Predator jest wśród nas, Predator kocha las | FILM.ORG.PL

Predator jest wśród nas, Predator kocha las








Jacek Lubiński
21.03.2016


20th Century Fox nie odpuszcza i po kolejnych nieudanych produkcjach z osobą kosmicznego łowcy, zapowiedziało powrót do źródeł. A dokładnie do pierwszego Predatora, którego sequel zaplanowano na lato 2018 roku. Za kamerą The Predator (wprost nie mogę doczekać się polskiego tłumaczenia lub podtytułu) stanąć ma Shane Black, który zagrał drugoplanową rolę w oryginale. Uznany scenarzysta oczywiście również całą historię napisze, zatem można spodziewać się przynajmniej zjadliwego poziomu dowcipów. Gorzej, że Fox kompletnie nie ma pomysłu jak wyeksploatować temat, co udowadniają nie tylko dotychczasowe dokonania na tym polu, ale także poniższa krótkometrażówka.

Predator Dark Ages opowiada o tym, co by było, gdyby w średniowiecznym lesie Sherwood zamiast wesołego banity w trykotach grasował drapieżny kosmita z dredami. Stworzony został za przysłowiowe grosze, kredyt w banku Lloyds i kickstarterowe datki, a za jego produkcję odpowiadają profesjonaliści-zapaleńcy. Efekt? Lepszy niż wszystkie polskie produkcje wojenne XXI wieku i każdy pełnometrażowy projekt z Predkiem zrobiony po 1990 roku. Powstały gdzieś pomiędzy Murem Hadriana a Stonehenge film imponuje właściwie wszystkim – od aktostwa, po akcję i fabułę (pretekstową, lecz niegłupią), a na efektach, które wydają się bardziej przekonujące od niedawno wspomnianego remake’u Ben Hura za grube miliony kończąc. Nie jest to arcydzieło kinematografii, ale naprawdę solidna dwudziestoparo minutowa historyjka, której największym mankamentem jest fakt, że… tak szybko się kończy.

Jacek Lubiński

Jacek Lubiński

KINO - potężne narzędzie, które pochłaniam, jem, żrę, delektuję się. Często skuszając się jeno tymi najulubieńszymi, których wszystkich wymienić nie sposób, a czasem dosłownie wszystkim. W kinie szukam przede wszystkim magii i "tego czegoś", co pozwala zapomnieć o sobie samym i szarej codzienności, a jednocześnie wyczula na pewne sprawy nas otaczające. Bo jeśli w kinie nie ma emocji, to nie ma w nim miejsca dla człowieka - zostaje półprodukt, który pożera się wraz z popcornem, a potem wydala równie gładko. Dlatego też najbardziej cenię twórców, którzy potrafią zawrzeć w swym dziele kawałek serca i pasji - takich, dla których robienie filmów to nie jest zwykły zawód, a niezwykła przygoda, która znosi wszelkie bariery, odkrywa kolejne lądy i poszerza horyzonty, dając upust wyobraźni.
Jacek Lubiński






  • Artur Gralla

    autor tak powaznie ?.

  • Widziałem to jakiś czas temu. Cieszy, że wreszcie [SPOILEEERRRZZZZZ] Predinho uchodzi cało [/SPOILLLLERS].

  • Dr_B

    ejże, Predators było ok, gdyby nie to że jest pseudoremakiem P1, film byłby jeszcze lepszy:)

    „Gorzej, że Fox kompletnie nie ma pomysłu jak wyeksploatować temat, co udowadniają nie tylko dotychczasowe dokonania na tym polu, ale także poniższa krótkometrażówka.” – nie wiem jak krótkometrażówka ma udowadniać że FOX nie ma pomysłu na kolejny film:)

    nie wiem czy to przez sukces deadpoola ale ostatnio coś się ruszyło i filmy dla nerdów z kategorią R będą kręcone częsciej i za sensowniejsze pieniądze (już sie mówi o Spawnie i Lobo). Predatory to za dobra franczyza żeby leżała odłogiem.

  • Jakub Piwoński

    kapitalna rzecz. imponuje pomysł i wykonanie. widziałbym to w pełnym metrażu, odpowiednio podrasowane.






Przeczytaj jeszcze



Poprzedni tekst

PIĄTY ELEMENT. Analiza filmu

Następny tekst

KATE WINSLET. Ewolucja kobiety, ewolucja aktorki



Tagi:

OSTATNIE KOMENTARZE NA STRONIE