STRONA GŁÓWNA      50 PRAWD | RECENZJE | ANALIZY | ARTYKUŁY      FORUM DYSKUSYJNE

Strona główna KMF




"Jak dla mnie to i tak daleko im do 2012, Terminatora Salvation, Johna Rambo, Trylogii Spider-Mana czy filmów Indiana Jones. Czekam na Prawdy o X-Men Origins: Wolverine." - tak brzmiał jeden z komentarzy pod prawdami objawionymi przez "Casino Royale" i "Quantum of Solace" mojego autorstwa. Postanowiłem spełnić życzenie czytelnika, który podpisał się pseudonimem Mr. ??, i wydobyć z "X-Men Geneza" 50 prawd. Podczas prac wydobywczych okazało się, że "Wolverine" wcale nie jest takim łatwym celem, jakim mógł się wydawać, ale ostatecznie udało mi się dociągnąć przedsięwzięcie do końca, a efekty możecie zobaczyć (i ocenić) poniżej.


Highslide JS
Broda podstawowym elementem wyposażenia żołnierza
Broda podstawowym elementem wyposażenia żołnierza
01. Wszyscy dowódcy wojskowi pod którymi służyłeś w bitwach z prologu, pozwalali swoim żołnierzom na noszenie długich włosów, wąsów i brody.

02. Gdy twój oszalały na punkcie zabijania brat prowadzi z pokładu śmigłowca nieprzerwany ogień w kierunku cywilów, jedynym sposobem na przerwanie mu, jest złapanie za drążek sterowniczy śmigłowca i skręcenie w prawo.

03. Gdy siedzicie w celi po tym, jak wykonano na was wyrok śmierci przez rozstrzelanie, przychodzi do was tajemniczy wojskowy i rozmawia z wami o "nieudanej" egzekucji, ale dopiero gdy mówi: "Wiem, że jesteście niezwykli", wzbudza wasze zainteresowanie i zdziwienie. Kurcze, skąd on może wiedzieć, że jesteście niezwykli...

04. Najlepszym sposobem zmiany magazynków w biegu jest podrzucenie pistoletów do góry, a gdy te opadają, podrzucenie w górę magazynków - ostatecznie wszystko trafi na swoje miejsce z laserową dokładnością.

05. Gdy idziesz na akcję z oddziałem mutantów, teren wroga, jego uzbrojenie, rozmieszczenie sił i przeszkody będą ułożone tak, by każdy mutant po kolei mógł wykazać się swoimi umiejętnościami, podczas gdy reszta ekipy będzie stała z boku i się przyglądała.

06. A nie, zabrakło zadania dla Wiktora. Ale żeby nie było mu głupio, że nie ma dla niego nic do roboty, kazano mu wbiec po ścianie na dach budynku nie wiadomo po co.

07. By strzelić z czołgowej armaty, nie musisz mieć amunicji - na sekundę przed strzałem patrzysz w celownik i na drugim końcu lufy (znaczy, że lufa pusta) widzisz mutanta, po czym naciskasz spust i strzelasz do niego... powietrzem?

Highslide JS
Czołg wybuchający ze strachu
Czołg wybuchający ze strachu
08. Zatkanie lufy czołgu powoduje wybuch czołgu, nie lufy.

09. W twoją stronę idzie sześciu mutantów, z których jeden przed chwilą wykosił mieczami całą twoją ochronę, ale ty, zamiast szykować się na błaganie o litość, sięgasz po dubeltówkę zamontowaną pod biurkiem. Miałeś pewnie nadzieję, że wzorem nazistów z "Ostatniej krucjaty" wrogowie ustawią się gęsiego i położysz ich jednym strzałem.

10. Mieszkaniec wioski, który znalazł tajemniczy meteoryt, nie chce powiedzieć bandzie uzbrojonych psycholi, gdzie go znalazł i poświęci życie swoich bliskich, bo ubzdurał sobie, że to "święty kamień". Brawo za rozsądek!

11. Krzyczysz za swoim bratem: "Nie pozwolę ci tak odejść". I pozwalasz mu.

12. Władasz elektrycznością, potrafisz myślami pilotować odrzutowiec, jesteś na swoim terenie, otoczony żarówkami i źródłami prądu, a mimo to, gdy przychodzi do ciebie dzikus ze szponami, zamiast podjąć z nim jakąkolwiek walkę, po prostu dajesz się zabić.

