyser (nie informując uprzednio kompozytora, że został zwolniony) zatrudnił Stuarta Foxa.

GIGLI
John Powell zamiast Cartera Burwella.

THE HULK
Mychael Danna napisał ponoć bardzo orientalnie brzmiący score (taa, co jeszcze nowego? ;), ale został zwolniony jeszcze przed nagraniem. Danny Elfman doliczył tą pozycję do swojej filmografii.

IDENTITY
Angelo Badalamenti z pomocą Phila Marshalla zastąpiony Alanem Silvestri.

THE IN-LAWS
Tu muzykę stworzył Lalo Schifrin, ale producenci dorzucili jeszcze score Francisa Laia z filmu "Un homme et une femme", istniejące już utwory Klausa Badelta and Johna Powella i prawdopodobnie część muzyki odrzuconego Jamesa S. Levine'a.

THE INCREDIBLES
John Barry. Zastąpił go Michael Giacchino. Według wielu internetowych źródeł Barry odszedł tuż po przedstawieniu materiałów wstępnych. Okoliczności odejścia nie są jednak znane.

IT RUNS IN THE FAMILY
Raz jeszcze Paul Grabowsky zastępuje Jerry'ego Goldsmitha.

LARA CROFT: TOMB RAIDER 2: CRADLE OF LIFE
Craig Armstrong został odrzucony. Pozostał po nim tylko jeden motyw, który nazwano "Lab Scene". Alan Silvestri napisał pozostałe motywy.

PIRATES OF THE CARIBBEAN: THE CURSE OF THE BLACK PEARL
Partytura Alana Silvestriego została odrzucona, gdyż, jak powiedział Jerry Bruckeimer, jego muzyka była za mało "piracka". Natomiast w innym wywiadzie Klaus Badelt, który przejął ten projekt, powiedział, że "pierwszą rzeczą jaką wyjaśnił mu Bruckheimer, to, że nie jest to kolejny film o piratach". Badeltowi pomagał mocno Hans Zimmer (plus armia popleczników), który był pierwszym kandydatem do objęcia stołka po Silvestrim. Potem Zimmer zilustrowal 2 następne części.

SEABISCUIT
Randy Newman ostatecznie zrezygnował, jednak jego score został użyty i wydany. William Ross został zatrudniony, aby napisać brakujące fragmenty muzyki.

SHADE
Christophera Younga zastąpiono Jamesem Johnzenem, kiedy film poległ w dystrybucji i powędrował od razu na półki wypożyczalni. RKO wydało jednak muzykę Younga w limitowanej edycji 1000 egzemplarzy. Rzecz jasna już dawno wyprzedano.

SHATTERED GLASS
Jimmy Klimek & Reinhold Heil. A potem Mychael Danna.

SHOOTOUT
Scott Benzie zastąpiony Grahamem Slack.

SOMETHING'S GOTTA GIVE
Alan Silvestri nagrał pełny score, ale podziękowano mu. Christopher Young także napisał kilka ścieżek, ale to Hans Zimmer i jego banda tryumfowali.

TIMELINE
Jerry'ego Goldsmitha zastąpił Brian Tyler. Podobno Goldsmith napisał muzykę dokładnie według życzeń Richarda Donnera, ale później okazało się, że nie pasuje ona do filmu. Kompozytor nie zgodził się jednak na wprowadzenie poprawek, bo też i nie miał na to czasu. Varese Sarabande wydała na szczęście pracę obu panów.

UPTOWN GIRLS
Muzyka Lesley Barber nie zyskała sobie uznania u twórców i Joel McNeely musiał ją zmienić.

WE DON'T LIVE HERE ANYMORE
Lesley Barber zastąpiona Michaelem Convertino.

 2004
ALIEN VS. PREDATOR
Trzy nazwiska: Mark Mancina, Marco Beltrami i Harald Kloser. Niestety, liczy się to ostatnie.

BLADE 3: TRINITY
Terence Blanchard był pewniakiem przy tej produkcji. Potem dodano do niego RZA, który miał współpracować z kompozytorem. Ostatecznie RZA nagrywał z Raminem Djawadi.

CATWOMAN
Graeme Revell wraz z Williamem Orbit rezygnują z braku czasu. Ich miejsce przejmuje Klaus Badelt, który z kolei musi zrezygnować z filmu WIMBLEDON - tu na jego miejsce powołano Edwarda Shearmura.

THE DAY AFTER TOMORROW
David Arnold nie podjął się ostatecznie tego zadania, przypuszczalnie przez pracę nad "Stepford Wives". Jego miejsce zajęli Harald Kloser i Thomas Wanker.

ELLA ENCHANTED
Shaun Davey nagrał calutki score, a jego nazwisko można było zobaczyć na plakatach i w pierwszych zwiastunach. Potem jednak coś się popsuło i ten calutki score został zupełniutko odrzucony. Nazwisko Nick Glennie-Smith pojawiło się na nowych plakatach i w samym filmie.

EULOGY
Tutaj Richarda Marvina wyręcza George S. Clinton.

THE EXORCIST: THE BEGINNING
Pierwotnie miał tu się popisać ktoś taki, jak Finn Tuomas Kantelinen. Jego nazwisko było chyba jednak zbyt trudne dla producentów, którzy postawili ostatecznie na Trevora Rabina. Wcześniej pracy podjął się jeszcze Christopher Young, ale po zmianie reżysera aż 90% filmu poszło do kosza wraz z muzyką.

FEAR OF CLOWNS
Evan Evans (czyżby eks porno gwiazda?? ;) zastąpiony Chadem Seiterem.

I, ROBOT
Inny Trevor, tym razem Jones, został zastąpiony Marco Beltramim. Ponoć kompozytora bardzo to ugodło.

I HEART HUCKABEES (a.k.a. I LOVE HUCKABEES)
Według reżysera muzyka Stephena Endelmana nie sprawdziła się i w rezultacie zatrudnił Jona Brion.

THE IDIOCY VICE
Kolejna niepewna pozycja. Muzykę napisał Aaryk Noctivagus. Następny w kolejce okazał się Edward Lewis, ale i on zniknął z tego projektu. Kilka kompozycji, które znalazły się w gotowej produkcji należy do panów Marka Stephensa, Rory Camerona i Craiga Beedhama. Natomiast sam film to produkcja niezależna, do znalezienia wyłącznie w sieci.

MINDHUNTERS
David Julyan został dość szybko zwolniony i Tuomas Kantelinen zilustrował film.

THE PASSION OF THE CHRIST
Sporo było plotek na temat tej produkcji, mówiono między innymi o zaangażowaniu Jamesa Hornera i Ennio Morricone. Faktem jednak jest, iż jedyną poszkodowaną została Lisa Gerrard (oraz jej długoletni partner Patrick Cassidy, którego jednak wkład był dużo mniejszy) - zastąpiono ją Johnem Debneyem.

SECRET WINDOW
Jedynie 10 minut muzyki Philipa Glassa ostało się w filmie (Main Title, End Credits i parę motywów na początku). Geoff Zanelli zajął jego miejsce, jednak to Glass nadal figuruje w napisach, jako główny kompozytor, podczas gdy Zanelli otrzymał jedynie kredyt za muzykę dodatkową.

SHALL WE DANCE?
John Altman zwolniony nie został, ale do pomocy rzucono mu Gabriela Yareda.

TEAM AMERICA: WORLD POLICE
Odrzucono muzykę Marca Shaimana zastępując ją oprawą Harry'ego Gregsona-Williamsa. Tylko dwie piosenki Shaimana dostały się do gotowej produkcji.

TRICKERY OF TRAVELERS
David Wester przegrywa z panią Rachel Hamilton.

TROY
Muzyka Gabriela Yareda, po roku pracy, została odrzucona przez reżysera Wolganga Petersena (który odrzucił też score do wcześniejszego swojego filmu - "Air Force One"). Muzykę napisał w ekspresowym tempie James Horner, wyszła mu ona jednak bardzo słabo, a wszelkie pochwały zebrała partytura Yareda właśnie. Była w tej sprawie nawet petycja na stronie kompozytora, żeby wydać ją oficjalnie. Niestety, jak to zwykle bywa, przeszła bez echa ze strony wytwórni. Na tej samej stronie można było także posłuchać dokonania kompozytora, jednakże i te po jakimś czasie znikły i w rezultacie jedyną szansą pozostają dość popularne bootlegi.

WIMBLEDON
Klaus Badelt na aut, Edward Sheamur ma cały set.

I po raz ostatni Jerry Goldsmith i jego ostateczne prace:

EMPIRE FALLS (TV)
Na jego miejsce powołano po raz kolejny Paula Grabowsky'ego. Warto wspomnieć, że także tym razem, podobnie jak przy dwóch poprzednich filmach, reżyserem jest Fred Schepisi - długoletni przyjaciel Goldsmitha.

THE GAME OF THEIR LIVES
Tego projektu kompozytor nie ukończył przed śmiercią. Zadanie to powierzono Williamowi Ross, choć oczywiście praca Goldsmitha została uwzględniona w filmie.

PICASSO AT THE LAPIN AGILE
Film, jak i muzyka, ostatecznie nie powstały.

 2005
3 NEEDLES
Christophe Beck odrzucony nie został, ale Trevor Morris musiał mu wydatnie pomóc.

AEON FLUX
Duet Jimmy Klimek & Reinhold Heil zastąpił Graeme Revell. Filmu to jednak nie ratuje.

ALATRISTE
Diego Navarro nie napracował się przy tym filmie zbytnio, gdyż zastąpił go Roque Banos.

ALL THE KING'S MEN
Edward Shearmur? A nie, bo James Horner.

ANNAPOLIS
Klaus Badelt odchodzi z powodu braku czasu. Na jego miejsce pojawia się znajomy od "Constantine" Brian Tyler.

ASK THE DUST
Kolejny przekładaniec ostatnich lat: najpierw James Horner miał się zająć tym dziełem, potem jego miejsce zajął Christopher Young, jednak odszedł z powodu innych zobowiązań. Ostatecznie muzykę napisał Hans Zimmer i jego wesoła kompania.

ASYLUM
Craig Armstrong miał napisać. Mark Mancina napisał.

THE BROTHERS GRIMM
Goran Bregovic był faworytem, ale zwyciężył Dario Marianelli.

CINDERELLA MAN oraz THE DA VINCI CODE
W obu przypadkach do projektów przypisany był stary znajomy reżysera, James Horner. Jednak ostatecznie zastąpili go odpowiednio Thomas Newman i Hans Zimmer.