13. Szukając zemsty szybko decydujesz się na współpracę ze Strykerem. Tak szybko, że nie masz czasu wrócić do lasu po zwłoki żony, żeby ją pogrzebać. No tak, nie mogłeś wrócić po zwłoki żony, bo zrujnowałoby to naciąganą intrygę przewidzianą przez scenarzystów.

14. Nie ma to jak pewność siebie: po raz pierwszy w historii ludzkości próbujesz połączyć adamantium z ludzkim szkieletem, i na tę eksperymentalną operację zapraszasz wojskowych dygnitarzy, bo wiesz, że na pewno się uda.

15. Adamantium wstrzykuje się na żywca, bo żadne znieczulenie by nie zadziałało, a coś takiego jak narkoza w filmowej rzeczywistości "X-Men Geneza: Wolverine" nie istnieje.

Highslide JS
Chodź na kolację, podejrzany typie
Chodź na kolację, podejrzany typie.
16. Jeśli w swojej stodole odkryjesz nagiego, podejrzanego typa, koniecznie zaproś go do domu na kolację.

17. Właścicieli domu zupełnie nie interesuje w jaki sposób i dlaczego ich gość przeciął zlew na pół. Siadajmy do kolacji, pewnie jest głodny.

18. Gdy polujesz na Broń X (tzn. na Wolverine'a) nie strzelaj do niego, tylko najpierw zastrzel parę śmiertelnie niebezpiecznych staruszków, by dać mu czas na ucieczkę.

19. Co więcej, dałeś tym samym znać Wolverine'owi, że na zewnątrz stodoły czekają na niego uzbrojeni ludzie, zamiast od razu posłać tam śmigłowiec z rakietami. Powinieneś chyba udać się na jakiś kurs logistyczny.

20. Obcięcie lufy karabinu powoduje upadek strzelca z samochodu.

21. Stalowe ostrza wbite w piasek doskonale nadają się do szybkiego zawracania motorem.

Highslide JS
Nie próbujcie tego w domu
Nie próbujcie tego w domu
22. Normalni ludzie przechylają motor tylko na zakrętach. Wolverine potrafi przechylić motor jadąc prosto.

23. Humvee po złapaniu gumy wzbijają się w powietrze.

24. Trafiony rakietą Humvee staje się katapultą, która wyrzuci cię w powietrze, wprost na nadlatujący helikopter wroga.

25. Śmigłowiec upada na ziemię i w kłębowisku ognia rozwala się na kawałki. Co eksplodowało, skoro rozlane paliwo zostaje podpalone dopiero po chwili przez Wolverine'a?

26. Dopiero po tym, jak w starciu z Wolverine'em giną twoi ludzie (których w bój wysłałeś z konwencjonalną bronią), przypominasz sobie, że załatwić można go tylko kulą z adamantium. Ups, sorry...

Highslide JS
Wyszło mu bokiem
Wyszło mu bokiem
27. Wszyscy uderzeni przez grubego Boba, lecą równolegle do horyzontu, choć w momencie uderzenia stali pionowo na nogach.

28. Ten sam Bob, ważący dobre 250kg, podskakuje w ringu z lekkością motyla. No tak, wie, że nie jest naprawdę gruby, tylko ma na sobie lateksową charakteryzację.

29. Po naładowaniu adamantium ważysz ze 130kg, ale odpowiednio rzucona talia kart odrzuca cię niczym szmacianą lalkę (tak, wiem, że to karty Gambita, ale i tak za każdym razem ta scena mnie śmieszy).

30. Po tym jak Wolverine nokautuje cię ciosem z łokcia, biegniesz, nie wiadomo po co, na dach sąsiedniego budynku.

31. Kawałki blachy przeciętej szponami Wolverine'a, które w normalnym świecie pod wpływem grawitacji upadłyby na ziemię, w świecie "Wolverine'a" wiszą.

Highslide JS
Ostry wzrok
Ostry wzrok
32. Skoro promień z twoich oczu jest w stanie przeciąć betonowo-stalową konstrukcję budynku szkoły, to z czego do cholery wykonane są okulary przeciwsłoneczne, które powstrzymują ów promień?