CONSTANTINE
Lisa Gerrard bez zapoznania się z filmem napisała 10-minutową suitę, aby pokazać co potrafi. Muzyka ta nie trafiła do filmu, ale posłużyła za temptrack. Brian Tyler napisał potem muzykę, ale nie do końca sprawdziła się ona w filmie, więc dorzucono jeszcze Klausa Badelta, aby dodał coś od siebie.

DERAILED
Znowuż niesławny RZA, który w samym filmie także występuje. Na nasze szczęście Edward Sheamur zastąpił go na polu muzycznym.

DREAMER
Tutaj muzykę napisać miał "nasz" Jan A.P. Kaczmarek, jednak ostatecznie zastąpiono go Johnem Debneyem.

FEAST OF THE GOAT
Stephen Warbeck musi odejść. Jose Antonio Molina wchodzi zań.

FINDING NEVERLAND
John Barry! Ponoć w jednym ze swoich licznych wywiadów, Jan A.P. Kaczmarek wspomina, że to właśnie Barry był jego poprzednikiem. Jednak potem nastąpiła zmiana reżysera i odpadł on na rzecz Polaka.

FLIGHTPLAN
Pierwotnie miała zabłyszczeć Rachel Portman. Postawiono jednak na Jamesa Hornera, który nie zabłyszczał.

HIDE & SEEK
John Ottman zastępuje Christophera Younga, który na swojej oficjalnej stronie umieścił ten tytuł podpisany jako "nieskończony".

HITCH
Lekką partyturę George'a Fentona odrzucono na rzecz różnorakich piosenek popowo-rockowych. Na dvd obiecano przywrócić score Fentona, ale w rezultacie wydanie to ograniczyło się do 15 minut jego muzyki.

I OVERSEE THE MAINTENANCE OF A TOOLSHED
Ten tytuł pierwotnie zakładał Jesse Hopkinsa na stołku kompozytora. Ostatecznie usiadł tam Vincent Pedulla.

KING KONG
Niespodzianka roku. Howard Shore, który po trylogi "Władcy pierścieni" stał się bliskim przyjacielem Petera Jacksona, został przez niego zamieniony na Jamesa Newtona Howarda. Według reżysera, wystąpiły między nimi różnice artystyczne i obaj zgodzili się na przerwanie współpracy, nie chcąc psuć dobrych stosunków między sobą. Tymczasem Howard musiał stworzyć muzykę od nowa w bardzo krótkim czasie, jaki dzielił od premiery filmu.

MISS CONGENIALITY 2
Tu wyszło dość nietypowo, gdyż na początku wybrano Randy'ego Edelmana aby zajął się oprawą muzyczną filmu. W międzyczasie powstał tzw. "temp track" czyli składanka różnych fragmentów innych partytur (w tym wypadku komediowych), ułożona po to by kompozytor wiedział, jakiej muzyki spodziewa się reżyser. Muzyka ta spodobała się jednak tak bardzo, że postanowiono ją zostawić (a składają się na nią m.in. fragmenty "My Best Friend Wedding", "Two Weeks Notice", "Pay it Forward", "Chicken Run" czy też "Sweet November"). Cała praca Edelmana została użyta jedynie w formie muzyki dodatkowej. Kompozytorowi pomagał Christophe Beck.

MRS. HARRIS
John Frizzell nie sprostał zadaniu i zastąpił go Alex Wurman.

NIGHT STALKER (TV-Series)
Mark Snow nie powtórzył sukcesu "X-Files". Zastąpił go Michael Wandmacher.

THE PINK PANTHER
Christophe Beck został odrzucony i zastąpiony Davidem Newmanem. Potem to samo spotkało Newmana i Beck wrócił do gry.

RODNEY (TV-Series)
Eric Hester napisał muzykę do pilota, ale nie została ona wykorzystana, a kompozytora nikt nawet nie zawiadomił o tym fakcie. Steve Dorff (nie, nie ten aktor) napisał resztę.

SERENITY
David Newman zastępuje Cartera Burwella, którego muzyka ponoć nie pasowała stylowo do filmu.

STEALTH
Randy Edelman zastąpiony Brianem Waynem Transeau, znanym jako B.T.

AN UNFINISHED LIFE
W ostatniej chwili zwolniono Christophera Younga, na którego miejsce wybrano Deborah Lurie. Varese Sarabande wydało obie partytury, ale score Younga w limitowanej edycji 1000 egzemplarzy jest już dawno wyprzedany.

THE WEDDING DATE
Producenci przemontowali film za plecami reżysera i Debbie Wiseman zastąpiono Blakem Neely, którego pracę wydało buysoundtrax.com.

 2006
BONNEVILLE
Shie Rozow, znany dotąd jedynie ze współpracy z Elfmanem, został zastąpiony Jeffem Cardoni, na skutek zmian w filmie. Muzyki można jednak posłuchać na jego oficjalnej stronie.

THE DARWIN AWARDS
Graeme Revell tym razem odrzucony na rzecz Davida Kitay.

FLYBOYS
David Arnold wyleciał z projektu. Trevor Rabin się na nim przeleciał.

FREEDOM WRITERS
Znowu RZA. I znowu, ku zadowoleniu wszystkich (poza nim samym), zastąpiony innym kompozytorem - Markiem Ishamem.

GHOST FACTORY
Pauli Houseman po odrzuceniu zawarł wybrane fragmenty na płycie "Minor Thrills". Nathan Lanier (pracujący ongiś przy "The Lord of the Rings") go zastąpił.

THE GOOD GERMAN
David Holmes nagrał aż dwie ilustracje, z czego pierwsza została odrzucona niemal od razu. Druga została przyjęta, ale okazało się, że zupełnie nie pasuje do czasów, w jakich toczy się akcja filmu. Thomas Newman napisał więc bardziej pasującą muzykę. Niektóre fragmenty Holmes wykorzystał przy pracy nad krótkometrażowym "The 18th Electricity Plan".

A GOOD YEAR
Dario Marienelli nie zaliczył dobrego roku, za to Marc Streitenfeld i owszem.

GOYA'S GHOSTS
Alberto Iglasiasa zastąpił José Nieto.

HAPPILY N' EVER AFTER
James L. Venable odrzucony. Paul Buckley przyjęty.

THE LAKE HOUSE
Paul M. van Brugge najwyraźniej się nie sprawdził, bo zatrudniono Rachel Portman.

MARIGOLD
David Newman i...Graeme Revell na jego miejsce.

MIAMI VICE
John Murphy napisał początkowo całą muzykę, ale potem została ona bardzo pocięta i w rezultacie tylko niewielka jej część pozostała w filmie. Odrobinę do całości dopisał też Klaus Badelt oraz kilku innych muzyków, a wśród nich Mark Batson i Ian Honeyman. Cała reszta zamieniła się na piosenki i utwory zapożyczone.

NACHO LIBRE
Christophe Beck zaliczył odrzucenie, jednak zbyt późno zastąpiono go Dannym Elfmanem i w rezultacie 1/3 wciąż należy do niego. Elfman nie załapał się też na żaden plakat.

NIGHT AT THE MUSEUM
John Ottman nie dogadał się z reżyserem i zastąpił go Alan Silvestri.

THE REAPING
John Frizzell zastępuje duo: Philip Glass i Ravi Shamkar.

REDLINE
Wyclef Jean z grupy The Fugees nie tylko napisał muzykę, ale też zaliczył niewielkie cameo w filmie. Klaus Badelt zaretuszował to pierwsze.

A SCANNER DARKLY
Kolejny ciekawy projekt, który poległ w momencie, gdy zespół Radiohead zastąpił kompozytor David Reynolds.

STORMBREAKER
Trevor Jones zastąpiony Alanem Parkerem.

TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES
Marco Beltrami napisał ponoć bardzo dobrą muzykę, ale zastąpiono go Klausem Badeltem i hordami Zimmera.

THERAPEUTIC TOUCH
Glen Stark otrzymał jedynie skromne podziękowania za swoją pracę - kilka jego gotowych utworów można znaleźć w sieci. Zastąpili go panowie Kevin Fox i Jason Greenberg.

THE WOODS
Muzykę Jayne Barnes Luckett wypuściła wytwórnia La La Land Records. John Frizzell zastąpił ją bez względu na ten fakt.

WORLD TRADE CENTER
John Williams odrzucił propozycję Olivera Stone'a. Chodzą też niesprawdzone informacje o propozycji dla Jamesa Hornera. Ostatecznie to jednak Craig Armstrong zajął się ilustracją filmu.

X-MEN: THE LAST STAND
Lalo Schifrin napisał demo, ale z nieznanych powodów został zwolniony. John Powell, jak wiadomo, napisał nową muzykę.

YOU, ME, AND DUPREE
Rolfe Kent podaje powody odrzucenia na swojej stronie. Theodore Shapiro nie podaje dlaczego został zatrudniony na jego miejsce.

 2007
AFGHAN KNIGHTS
Stu Goldberg zluzowany przez Jona Lee.

BALLS OF FURY
Craig Weirden jest fury, kiedy Randy Edelman przejmuje balls.

BEFORE THE DEVIL KNOWS YOU'RE DEAD
Richarda Rodneya Bennetta zastąpuje Carter Burwell.

CHARLIE WILSON'S WAR
Ry Cooder i Jon Hassell ustępują przed Jamesem Newtonem Howardem.

THE EYE
Angelo Badalamenti nie mógł pozwolić sobie na opóźnienia związane z montażem filmu i zastąpił go Marco Beltrami.

FAR NORTH
Michael Nyman miał najpierw zastąpić Dario Marianelliego, ale ostatecznie producenci wybrali jednak muzykę Włocha.

FEAST OF LOVE
Rachel Portman zamieniona na Stephena Traska.

FRED CLAUS
Rolfe Kent był niegrzeczny i Christophe Beck dostał film w prezencie.

GHOST RIDER
Po ledwie 4 miesiącach David Arnold zwolniony na rzecz Christophera Younga.

GRACE IS GONE
Max Richter zajął się kompozycją, jednak gdy Clint Eastwood zapoznał się z filmem i zaproponował, że sam z chęcią napisze score, to Max od razu stracił robotę.

HANNIBAL RISING
Thomas Newman miał zaliczyć kolejny film grozy w swoim dorobku. Ponoć Dino De Laurentiis był bardzo dumny, że ma go w ekipie. Jednak duma przeszła chyba w uprzedzenie, bo to Shigeru Umebayashi do spółki z Ilanem Eshkeri zilustrowali ten koszmarek.