33. Biotechnologia jest w stanie połączyć geny mutantów by stworzyć Broń XI, ale ta sama technologia nie potrafi pozbawić nowej istoty głosu - trzeba jej po chamsku zacerować usta nicią chirurgiczną.

34. Mówisz kobiecie, która cię okłamała, że popełniłeś błąd, że zignorowałeś instynkt i że to się już więcej nie powtórzy, po czym wychodzisz cały wkurwiony... by za chwilę wrócić, bo kobieta, która cię okłamała i której przed chwilą obiecałeś, że już nie dasz się jej więcej nabrać, krzyknęła.

35. Widzisz, że Stryker wykorzystuje cię do własnych celów (czyt. do polowania na mutanty), ale gdy kobieta mówi, że doktor oboje was wykorzystuje, łapiesz JĄ za gardło i grozisz JEJ śmiercią.

36. Po tym, gdy powiesz, że doktor was wykorzystuje, rusz biegiem w kierunku Wiktora, by mógł cię złapać za gardło.

Highslide JS
Prawy sierpowy zawsze w cenie
Prawy sierpowy zawsze w cenie
37. Spadasz na beton z wysokości kilku pięter i nic ci nie jest, ale wystarczy prawy sierpowy w szczękę żeby pozbawić cię przytomności.

38. Na wyspie w stalowych klatkach więzieni są mutanci, którzy potrafią miotać oczami tnące promienie, zamrażać przedmioty, zamieniać się w skałę itd. I żaden z nich nie próbuje wykorzystać swoich umiejętności do otwarcia zwykłej kraty.

39. Wade, mistrz w posługiwaniu się mieczami, po przemienieniu w Deadpoola stracił umiejętność szybkiego nimi obracania. Wcześniej miotał mieczami jak szatan, teraz macha nimi jak waść cepem.

40. Aby Deadpool wyglądał groźniej, narysuj mu flamastrem kilka kresek na torsie.

41. Z piekielnie niebezpiecznym wrogiem najłatwiej walczy się na szczycie wąskiej betonowej budowli, z której można w każdej chwili spaść na łeb.

Highslide JS
Chajzer was here
Chajzer was here
42. Pół godziny walisz promieniami z oczu w szpony Wolverine'a i choć widzisz, że to nic nie daje, nie wpadasz na pomysł, żeby przesunąć promień w dół, gdzie nie ma szponów.

43. Szponami można tak odbić promień, że beton pod nogami Deadpoola eksploduje.

44. Po długiej walce twoja podkoszulka wciąż jest śnieżnobiała.

45. Kule z adamantium są zaprojektowane do kasowania pamięci - ekhem... bullshit.

Highslide JS
Zły dotyk boli przez... spodnie?
Zły dotyk boli przez... spodnie?
46. Wiktor uratował twoją głowę przed odcięciem przez Deadpoola, ale według ciebie to niczego między wami nie zmienia.

47. Wiedząc, że kule z adamantium nie mogą zabić Wolverine'a, ryzykujesz utratę życia atakując go, po to tylko, żeby skasować mu pamięć.

48. Wiedząc, że kobieta może poprzez dotyk kierować poczynaniami dotkniętego człowieka, podchodzisz do niej na wyciągnięcie ręki, choć mogłeś strzelić do niej z dystansu (albo z rewolweru). Aha, dotyk działa oczywiście przez spodnie.

Highslide JS
Nie oglądać się za siebie, nie oglądać się za siebie...
Nie oglądać się za siebie, nie oglądać się za siebie...
49. Dostajesz polecenie: "Idź, aż stopy zaczną ci krwawić" i wyruszasz piechotą przed siebie. Po jakimś czasie masz już zniszczone buty i zakrwawione stopy... tylko że prędzej byś umarł z pragnienia (poszedłeś bez jedzenia ani wody), niż zdarł buty. Chyba że idąc, mocno szurałeś.

50. I prawda absolutna - Jak na prawdziwego twardziela przystało, nie oglądasz się na eksplozję za swoimi plecami. Pewnie dlatego, że już taką widziałeś.



Autor tekstu: Rafał Donica - DUX
Oprawa HTML: Piotr Żymełka - DIRK
Klub Miłośników Filmu, 18 listopada 2011

STRONA GŁÓWNA      50 PRAWD | RECENZJE | ANALIZY | ARTYKUŁY      FORUM DYSKUSYJNE