KILLSHOT
Stephen Warbeck i Bach...tzn. Klaus Badelt na jego miejsce.

MR. MAGORIUM'S WONDER EMPORIUM
Alexandre Desplat miał pewne problemy, więc zawołano Patricka Doyle'a. Ten jednak nie zdołał pomóc i score uzupełnił Aaron Zigman.

NO RESERVATIONS
Philip Glass nie został odrzucony, ale znaczą część jego pracy zastąpiły piosenki, istniejące motywy muzyczne i parę nowych ścieżek. O dziwo Glass nie chowa urazy do reżysera i chętnie będzie z nim ponownie współpracował.

OCEAN OF PEARLS
Joseph LoDuca zamieniony na panią Pinar Toprak.

I parę kolejnych rotacji. Tak więc przy:

THE OTHER BOLEYN GIRL
Edward Shearmur zamieniony na Paula Cantelona.

RESIDENT EVIL: EXTINCTION
Tyler Bates na Charliego Clousera.

SAY IT IN RUSSIAN
Vincent Gillioz i ponownie Pinar Toprak.

7EVENTY 5IVE
Wyclef Jean na ww Vincenta Gillioza.

SOUTHERN GHOTHIC
Chris Hajian i Anthony Short.

STARDUST
Ilan Eshkeri był pierwszym kompozytorem. Potem przyszedł John Ottman, ale jego pracę odrzucono i w rezultacie Eshkeri został także ostatnim kompozytorem tej baśni.

STONE'S WAR
Titasa Petrikisa zastąpił Joel Goldsmith.

TERMINATOR: THE SARAH CONNER CHRONICLES (TV-Series)
Blake Neely napisał początkową ilustrację, ale zmiany w ekipie serialu sprawiły, że to Bear McCreary odpowiada za ostateczną oprawę.

WHY DID I GET MARRIED?
Brian McKnight zilutrował film oraz zagrał w nim niewielką rolę. Rola się ostała, muzykę zamieniono na kompozycje Aarona Zigmana.

WRITE & WRONG (TV)
Jonathan Grossman nie może mówić o szczęściu, gdy zastępuje go David Schwartz.

 2008
THE BLACK WATERS OF ECHO'S POND
Jak ktoś zna kompozytora Marcello De Francisci, to może się smucić, gdyż został on odrzucony (na jego stronie MySpace można usłyszeć jeden z fragmentów ilustracji). Zastąpił go Henry Manfredini i jego fani mogą się radować.

CARRIERS
David Julyan opuścił projekt, z czego ucieszył się jego zastępca, Peter Nashel.

CHAINMAN'S CHANCE
Niejaki Tom Erba zastąpiony Gregiem Kellogg (chyba lupi płatki śniadaniowe), dla którego jest to debiut. Co ciekawe Kellogg to czwarty kompozytor tego filmu, na szczęście ostatni.

THE CURSED
Charles Bernstein nagrał swój score, po czym zastąpił go Deane Ogden.

THE EXPRESS
Nikomu nieznany Peter Afterman ustępuje przed znanym wszem i wobec Markiem Ishamem.

FROST/NIXON
Wielki powrót Jamesa Hornera? Nie, raczej zastępstwo Hansa Zimmera i jego podwładnych.

INCENDIARY
Nijakiego Barringtona Phelouga zastępuje niejaki Shigeru Umebayashi.

THE INFORMERS
Ten projekt należał z kolei do Clinta Mansella & Justina Meldal-Johnsena (znanego lepiej jako Beck). Duet zastąpił człowiek-orkiestra, Christopher Young.

KIT KITTRIDGE: AN AMERICAN GIRL
Tą dziecięcą produkcję zilustrować miała Lesley Barber. Ale zastąpił ją Joseph Vitarelli.

THE LONGSHOTS
John Swihart został zwolniony w ostatniej chwili i na jego miejsce wszedł Teddy Castellucci. Jednak niektóre portale wciąż wymieniają go jako głównego kompozytora.

THE MEERKATS
Utalentowanego Dario Marianelli zastępuje mniej utalentalowana Sarah Class, a Klaus Badelt robi additional music.

ORANGES
Jeśli nic Wam nie mówi nazwisko Dean Ogden, to nie musicie się martwić, gdyż zastąpił go równie nieznany Jon Lee.

PUNISHER: WAR ZONE
I kolejne zmiany na stopie reżyser-kompozytor. Po tym jak "podziękowano" Lexi Alexander, zwolniono także Christophera Franke i jego muzykę. John Debney pogrzebał przy całości w międzyczasie, ale wszystko skończyło się na Michaelu Wandmacher.

SMALL TOWN SATURDAY NIGHT
Steve Dorff musiał pożegnać się z produkcją z przyczyn nieznanych/różnych/niewyjawionych. Jego piosenka, pt: "Someday Came Today" pozostała w filmie, ale resztą zajął się Steve Bertrand.

SPACE CHIMPS
Kolejna animacja ze zwierzątkami i Dave A. Stewart odrzucony na rzecz Chrisa P. Bacona.

WHITEOUT
Świeża i obiecująca twarz w filmowym światku, Atli Örvarsson, traci jedną ze swoich szans na rzecz Johna Frizzella.

 2009
(500) DAYS OF SUMMER
Niejaka Andrea von Foerster miała napisać do tego filmu swój drugi w życiu score. Zastąpili ją jednak profesjonaliści w osobach Mychaela Danny & Roba Simonsena.

ANGELS AT SEA
Luca Sicard zastąpuje równie nieznany Olivier Struye.

ANOTHER HARVEST MOON
Kenny Barron odpada na rzecz duetu Rick Garcia & William V. Malpede.

BROOKLYN'S FINEST
Marcelo Zarvos przejmuje kompozycję kosztem Antonio Pinto.

CITY OF EMBER
Douglas Pipes napisał całość, po czym mu podziękowano i zatrudniono Andrew Lockingtona. Ponoć fragmenty kompozycji Pipesa wciąż błąkają się w filmie.

THE CITY OF YOUR FINAL DESTINATION
Weteran Richard Robbins napisał muzykę do tego filmu dwa lata wcześniej. Jednak z niewiadomych przyczyn premiera przeniosła się na rok 2009, a kompozytora zastąpił w międzyczasie Jorge Drexler.

EDGE OF DARKNESS
O tym było głośnio od jakiegoś czasu, gdyż to John Corigliano (twórca rewelacyjnej muzyki do "Red Violin") miał stworzyć partyturę. Ostatecznie nie popisał się jednak Howard Shore, który go zastąpił.

EVERTHING'S EVENTUAL
Court Stumpf, znany ze współpracy z Paulem Haslingerem, nie mógł dopasować sobie terminów i producenci sięgnęli po Johna Scotta.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS ABOUT TIME TRAVEL
James Edward Barker & Tim Despic nie podołali zadaniu i zastąpił ich James L. Venable, choć bardzo możliwe, iż przed nim był jeszcze jakiś inny kompozytor.

HACHIKO: A DOG'S STORY
Christopher Young napisał kilka dem. Potem zastępił go Jan A.P. Kaczmarek.

IMAGINE THAT
Theodore Shapiro został totalnie olany przez reżysera, który zatrudnił Marka Mancinę.

THE MERRY GENTLEMAN
Partytura Jona Sadoffa & Seana Douglasa cały czas była w filmie, gdy ten pokazywano na festiwalach rok wcześniej. Potem Edward Shearmur nagrał nową ilustrację z niewiadomych powodów.

MIDDLE MEN
Chris Boardman zaczął pisać muzykę, ale potem zdecydował się pójść w innym kierunku i zastąpił go Brian Tyler.

THE MIRROR
Zarówno film, jak i muzyka Vince'a Tividada były gotowe w 2006 roku, jednak dopiero rok później pokazano go na festiwalu. Potem przeleżał rok na półce i w końcu doczekał się ograniczonej dystrybucji z ilustracją Bettie Ross.

NINE
Maury Yeston nagrał pełny score wraz z piosenkami do tego musicalu na wiele miesięcy przed premierą. Zastąpił go jednakże Andrea Guerra.

PIG HUNT
Les Claypool of Primus napisał i nagrał całą muzyką, a także zaliczył wraz z grającym na drumli Charliem Musselwhitem niewielkie cameo. To jednak nie wystarczyło i panów zastąpił David E. Russo.

POWDER BLUE
Aarona Zigmana na dwa tygodnie przed premierą zastępuje Didier Rachou. Część ilustracji Zigmana zachowała się jednak w filmie.

LA PREMIERE ETOILE
Anne Consigny zastępuje Erwann Kermorvant.

THE PRINCESS AND THE FROG
Disneyowskiego weterana, Alana Menkena w ostatniej chwili luzuje inna legenda animacji - Randy Newman.

SEE YOU IN SEPTEMBER
Jeff Cardoni dobrze się bawił przy tej produkcji, tworząc muzykę "skromną, ograniczoną akustycznie do kilku gitar, basów, dzwoneczków i smyczków". Sześć utworów wciąż można znaleźć na jego stronie. Zastąpił go David Austin.

SHANGHAI
Alex Heffes zastąpił Gabriela Yareda, który miał inne zobowiązania. Ostatecznie to jednak Klaus Badelt tworzy końcową ilustrację.

A SINGLE MAN
I bardzo chlubny przypadek, w którym Shigeru Umebayashi pisze część skoru, ale ze względu na niemożność zjawienia się osobiście w Los Angeles zostaje zastąpiony Ablem Korzeniowskim, który za swoją pracę otrzymał nominację do Złotego Globu. Muzyka obu panów jest obecna tak w filmie, jak i na płycie.

THE SPIDER
Howard Shore po raz drugi ilustruje film o tym samym tytule. Ale tym razem Edward Shearmur zbiera zań zapłatę.

TEMPLE GRANDIN (TV)
J. Peter Robinson nagrał część partytury, ale ostatecznie zastąpił go Alex Wurman.

THE TOURNAMENT
George Acogny tworzy pierwszą ilustrację, która niemal z miejsca zostaje w większości zastąpiona muzyką Laury Karpman i Jamesa Edwarda Bakera. Acogny został jednak uwzględniony w trailerze, jako "muzyka dodatkowa", a część jego kompozycji pozostało w gotowym filmie.

WHIP IT!
Mark Mothersbaugh zostaje zatrudniony i zwolniony w przeciągu dwóch tygodni. Kompozytor bardzo poróżnił się przez ten czas z reżyserką, która ponoć często go zbywała, aby potem ostatecznie stwierdzić, że ich style są od siebie zbyt różne. Kompozytora zastąpiła więc masa piosenek, oraz niewielka ilustracja The Section Qaurtet, z dodatkową muzyką Roberta Millera.

 2010
BEYOND THE MAT
Pokazywany na różnych festiwalach z muzyką Christophera Wonga, ale w ogólnej dystrybucji pojawił się już z nową ilustracją Shawna K. Clementa.

CA$H
Jeśli nie wiecie kim jest Tim Truman, to nie macie się czym przejmować, gdyż zastąpił go Jesse Voccia, którego też zapewne nie znacie.

CLASH OF THE TITANS
Craig Armstrong oraz Neil Davidge z zespołu Massive Attack mieli pierwotnie zilustrować ten remake. Ostał się jedynie Davidge, a Armstronga wywalono na rzecz Ramina Djawadi, za którym wstawił się ponoć Hans Zimmer.

EXTRAORDINARY MEASURES
Alexa Wurmana zastępuje Andrea Guerra. I tyle.

A GOOD OLD FASHIONED ORGY
Sam Cardon teoretycznie zostaje zastąpiony panią Jane Antonią Cornish, ale tylko teoretycznie, bo obie kompozycje pozostają w filmie.

JONAH HEX
Kolejna kolaboracja z zespołem, tym razem heavy metalowy Mastodon ma napisać muzykę wspólnie z Johnem Powellem. Mimo nagrania ponad godziny materiału, wielu różnych tematów dla poszczególnych postaci i pięciu piosenek panom podziękowano za współpracę. Marco Beltrami zajął się resztą.

THE KARATE KID
Atli Örvarsson zastąpiony Jamesem Hornerem, który wciąż jest na topie dzięki "Avatarowi".

KICK-ASS
Czyli jeden wielki bałagan. Ilan Eshkeri został zastąpiony Mariusem De Vries, którego z kolei zluzował John Murphy, a ten natomiast poleciał kosztem Henry'ego Jackmana. W międzyczasie był jeszcze Christopher Lennertz, który nagrał 12-minutowe demo. Ostatecznie muzyka użyta w filmie jest zlepkiem wszystkich czterech prac.

THE KIDS ARE ALL RIGHT
Wendy Melvoin i Lisę Coleman zastąpili Craig Wedren i Nathan Larson. Panie same zwróciły się do kolegów, ponieważ skromny film nagle wystartował do festiwalu w Sundance. Panowie napisali nową ilustrację na podstawie gotowych pomysłów i nagrań koleżanek. Zrobili to ponoć na tyle dobrze, że podczas festiwalowej premiery score prezentował się naprawdę dobrze, wręcz magicznie. Ale z niewiadomych przyczyn Carter Burwell napisał partyturę do ostatecznej wersji filmu.

LITTLE SISTERS
Robert Ellis-Geiger napisał ponoć aż 90% szczegółowych dem, ale studio zdecydowało się ostatecznie na Roberta Millera.

LONDON BOULEVARD
Howard Shore zastąpiony przez niejakiego Sergio Pizzorno.

NANNY MCPHEE AND THE BIG BANG
Po średnim roku poprzednim Thomas Newman ma szansę przerwać złą passę. W ostatniej chwili batutę przejmuje jednak James Newton Howard.

PEEP WORLD
Najpierw Nathan Barr, a potem Jeff Cardoni.

RABBIT HOLE
Abel Korzeniowski wygrywa z Owenem Pallettem, ale przegrywa z Antonem Sanko. Nie wiadomo czy Polak zdążył coś napisać.

RED
David Holmes miał 'scorować' film, ale ostatecznie uczynił to Christophe Beck.

THE TOURIST
Niemal w ostatniej chwili Gabriel Yared wypada z projektu i zastępuje go James Newton Howard. Część muzyki Yareda zachowała się jednak w filmie, a jeden z utworów można nawet znaleźć na oficjalnym soundtracku.

THE WOLFMAN
Najpierw reżyser zatrudnił Danny'ego Elfmana, któremu pozwolił na pełną swobodę. Elfman stworzył charakterystyczny dla siebie mroczny, gotycki score. Jednak produkcja ta została ostro pocięta, premiera była wielokrotnie przekładana, a w międzyczasie zmieniono reżysera i score Elfmana zastąpiono nagle kompozycją Paula Haslingera. O dziwo na krótko przed premierą, film przemontowano raz jeszcze i uwzględniono w nim oficjalnie muzykę Elfmana, którą wydano także na płycie. Część ilustracji Haslingera pozostało jednak w filmie. Conrad Pope napisał też parę fragmentów dodatkowych.

YOUR HIGHNESS
Steve Jablonsky zastępuje Paula Englishby. Przyczyny nieznane.

 2011
30 MINUTES OR LESS
Nathana Barra zastąpił niejaki Ludwig Goransson.

ARTHUR CHRISTMAS
Ponoć Michael Giacchino do spółki z Adamem Cohenem mieli zająć się muzyką, jednak ostatecznie to Harry Gregson-Williams zilustrował tą bajkę.

BUNRAKU
David Torn wymieniony na Terrence'a Blancharda

THE CHANGE-UP
Theodore Shapiro wypuszcza CD-R z sześcioma swoimi kompozycjami, o łącznym czasie 40 minut. W filmie wybrzmiewa już muzyka Johna Debneya.

THE CONVINCER
Kompozycja Alexa Wurmana jest nawet wspominana w pierwszych recenzjach filmu z Sundance. Ponoć działała w nim całkiem nieźle. Jednak to Jeff Danna miał ostatnie słowo w tej kwestii.

DOROTHY OF OZ
James Michael Dooley połowicznie zluzowany przez Deborah Lurie, zajął się jedynie piosenkami.

DRIVE
Kultowy film sezonu także nie miał wbrew pozorom łatwo, jeśli idzi o muzykę. Wpierw ilustrował go niejaki Johnny Jewel, którego reżyser, pomimo odrzucenia całości muzyki, ponoć już zaprosił do remake'u "Ucieczki Logana". Pałeczkę przejął Angelo Badalamenti, którego kompozycje były obecne na pierwszych pokazach filmu wraz z odpowiednimi napisami. Finalnie to jednak Cliff Martinez przypieczętował klimat filmu.

EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE
Niewidoczny w ostatnich latach Nico Muhly nie ma szans przerwać złej passy. Zastępuje go Alexandre Desplat.

GAME OF THRONES
Nie wiadomo ile odcinków zdołał zilustrować Stephen Warbeck. Faktem jednak, iż ostatecznie słyszymy w każdym z nich kompozycje Ramina Djawadiego.

I DON'T KNOW HOW SHE DOES IT
Rachel Portman zastąpił Aaron Zigman.

JOCK
Marius Bouwer początkowo zilustrował ten film, jednak produkcja ta była przesuwana aż dwa lata i w rezultacie nową kompozycję napisał Klaus Badelt wespół z Ianem Honeymanem i Tommy Coasterem. Szczątki muzyki Bouwera są ponoć jednak w filmie.

LIMITLESS
Ponownie Nico Muly odpada. Napisał on ponoć bardzo klasyczny score, ale producenci stwierdzili, że chcą aby ludzie wychodząc z kina myśleli: "ale to miało posrany soundtrack". Zatrudnili więc Paula Leonard-Morgana, który miał trzy i pół tygodnia na napisanie nowej muzyki.

THE LINCOLN LAWYER
Muzyka Johna Frizzella miała zastąpił kompozycję Clinta Mansella - nawet jeden z trailerów miał w creditsach jego nazwisko. Jednak ostatecznie twórcy zdecydowali się na partyturę Cliffa Martineza.

MY WEEK WITH MARILYN
Stephen Warbeck był blisko, ale ostatecznie całość przypadła.Conradowi Pope, a Alexandre Desplat napisał temat główny.

THE ORANGES
Zupełnie nieznany Grant Lee Phillips ustępuje miejsca dość znanemu Klausowi Badeltowi.

SANCTUM
Johna Graya z powodzeniem zastępuje David Hirschfelder.

SEVEN DAYS IN UTOPIA
I znowu Klaus Badelt, tym razem na miejsce Williama Rossa.

THE SMURFS
Patrick Doyle wspomniał w jednym z wywiadów, iż jego przyjaciel, John Powell właśnie skończył pisać do tej bajki zupełnie nowy score. Coś jednak nie wyszło i ostatecznie w filmie słychać kompozycję Heitora Pereiry.

TINKER TAILOR SOLDIER SPY
Alberto Iglesias przychodzi na miejsce Michaela Price'a i... zgarnia za to spore uznanie.

THE VOW
W lipcu tegoż roku, Film Music Reporter donosił, że Michael Brook pisał ilustrację wraz z Rachel Portman. Ale Portman nagrała swój score znacznie wcześniej, więc Brook wszedł po prostu na zastępstwo. Część muzyki Brytyjki ponoć zachowała się w filmie.

 2012
BEL AMI
Muzyka Rachel Portman nie tylko nie została z filmu wyrzucona, a nawet i znalazła się na płycie, niemniej ostatecznie dość mocno wspomógł ją Lakshman Joseph de Saram.

DREDD
Początkowo nowe wcielenie Sędziego mieli zilustrować Ben Salisbury & Geoff Barrow (z grupy Portishead), ale w rezultacie wymieniono ich na działającego w pojedynkę Paula Leonard-Morgana. Duet nie zaprzestał jednak prac nad muzyką, której koncept nieco zmienili i w rezultacie wyszedł in concept album o nazwie "DROKK: Music Inspired By Mega-City One".

GANGSTER SQUAD
Carter Burwell odrzucony, Steve Jablonsky zatrudniony.

TAD, THE LOST EXPLORER
Najpierw był James Peterson i jego wpis na oficjalnej stronie o ukończeniu ilustracji. Potem nastąpiła premiera tej animacji, ale z muzyką Zacaríasa M. de la Riva. Część muzyki Petersona ponoć się jednak ostała i służy za additionale.

UPSIDE DOWN
Benoit Charset tym filmem nie będzie się mógł pochwalić, w przeciwieństwie do Marka Ishama, który go zastąpił.

 2013
STOKER
Philip Glassa zastąpił niemal w ostatniej chwili Clint Mansell, a więc minimalizm za minimalizm. Wytwórnia Milan zapowiedziała jednak wydanie soundtracku, na którym znajdzie się muzyka obu panów.

1924 - 1969
1970 - 1979
1980 - 1989
1990 - 1999
2000 - 2013
PODSUMOWANIE

POWRÓT DO WYBORU
POWRÓT DO "ARTYKUŁÓW"